سردرگمی سازمان لیگ از اشراف مدیران استقلال به قوانین | آوای استقلال
2
اختصاصی آوای استقلال

سردرگمی سازمان لیگ از اشراف مدیران استقلال به قوانین

  • کد خبر : 26781
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
سردرگمی سازمان لیگ از اشراف مدیران استقلال به قوانین
باشگاه استقلال در ماجرای ارسلان مطهری ابتدا سعی کرد به صورت توافقی با این بازیکن قطع همکاری کند اما مخالفت مطهری با این ماجرا باعث شد مدیران استقلال به سراغ راهکار قانونی بروند.

به گزارش آوای استقلال، باشگاه برای کنارگذاشتن مطهری از لیست بازیکنان فصل جدید به سراغ الگویی اروپایی رفت که باشگاه‌هایی نظیر پاری‌سن ژرمن نیز از ان استفاداه کرده بودند.

طبق آیین نامه نقل و انتقالاتی هرباشگاهی می‌تواند بازیکن یا بازیکنانی را در لیست مازاد قرار بدهد. اگر این لیست مازاد به فاصله ۳۰روز مانده به اتمام زمان نقل و انتقالات اعلام نشود، باشگاه باید تمام حق و حقوق بازیکن را به همراه غرامت ۲۰درصدی بپردازد.

استفاده باشگاه استقلال از این ماده قانونی برای اولین بار در فوتبال ایران اتفاق می‌افتد که حتی مسئولین سازمان لیگ را هم غافلگیر کرده است. حتی این ماجرا برای برخی رسانه‌ها نیز قابل درک نیست و هنوز به فسخ یکطرفه توسط باشگاه اصرار دارند در حالیکه بر اساس ماده دو از ضمیمه ۳ آیین نامه نقل و انتقالات که در مورد بازیکنان مازاد تیم‌ها وضع شده، به صراحت اعلام شده بازیکنی که در مدت ۳۰روز تا پایان نقل و انتقالات در لیست مازاد اعلام نشده و در لیست ثبت نام فصل جدید هم قرار ندارد، همچنان تحت قرارداد باشگاه خواهد بود.

به همین خاطر سازمان لیگ که تاکنون با چنین مساله‌ای روبرو نشده پرونده را به کمیته تعیین وضعیت و کمیته تدوین مقررات سازمان لیگ ارجاع داده تا تصمیم گیری نهایی بر عهده خودش نباشد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=26781

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.