بازگشت به کورس قهرمانی با کامبک شیرین | آوای استقلال
3
اختصاصی آوای استقلال

بازگشت به کورس قهرمانی با کامبک شیرین

  • کد خبر : 29575
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
بازگشت به کورس قهرمانی با کامبک شیرین
چند وقتی است که تیم ساپینتو از روزهای نه چندان خوبش فاصله گرفته و بر روی قطار پیشرفت و بردهای پر گل در حال حرکت و به کورس قهرمانی بازگشته است، دقیقا همان استقلال هجومی شده که قبل از جام جهانی با آن روبه‌رو بودیم.

به گزارش آوای استقلال، شاگردان ریکاردو ساپینتو بعد از برد پر گل ملوان در بندانزلی، در هفته هجدهم لیگ هم باتوجه به نتایج کسب شده توسط رقبایشان در جایگاه قهرمانی فرصت را غنیمت شمردند و در بازی با مس کرمان با برد سه بر دو فاصله امتیازات را به حداقل رساندند. البته همچنان اشتباهات فردی و تکرار آن در مستطیل سبز بخش جدانشدنی از بازیکنان استقلال است.

تجربه ناکافی کار دستمان داد
عملکرد خوب علیرضا رضایی (که مدتی است به دلیل مصدومیت سید حسین حسینی به عنوان گلر اول استقلال وارد میدان می‌شود) در بازی با ملوان بندر انزلی، هواداران را نسبت به درخشش در بازی با مس کرمان امیدوار کرد اما در دقیقه ۹ بازی بود که بر روی اشتباه گلر جوان آبی‌ها دروازه استقلال باز و شور و شعفی در میان مسی‌ها برپا شد.

درخشش باشو
در این میان اما باشوی آبی‌ها نگذاشت مدت زیادی از شادی مسی‌ها بگذرد و در دقیقه ۱۹ بازی بود که روی پاس سعید مهری با فراری تماشایی بر روی اشتباه دروازه‌بان مس کرمان گل تساوی را به ثمر رساند.
در این بازی سرانجام نام عارف غلامی بعد از چند هفته دوری از زمین در ترکیب اصلی استقلال به چشم خورد و در دقیقه ۲۳ بود که ضربه سر مدافع محبوب هواداران در چهارچوب دروازه مس قرار نگرفت.
استقلالی‌ها که با گل تساوی جان تازه‌ای گرفته بودند برای زدن گل‌های بیشتر و رسیدن به سه امتیاز حیاتی این بازی تلاش خود را بیش از پیش کردند اما در ادامه نیمه اول شانس با ضربه نهایی آنها یار نبود به‌طوری که در دقیقه ۳۵ فرصت تک به تک مهدی قایدی با اختلاف ناچیزی راهی اوت شد، همچنین ضربه سر ارسلان مطهری که با جنگندگی فراوان پا به میدان می‌گذارد در دقیقه ۴۳ از بالای دروازه مس کرمان به اوت رفت.
محمد محبی هم که بعد از مصدومیت در بازی با تراکتور همچنان با درد بازی می‌کند، در این بازی چندان روی فرم نبود و در دقایق پایانی نیمه اول توپی که شانس گل شدنش بسیار بالا بود را بی‌ثمر گذاشت. بر این اساس نیمه اول با همان نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

کسب سه امتیاز حیاتی
با شروع نیمه مربیان کامبک شیرین استقلالی‌ها رقم خورد. شاگردان ساپینتو که جز برد دغدغه دیگری در ذهن نداشتند در اوایل نیمه دوم موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند تا اینکه در دقیقه ۷۰ جعفر سلمانی که در این فصل پایش به گلزنی باز نشده بود بر روی حرکت زیبای آرش رضاوند گل پیروزی را زد.
درست سه دقیقه بعد از گل زیبای دوم بر روی پاس تماشایی رافائل سیلوا، مهدی قایدی گل سوم را به ارمغان آورد تا بعد از ۱۶۸ روز پایش به گلزنی باز شود. در واپسین دقایق این نیمه بر روی اشتباهی فردی در موقعیتی خطرناک برای مس خطا گرفته شد و بر این اساس عارف رستمی از روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم را وارد دروازه استقلال کرد.
البته درنهایت شاگردان ریکاردو ساپینتو با مالکیت ۵۶ درصدی و امید گل ۲/۰۵ پیروز میدان بودند.

ستارگان فیکس و نیمکت‌نشین
کوین یامگایی که در مصاف رفت استقلال با همین تیم مس کرمان گل برتری را به ثمر رساند دیگر جایگاهی ثابت در ترکیب آبی پوشان پایتخت پیدا کرده و گویی نیمکت نشینی آن امری محال است. به نوعی با عملکرد خوبی که داشته ریکاردو ساپینتو را متقاعد کرده تا به صالح حردانی که در فصل گذشته در مستطیل سبز می‌درخشید، نیمکت نشینی را تحمیل کند.
بازگشت عارف غلامی تغییری در زوج خط حمله استقلال به وجود آورد و بر این اساس روزبه چشمی به پست اصلی خود برگشت و در این بازی هم شاهد عملکرد درخشان و توپ‌گیری‌های خوبی از وی بودیم. همچنین سعید مهری که در مقابل ملوان بی‌نظیر بود، در بازی با مس کرمان هم عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد و برای باز شدن پایش به گلزنی تلاش‌های فراوانی کرد. باتوجه به تمامی این موارد به‌نظر می‌رسد نیمکت نشینی زبیر نیک نفس همچنان ادامه داشته باشد.
استقلال بازیکن آماده کم ندارد و همین به چالشی برای ساپینتو برای داشتن یک ترکیب ثابت تبدیل شده است که بر همین مبنا برای همزمان میدان دادن به آنها متوسل نیمه دوم می‌شود. پیمان بابایی، ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی، محمد حسین زواری و رضا میرزایی ازجمله این بازیکنان هستند که در ۴۵ دقیقه دوم به جای محمد محبی، امیر ارسلان مطهری، جعفر سلمانی، آرش رضاوند و مهدی قایدی پا به میدان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=29575

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.