بدهی سانتاکلارا آماده پرداخت، بازگشت استقلال به آسیا | آوای استقلال
0
اختصاصی آوای استقلال

بدهی سانتاکلارا آماده پرداخت، بازگشت استقلال به آسیا

  • کد خبر : 37821
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
بدهی سانتاکلارا آماده پرداخت، بازگشت استقلال به آسیا
باشگاه استقلال منابع مالی بدهی باشگاه سانتاکلارا را تهیه و سهم خود از این بدهی  را که  در حدود ۲۰۰ هزار دلار است را ظرف سه روز آینده از طریق یک بانک معتبر انتقال و ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده از سوی فیفا پرداخت می‌شود تا پرونده این بدهی پر حاشیه بسته و مهم‌ترین چالش آبی‌پوشان برای دریافت مجوز آسیابی از پیش رو بر داشته شود.

به گزارش آوای استقلال، پرونده محمد محبی به یک سوژه برای هواداران استقلال تبدیل شده است. آنها نگران این هستند مبادا پروند پر حاشیه بازیکنی که یک فصل از سانتاکلارا به صورت قرضی راهی تهران شد تا پیراهن آبی را بپوشد، برای آنها اتفاقی تلخ را رقم زده و بازهم باعث شود تا آبی‌پوشان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.
این پرونده به یک سال و اندی پیش برمی‌گردد، برای اینکه بخواهیم زوایای این پرونده را مورد بررسی قرار دهیم به ماه‌ها پیش برمی‌گردیم:
در زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده باشگاه دفاعیه محکمی را به فیفا ارسال کرد. در این دفاعیه باشگاه استقلال نوشت: قسط اول باشگاه سانتاکلارا طبق اسناد و مدارکی که در پرونده موجود است پرداخت شد و این نشان می‌دهد باشگاه استقلال به دنبال تسویه حساب با این باشگاه پرتغالی بود اما با توجه به تحریم ظالمانه دولت آمریکا علیه ایران برای قسط دوم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد و مبلغ واریزی برگشت خورد، به همین دلیل تقصیری متوجه باشگاه استقلال نیست!
دفاعیه باشگاه استقلال باعث شد تا فیفا شکایت سانتاکلارا را رد و آبی‌های پایتخت را از پرداخت غرامت معاف و اعلام کند که باتوجه به پرداخت ۹۰هزار دلار، استقلال صرفا ملزم به پرداخت مبلغ باقی‌مانده(۱۴۰ هزار دلار) است.
استقلال در انتظار پاسخ فیفا؛ پرونده محبی فعلا بی‌خطر است!
جدایی علی فتح‌الله زاده و حضور حجت کریمی در باشگاه باشگاه روند پروند پرونده را تغییر داد. عدم توجه به این موضوع مهم باعث شد تا باشگاه سانتاکلارا پرونده را به دادگاه عالی ورزش برده و در نهایت پرونده‌ای که در فیفا با پیروزی باشگاه استقلال خاتمه پیدا کرده بود در دادگاه عالی ورزش با شکست آبی‌پوشان تهرانی به پایان برسد تا این باشگاه با یک چالش بین‌المللی مواجه شود.
پس از رای فیفا، طلب سانتاکلارا بار دیگر پرداخت نشد تا این بار باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. دادگاه عالی ورزش پس از رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که پس از رای فیفا و با توجه به اینکه اراده‌ای برای پرداخت پول محبی از سوی باشگاه استقلال وجود ندارد، آبی‌ها موظف هستند علاوه بر پرداخت ۱۴۰هزار دلار، ضرر و زیان ناشی از تاخیر در واریز این مبلغ را نیز پرداخت کنند.
طبق حکم دادگاه عالی ورزش باشگاه استقلال باید ۵۰۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا پرداخت کند.
باشگاه استقلال و علی خطیر وقتی دیدند این باشگاه پرتغالی تحت هیچ شرایطی راضی به کوتاه آمدن نیستند نامه‌ای را برای فیفا تنظیم کرده و نوشتند: باشگاه استقلال حکم فیفا را پذیرفت و و حاضر به پرداخت مبلغ بدهی خود به باشگاه سانتاکلارا شد اما این باشگاه پرتغالی حاضر به همکاری نیست، لذا درخواست می‌شود بخشی بدهی سانتا کلارا از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت و باقیمانده آن به باشگاه استقلال اعلام شود تا نسبت به پرداخت آن اقدام کند که فیفا با درخواست باشگاه استقلال موافقت کرد.
باشگاه استقلال منابع مالی بدهی باشگاه سانتاکلارا را تهیه و سهم خود از این بدهی  را که  در حدود ۲۰۰ هزار دلار است را ظرف سه روز آینده از طریق یک بانک معتبر انتقال و ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده از سوی فیفا پرداخت می‌شود تا پرونده این بدهی پر حاشیه بسته و مهم‌ترین چالش آبی‌پوشان برای دریافت مجوز آسیابی از پیش رو برداشته شود.
حالا این پرسش برای بسیاری مطرح می‌شود که «چرا باشگاه پرتغالی با استقلال همکاری لازم را انجام نداد؟»
در پاسخ به این پرسش باید نوشت که همه چیز به ماجرای فیش جعلی برمی‌گردد که به تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در دوره مدیریت اسبق باشگاه(مصطفی آجورلو) فیشی به مبلغ ۲۳۰ هزار یورو برای باشگاه سانتاکلارا ارسال می‌شود؛ فیشی که بعدها مشخص شد وجود خارجی نداشته و جعلی بوده است.
در آن برهه زمانی این کارها را معاونت اجرایی استقلال با هماهنگی معاونت مالی انجام می‌داد.
وی افزود: فیش ارسالی برای باشگاه سانتاکلارا ارسال شد اما چند ماه بعد و زمانی که مدیریت اسبق برکنار شده بود باشگاه سانتاکلارا برای باشگاه استقلال نوتیس فرستاد که با توجه به عدم پرداخت پول، محمد محبی باید به این تیم پرتغالی برگردد.
مدیر استقلالی ادامه داد: پس از اخطار باشگاه سانتاکلارا فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال که به تازگی به باشگاه آمده بود به واحد بین‌الملل دستور پیگیری داد و پس از استعلام از بانک مشخص شد فیش ارسال شده برای باشگاه سانتاکلارا جعلی بوده است!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37821

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.