نقش صدا و سیما در حل مشکلات مالی | آوای استقلال
1
نصیرزاده: در ایران پوِل بهترین مدیرعامل است!

نقش صدا و سیما در حل مشکلات مالی

  • کد خبر : 33475
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
نقش صدا و سیما در حل مشکلات مالی
مطلبی نوشتیم در خصوص وظایف مدیریت و گفتم درآمدزایی از وظایف مدیرعامل نیست اما برای آنکه اصولی تر به این موضوع بپردازیم با چند مدیرعامل لیگ برتری تماس گرفتیم. ماحصل صحبت همه آنها تائید حرفهای ما بود که درآمدزایی در شرح وظایف مدیرعامل نیست.

به گزارش آوای استقلال، از میان مدیرانی که با آنها صحبت کردیم گفت‌وگو با هوشنگ نصیرزاده جذاب تر بود چرا که پیرامون موارد مختلف صحبت کردیم و اطلاعات قابل تاملی ارائه کردند.
نصیرزاده در خصوص این سوال که چه کسی مسئول درآمدزایی است به خبرنگار آوای استقلال گفت: هیئت مدیره وظیفه دارد مقررات داخلی را مصوب کند، بودجه بندی و درآمدزایی و …نیز بر عهده اعضای هیئت مدیره است که البته خودشان می توانند یک نفر را به طور مستقیم مسئول و مامور به درآمدزایی کرده و بحث اقتصادی را به او محول کنند. مدیر عامل هم مجری مصوبات هیئت مدیره است.
نصیرزاده توضیحاتش را اینگونه ادامه می دهد: چند نوع درآمدزایی داریم.
۱_ حق پخش تلویزیونی که پنجاه و چهار درصد درآمد باشگاه ها را می تواند تامین کند.

۲_بلیت فروشی که متاسفانه فعلا بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شود.(پانزده درصد)

۳_ فروش محصولات باشگاه شامل لباس، تقویم، جاسوئیچی و…که این مورد هم در ایران اصلا قابل اجرا نیست و هر کسی در هر نقطه ای از کشور می تواند پیراهن باشگاه ها را تولید کند بدون آنکه سهم باشگاه ها را بپردازد.
۴_ اسپانسرینگ: کسی که کار صنعتی یا بازرگانی انجام می دهد و تبلیغ برند و محصولاتش را به باشگاهی که بخواهد واگذار می کند.
۵_ فروش بازیکن که همه باشگاه ها این امکان را ندارند و آنها که بازیکن‌شان مورد توجه تیم های دیگر قرار می گیرد هر سال و برای چند بازیکن پیشنهاد دریافت نمی کنند پس عملا این مورد هم از گردانه درآمدزایی در ایران، خارج می شود.
قانون هم که اجازه کمک هواداران به باشگاه ها را ممنوع کرده است(البته به آقای نصیرزاده گفتیم فعلا که پرسپولیس هم سقف را رد کرده هم هوادار متمول کمک شایانی به آنها داشته بدون آنکه منع قانونی داشته باشند.)
نصیرزاده حرفهایش به اینجا که رسید گفت: چون در ایران امکان درآمدزایی عملا وجود ندارد، باشگاه ها به سپاهان انتقاد می کنند که نمی شود همه سرگردان تامین منابع مالی باشند اما یک تیم پول داشته باشد و هر که را اراده کند بخرد و بیاید ما را ببرد!
نمی شود که تیمی چند فوروارد بخرد و چند تیم حتی یک فوروارد هم نداشته باشند…
مدیرعامل تراکتور در پاسخ به این که اگر صدا و سیما حق پخش تیم ها را بپردازد نیمی از مشکلات مالی باشگاه ها حل می شود گفت: استقلال و پرسپولیس در مجموع شصت بازی در لیگ و جام حذفی انجام می دهند تعرفه تبلیغ در صدا و سیما برای هر ثانیه ۱۵۷ میلیون تومان است حساب کنید شصت بازی نود دقیقه ای چند ثانیه می شود آن را ضرب در صد و هشت میلیون تومان کنید!
از این مبلغ نجومی هزار میلیارد، تنها هزار میلیارد به این دو باشگاه بدهند نه تنها تمام مشکلاتشان برطرف می شود بلکه می توانند بعد از چند سال استادیوم اختصاصی داشته باشند و با فراغ بال به پرورش استعدادهای‌شان در تیم های پایه بپردازند!
صدا و سیما در سال ۲_۱۴۰۱ سی و یک هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان درآمد داشته اما سهم باشگاه ها را نمی دهد!
پس همانطور که می‌بینید باشگاه ها در ایران نمی توانند درآمدزایی کنند.
وی افزود: به تناسب وجود اقتصاد پویاست که می شود اسپانسر جذب کرد اما وقتی شهر خالی از بیلبوردهای تبلیغاتی است و هیچ تبلیغی نداریم یعنی اوضاع اقتصاد خراب است.
نصیرزاده به نقش وزارت امور اقتصاد و دارایی در مشکلات مالی باشگاه ها هم اشاره کرد: چرا مالیاتِ عملکرد باشگاه ها بخشیده می شود اما مالیات ارزش ارزش افزوده نه؟
عملکرد باشگاه ها مربوط می شود به فروش بازیکنان، وزارت اقتصاد، مالیات این مورد را بخشیده حال آنکه کمترین درآمد باشگاه از طریق ترانسفر یا فروش بازیکنان به تیم های داخلی است اما مالیات بلیط فروشی را می گیرد یا اگر شخصی پولی به باشگاه کمک کند مالیاتش باید پرداخت شود وقتی باشگاه‌ها درآمدزایی ندارند چطور از آنها مالیات گرفته می شود؟
نصیرزاده در پایان صحبت هایش پول را بهترین مدیرعامل دانست و گفت تا زمانی که پول داشته باشید می توانید مدیرعامل موفقی باشید.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=33475

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.