پیشرفت ملموس جلالی؛ بالاتر از رامین و تورس، در تعقیب آلوز | آوای استقلال
0

پیشرفت ملموس جلالی؛ بالاتر از رامین و تورس، در تعقیب آلوز

  • کد خبر : 38214
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
پیشرفت ملموس جلالی؛ بالاتر از رامین و تورس، در تعقیب آلوز
ابوالفضل جلالی در لیگ بیست‌وسوم نمایش باکیفیتی داشته و جزو مدعیان اصلی کسب عنوان بهترین پاس گل‌دهنده فصل است.

به گزارش آوای استقلال، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر، رقابت جالبی بین بازیکنان برای کسب عناوین فردی به وجود آمده است. پیکاری که هم در جدول گلزنان و هم در جدول پاس گل‌دهندگان با حساسیت بسیار بالایی پیگیری می‌شود و یکی از بازیکنانی که در کوران این رقابت قرار دارد، ابوالفضل جلالی است.

دیگر خبری از استفاده چرخشی ابوالفضل و جعفر نیست
وینگ‌بک ۲۵ ساله آبی‌پوشان تهرانی در این فصل و با روی کار آمدن جواد نکونام، توانست به بازیکن ثابت استقلال در سمت چپ تبدیل شود و دیگر چندان خبری از استفاده چرخشی از او و جعفر سلمانی نیست. همین مساله باعث شده تا جلالی با اعتمادبه‌نفس بیش‌تر در زمین حاضر شود و یکی از بهترین مهره‌های این فصل صدرنشین فعلی لیگ باشد.

اثرگذاری روی هفت گل استقلال
این بازیکن آملی تا به اینجای فصل موفق شده با ثبت یک گل و ارسال ۶ پاس گل، روی هفت گل آبی‌پوشان تاثیر مستقیم داشته باشد. اتفاقی که او را در رده دوم جدول بهترین پاس گل‌دهندگان جای داده است. آخرین پاس گل شماره ۳۳ استقلال در جدال با مس رفسنجان بود. جلالی به زیبایی توپ را از سمت چپ روی سر گوستاوو بلانکو ارسال کرد و مهاجم آرژانتینی با ضربه‌ای هنرمندانه، توپ را به کنج دروازه حامد لک فرستاد.

بالاتر از رامین و تورس، در تعقیب ریکاردو
در حال حاضر پس از ریکاردو آلوز که با هشت پاس گل صدرنشین جدول پاس گل‌دهندگان است، جلالی بالاتر از ابوالفضل رزاق‌پور، رامین رضاییان و روبرتو تورس که پنج پاس گل تا به اینجا به نام خود ثبت کرده‌اند در جایگاه دوم ایستاده است. رقابتی تنگاتنگ و نزدیک که هر لحظه ممکن است جای افراد در آن تغییر کند. باید دید بازهم ستاره پرتغالی تی‌تی‌ها در رتبه اول خواهد ایستاد یا جایگاه او در انقیاد جلالی یا دیگر مدعیان قرار می‌گیرد.

کنترل هیجان، یکی از عوامل اصلی اوج‌گیری جلالی
نکته‌ای که در این فصل می‌توان در بازی ابوالفضل جلالی مشاهده کرد این است که او تا حد زیادی هیجان موجود در خودش را کنترل کرده و با پختگی بیش‌تری بازی می‌کند. خیلی کم‌تر از گذشته شاهد اقدامات احساسی از این بازیکن هستیم و در این بین نقش کادرفنی بسیار مهم است. از طرفی حضور بازیکنی چون آرمین سهرابیان به عنوان نفرِ حمایت‌کننده، در فاز تدافعی و تهاجمی کمک بسیار زیادی به وینگ‌بک استقلال کرده است. آن‌ها به درک خوبی نسبت به یکدیگر رسیده‌اند و این مساله کاملا هویداست. ارسال‌های جلالی نسبت به گذشته دقیق‌تر شده و خیلی کم‌تر سانترهای بی‌کیفیت و باری‌به‌هرجهت از او می‌بینیم.

بازگشت به تیم ملی پس از حدود ۵۰۰ روز
بازیکن سابق تیم سایپا مزد نمایش خوب خود در این فصل را هم گرفت و سرانجام پس از حدود ۵۰۰ روز به تیم ملی مجددا دعوت شد. ابوالفضل در اردوی اخیر تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی حاضر بود اما فرصت بازی پیدا نکرد. با این وجود کنار رفتن احسان حاج‌صفی باعث شده تا جلالی و بازیکنانی که با او هم‌پست هستند امید زیادی برای رسیدن به ترکیب اصلی داشته باشند. در حال حاضر میلاد محمدی نفر اول تیم ملی در سمت چپ خط دفاعی به حساب می‌آید و جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ در صدد گرفتن جای اوست.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38214

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.