نقض ادعای جنجالی سهیل مهدی؛ قانون بازی رودررو هیچ‌وقت ملاک نبوده است! | آوای استقلال
0

نقض ادعای جنجالی سهیل مهدی؛ قانون بازی رودررو هیچ‌وقت ملاک نبوده است!

  • کد خبر : 38588
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
نقض ادعای جنجالی سهیل مهدی؛ قانون بازی رودررو هیچ‌وقت ملاک نبوده است!
نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال تشریح کرد که همواره در صورت برابری امتیازات، تفاضل گل ملاک قرار می‌گرفته است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال و پرسپولیس در حالی با فاصله یک امتیاز کار خود را در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم پیش می‌برند که احتمال برابری امتیازات آن‌ها طی هفته‌های پیش‌رو وجود دارد. در جوامع هواداری و البته رسانه‌ای این موضوع مطرح بود که با توجه به قانون بازی رودررو، استقلالی‌ها به‌واسطه گل زده در خانه حریف می‌توانند در صورت برابر شدن امتیازات‌شان با پرسپولیس، بالاتر از این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گیرند.

آبی‌پوشان که در داربی رفت با نتیجه ۱-۱ کار خود را به پایان رسانده بودند، در بازی برگشت که میزبان بودند به تساوی بدون گل رضایت دادند تا قانون گل زده در خانه حریف شامل حال آن‌ها شود. با این وجود، سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که در صورت برابری امتیازات، تفاضل گل ملاک است و این موضوع پیش از آنکه فصل جدید لیگ برتر آغاز شود، از طریق نامه رسمی به ۱۶ تیم لیگ برتری اعلام شده است.

مهدی در حالی مدعی تغییر قانون است که او در لیگ بیست‌ویکم و در حالی‌که تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در کورس قهرمانی بودند، مدعی شده بود که در صورت برابری امتیازات، قانون بازی رودررو ملاک خواهد بود. رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در آن مقطع توضیح داد: «اول اینکه تا زمانی که بازی‌های رودررو به‌طور کامل یعنی رفت‌وبرگشت برگزار نشود نمی‌توان براساس آن جدول را چیدمان کرد و رتبه تیم‌ها را مشخص کرد در وهله بعدی دستورالعمل برگزاری لیگ برتر می‌گوید زمانی که در پایان رقابت‌ها تیم‌ها هم‌امتیاز باشند، برای تعیین تیم قهرمان، سقوط‌کننده‌ها و تیم‌هایی که سهمیه آسیایی را کسب می‌کنند روش بازی رودررو به‌کار گرفته می‌شود و با این روش تیم برتر انتخاب خواهد شد».

مصوبه‌ای تغییر نکرده و تفاضل گل همچنان ملاک است!
منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال امروز (جمعه) در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به تغییر و تحولات در دستورالعمل برگزاری مسابقات لیگ برتر موضع گرفت و توضیح داد: «مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرده که در صورت برابر شدن امتیازات، تفاضل گل ملاک قرار گیرد و این مصوبه برای هیات‌رئیسه قبلی فدراسیون بود و اصلاً اصلاحی روی آن انجام نشد! چون سوالاتی برای برخی تیم‌ها به‌وجود آمده بود، آن‌ها مکاتبه کردند و سازمان لیگ پاسخ آن‌ها را داد تا ابهامات برطرف شود».

در لیگ بیست‌ویکم هم بازی رودررو ملاک نبود!
قنبرزاده صراحتاً ادعای مطرح شده از سوی سهیل مهدی در مسیر تعیین تیم قهرمان در لیگ بیست‌ویکم را رد کرد و در این‌باره توضیح داد: «اگر اتفاقات ۲ سال پیش را هم دنبال کنید، اصلاً این اتفاق رخ نداد و استقلال با امتیاز بیشتر توانست قهرمان شود و جدول هم وجود دارد. تلقی رسانه‌ها یا هر اتفاق دیگری که رخ داد». با توجه به توضیحات مطرح شده، آنچه مسلم است اینکه در پایان فصل جاری، در صورت برابری امتیازات چه در کورس مدعیان قهرمانی و چه در قعر جدول، ملاک تفاضل گل خواهد بود و نتیجه بازی رودررو در اولویت نیست.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38588

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.