در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز شورای تامین؛ داربی در سال جدید؟ تعجب نکنید! | آوای استقلال
0

در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز شورای تامین؛ داربی در سال جدید؟ تعجب نکنید!

  • کد خبر : 37347
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز شورای تامین؛ داربی در سال جدید؟ تعجب نکنید!
تبِ تعویق احتمالی مسابقه داربی داغ است و تصمیم نهایی درباره لغو یا برگزاری مسابقه در موعد مقرر روز شنبه نوزدهم اسفندماه گرفته خواهد شد.

به گزارش آوای استقلال، مسئولان سازمان لیگ روز دوم اسفندماه بود که برنامه مسابقات هفته نوزدهم تا بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران را اعلام کردند و در آن مقطع مشخص شد که داربی استقلال و پرسپولیس در جریان رقابت‌های هفته بیستم قرار است روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه به انجام برسد. در روزهای ابتدایی خبری از احتمال تعویق مسابقه داربی نبود اما هر چه به موعد برگزاری مسابقه نزدیک‌تر می‌شویم، زمزمه‌ها درباره احتمال عدم برگزاری دوئل سرخابی‌ها در موعد تعیین‌شده بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

پرسپولیس فردا (جمعه) باید طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ در هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان برود و استقلال هم میهمان استقلال خوزستان است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، بعد از انجام این رقابت‌ها، سرخابی‌ها باید برای مسابقه داربی آماده شوند اما در این میان، گمانه‌زنی‌های درباره لغو مسابقه داربی مطرح شده که با توجه به درخواست‌های امنیتی و انتظامی در زمینه عدم برگزاری مسابقه در روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه، احتمال لغو داربی بیش از پیش محتمل شده است.

اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس امروز در نشست خبری پیش از دیدار با فولاد، صراحتاً نسبت به لغو احتمالی داربی موضع گرفت و گفت: «برنامه ریزی کردن لیگ برای بازی‌ها خیلی کوتاه است و حداکثر باید امروز زمان داربی را مشخص کنند. این به ضرر تیم‌های دیگری هم است که در چنین شرایطی هستند. برای اینکه باید روش تمرین و استراتژی‌های تمرین را عوض کنیم. دیروز هم این خبر را شنیدیم ولی امیدواریم که تا پایان امروز زمان داربی را به صورت دقیق مشخص کنند».

داربی در موعد مقرر، خواسته مسئولان سازمان لیگ
مسئولان سازمان لیگ در شرایطی در نظر دارند که مسابقه داربی را روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه برگزار کنند که بلافاصله بعد از رقابت‌های هفته بیستم، قرار است مسابقات هفته بیست‌ویکم روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه به انجام برسد و بعد از پایان رقابت‌های هفته بیست‌ویکم، از ۲۸ اسفندماه اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد. با وجود گمانه‌زنی‌های مطرح شده، همچنان نظر مسئولان سازمان لیگ بر برگزاری مسابقه داربی طبق برنامه‌ریزی انجام شده است اما با این وجود، در این‌باره صرفاً آن‌ها تصمیم‌گیری نیستند!

تعویق ۲۴ ساعته منتفی است، بحث تعویق به سال جدید مطرح است!
استقلال و پرسپولیس در شرایطی باید چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه به مصاف هم بروند که این روز با ایام چهارشنبه آخر سال همزمان شده و این همزمانی برای نیروهای تامین‌کننده امنیت ورزشگاه دردسرساز شده است. جالب آنکه در ابتدا بحث تعویق ۲۴ ساعته مسابقه داربی از سوی دستگاه‌های انتظامی مطرح شد اما با توجه به فشردگی برنامه بازی‌ها، این درخواست از سوی مسئولان سازمان لیگ رد شد و حالا گفته می‌شود که گزینه تعویق بازی به سال آینده روی میز است!

سرنوشت موعد داربی در گرو خروجی جلسه روز شنبه!

شورای تامین استان تهران با توجه به اهمیت موضوع، قرار است روز شنبه تشکیل جلسه بدهد و در این جلسه نمایندگان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم حضور خواهند داشت و همچنین نمایندگانی از ارگان‌های امنیتی و انتظامی هم در جلسه این شرکت می‌کنند. موضع مسئولان سازمان لیگ، برگزاری بازی در موعد مقرر است اما با توجه به آماده‌باش یگان انتظامی در روز تعیین‌شده برای مسابقه داربی، آن‌ها خواهان تعویق مسابقه داربی هستند و همین مسئله باعث شده تا جلسه روز شنبه از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

دوئل سرخابی‌ها، اولین بازی باشگاهی در سال ۱۴۰۳؟
مسئولان سازمان لیگ فعلاً زیربار تعویق مسابقه داربی نرفته‌اند اما اگر خروجی جلسه روز شنبه شورای تامین، لغو مسابقه استقلال و پرسپولیس باشد، آنگاه گفته می‌شود که با توجه برنامه‌ریزی انجام شده، صرفاً این مسابقه از هفته بیستم لغو و به سال آینده موکول خواهد شد. با توجه به فیفادی و البته ایام شب‌های قدر، بحث برگزاری داربی در روزهای چهاردهم و پانزدهم فروردین‌ماه مطرح است و این احتمال وجود دارد که در صورت رسمی‌شدن لغو دوئل سرخابی‌ها در روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه، استقلال و پرسپولیس برگزارکننده نخستین بازی فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۳ باشند. رایزنی‌ها در این زمینه برای جلوگیری از لغو مسابقه داربی از سوی مسئولان فدراسیون در حال انجام است اما با توجه به اهمیت تامین امنیت مسابقه، لغو بازی چندان دور از ذهن نیست و به نظر نباید از تعویق مسابقه داربی به سال جدید چندان متعجب شد!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37347

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.