روزهای درخشان حسینی ادامه دارد؛ از درخشش در استقلال تا کلین‌شیت در تیم ملی | آوای استقلال
0

روزهای درخشان حسینی ادامه دارد؛ از درخشش در استقلال تا کلین‌شیت در تیم ملی

  • کد خبر : 37926
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
روزهای درخشان حسینی ادامه دارد؛ از درخشش در استقلال تا کلین‌شیت در تیم ملی
دروازه‌بان باتجربه استقلال با درخشش برابر ترکمنستان موفق شد سومین کلین‌شیت رسمی خود در عرصه ملی را هم به‌ثبت برساند.

به گزارش آوای استقلال، حسین حسینی بعد از آنکه توانست در لیگ بیست‌ویکم، نقش پررنگی در مسیر قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر داشته باشد و رکورد کمترین گل خورده در یک فصل را از آن خود کرد و صاحب دستکش طلا شد، فصل گذشته روزهای پرنوسانی را در خط دروازه آبی‌ها گذراند و همین مسئله باعث شد تا موضع‌گیری‌هایی نسبت به تمدید قرارداد او باشد. با وجود آنکه در وهله نخست جواد نکونام به دنبال استخدام دروازه‌بان خارجی بود اما در نهایت، حسین حسینی در جمع آبی‌پوشان ماندنی شد.

حسینی که به دنبال تکرار روند درخشان خود در لیگ بیست‌ویکم بود، با توجه به حضور رقبایی مانند محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا، در هفته‌های نخست در تلاش برای تثبیت جایگاه خود در خط دروازه آبی‌ها بود و توانست موفق عمل کند و در ۳ مسابقه از ۴ دیدار ابتدایی فصل، موفق به کلین‌شیت شد، تنها یک گل دریافت کرد و توانست ۲ ضربه پنالتی را مهار کند! حسینی که توانست مسافر جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شود اما در این تورنمنت فرصت بازی به‌دست نیاورد، توانست روند درخشان خود در خط دروازه آبی‌ها را حفظ کند تا یکی از بهترین دوران فوتبالی خود را در فصل جاری در خط دروازه استقلال پشت سر بگذارد.

تکرار رکورد لیگ بیست‌ویکم!
دروازه‌بان شماره یک استقلال در لیگ بیست‌ویکم که توانست در پایان فصل با ۱۷ کلین‌شیت صاحب دستکش طلایی شود، تا پایان هفته بیست‌ویکم موفق به‌ثبت ۱۳ کلین‌شیت شده بود. حالا او در فصل جاری توانسته این رکورد ویژه را تکرار کند و ۱۳ کلین‌شیت در کارنامه حسین حسینی دیده می‌شود تا بالاتر از سایر مدعیان، بیشترین شانس را برای رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌وسوم داشته باشد. البته که از نظر گل خورده، حسینی در لیگ بیست‌ویکم تا پایان هفته بیست‌ویکم، ۶ گل دریافت کرده بود اما حالا در مدت مشابه در فصل جاری، ۱۰ بار دروازه آبی‌ها فرو ریخته است.

اولین کلین‌شیت ملی برابر حریفی از آفریقا
حسین حسینی در سال ۲۰۱۸ و در دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش توانست اولین بازی ملی خود را انجام بدهد و برابر سیرالئون به میدان رفت که در حضور ۴۵ دقیقه‌ای خود در خط دروازه، توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او در همان مقطع، برابر ازبکستان ۴۵ دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد و گلی دریافت نکرد اما ملاک ثبت کلین‌شیت رسمی در کارنامه دروازه‌بان، انجام بازی بیشتر از ۶۰ دقیقه است. حسینی برابر ترینیداد و توباگو موفق شد برای اولین‌بار ۹۰ دقیقه در خط دروازه تیم ملی حضور پیدا کند و کلین‌شیت کرد.

خاطره فراموش‌نشدنی از جام جهانی ۲۰۲۲
حسینی آخرین تجربه حضورش در خط دروازه تیم ملی را در دوره اول سرمربیگری کارلوس کی‌روش را برابر فلسطین به‌دست آورد که در ۱۶ دقیقه حضورش در خط دروازه تیم ملی، او اولین گل را در دوران حضورش در خط دروازه تیم ملی دریافت کرد. حسینی که تجربه بازی برابر تیم‌های ملی سنگال، نیکاراگوئه و تونس و البته انگلیس را هم در کارنامه خود دارد، در جام جهانی ۲۰۲۲، دومین کلین‌شیت را برابر ولز انجام داد و بعد از آن مسابقه او چشم‌انتظار اعتماد امیر قلعه‌نویی بود تا در خط دروازه تیم ملی قرار گیرد.

طلسم‌شکنی در دوره قلعه‌نویی

دروازه‌بان باتجربه فوتبال ایران یک نیمه برابر کنیا به میدان رفت و بعد از آن مسابقه، دیگر فرصت حضور در خط دروازه تیم ملی را به‌دست نیاورد تا اینکه سرانجام بعد از ۱۶ بازی پیاپی دوری از ترکیب تیم ملی، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا در دیدار اخیر برابر ترکمنستان به او اعتماد کند که حسینی با نمایشی درخشان و ثبت ۳ مهار موفق، توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا سومین کلین‌شیت رسمی او در دوران حضورش در خط دروازه تیم ملی به‌ثبت برسد و او برای نخستین‌بار در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی موفق شد در یک مسابقه کامل در خط دروازه تیم ملی حضور پیدا کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37926

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.