استقلال پول کافی برای پرداخت به استرا را دارد! | آوای استقلال
2
توضیحات سمیعی در خصوص طلب استراماچونی:

استقلال پول کافی برای پرداخت به استرا را دارد!

  • کد خبر : 30001
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
استقلال پول کافی برای پرداخت به استرا را دارد!
معاون حقوقی باشگاه استقلال توضیحات کاملی در خصوص مبلغ دریافت شده از محل انتقال مهدی قائدی به باشگاه شباب الاهلی امارات و آخرین وضعیت پیگیری و تامین طلب استراماچونی ارائه داد.

به گزارش آوای استقلال، فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال ابتدا در خصوص موضوع انتقال مهدی قایدی گفت:ذمتاسفانه همکاران بنده سوال نمی کنند و یک سری مسائل را پاسخ می دهند که باعث ابهام در بین هواداران  می شود. اولین مصاحبه ای که بعد از انتصاب در  استقلال داشتم در خصوص مبلغ قرارداد آقای قایدی بود. مبلغ انتقال ایشان یک میلیون و هشتصد هزار دلار بود. زمانی که ما به همراه تیم آقای آجورلو وارد  استقلال شدیم این باشگاه مبلغ سنگینی بابت قراردادهای فصل قبل به بازیکنان بدهکار بود. در حدود بیش از ۳۰ میلیارد  در حالی که باقیمانده پول انتقال قائدی که از طریق وزارت  خارجه دریافت شد حدود ۲۰ میلیارد  بود. یعنی از آن مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار که برای انتقال قائدی دریافت شده همه را خرج باشگاه کرده بودند.
سمیعی اضافه کرد:این مسئله را  به شکل کاملا قاطع می گویم که بحث قایدی تمام بشود. امیدوارم همه کسانی که می خواهند بدانند پول قایدی چه شد جوابش را بگیرند. از مبلغ انتقال آقای قایدی فقط ۲۰ میلیارد تومان مانده بود ولی تیم بدهکار بود و مبلغی را آقای آجورلو به این ۲۰ میلیارد اضافه کرد و طلب اعضای تیم در آن مقطع را پرداخت کرد. این پول هم حیف و میل نشده بود. هزینه باشگاه شده بود چون باشگاه به جز مبلغی که از های وب می گرفت درآمدی نداشتند و مجبور بودند این پول را هزینه کنند.
معاون حقوقی استقلال در پاسخ به سوالی پیرامون پرداخت یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو برای بازگرداندن قایدی به استقلال گفت:این عدد یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو برای بازگشت قایدی اشتباه است. این یک میلیون درهم است. متاسفانه یورو و دلار و درهم  با هم قاطی شده و همچین مبلغی اعلام شد. به هر حال باید بپذیریم که قرارداد بازیکنان متاسفانه در فوتبال ایران جهش وحشتناکی داشته و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم از این موضوع بی اطلاع نیستند. فقط استقلال نیست، در تیم های دیگر هم تحت عناوین مختلف قراردادهای سنگین می بندند.
سمیعی با اشاره به مبالغ قرارداد بازیکنان اظهار داشت: استقلال هر آنچه در کدال بارگزاری کرده اعداد واقعی است اما در برخی تیم ها این اعداد واقعی نیست. مثلا می گویند این مقدار از قرارداد را هوادار داده این مقدار را فلانی داده در حالی که اعداد واقعی بارگزاری نمی شود. حداقل پول بازیکنان متوسط در فوتبال ایران الان ۱۲ میلیارد  است و بسیاری از بازیکنان هم بالای ۲۰ میلیارد تومان گرفته اند. چگونه بازیکنی که باشگاه استقلال حاضر بوده به ایشان ۱۵ میلیارد  بدهد همراه با آپشن و بازیکن هم گرایش به استقلال داشته به تیم دیگری رفته و در کدال زده شده قیمت این بازیکن ۱۴ میلیارد است؟ خوب مشخص می شود که این اعداد واقعی نیست. خوشبختانه بازرسی کل کشور سازمان خصوصی سازی و سازمان فرابورس وارد این قضیه شده اند و به زودی اعداد واقعی اعلام خواهد شد.
وی همچنین در خصوص این ادعا که سه میلیون دلار برای پرداخت طلب استراماچونی در باشگاه وجود داشته گفت: سه میلیون دلاری در باشگاه استقلال نبوده و نیست. تنها اسپانسری که دوستان داشتند شرکت های وب بود که به تعهدش عمل می کرد اما یادمان نرود رقم هایی مثل ۸۰ میلیارد تومان در فوتبال ایران جوابگو نیست. شرکت های وب آن زمان ۱۱۰ میلیارد تومان داد و مدعی بود آن ۳۰ میلیارد تومان (بیش از تعهد ۸۰ میلیاردی) طلبش است در حالی که مدیریت جدید استقلال(آجورلو) که آمده معتقد بود قرارداد کارگزاری استقلال خیلی ارزش بیشتری دارد. بعد وقتی شما می آیی و وزارت ورزش طبق قانون از کمک مالی به پرسپولیس و استقلال منع می شود آن موقع باشگاه استقلال بابت هزینه های خودش دچار مشکل می شود. همانطور که می دانید ما حق پخش نداریم. قانون کپی رایت نداریم. عملا باشگاه درآمد ندارد. نمایندگان محترم مجلس وقتی این قانون را تصویب کردند فکر می کردند طی چند ماه این دو باشگاه واگذار می شود، فکر نمی کردند که واگذاری بیش از ۸-۹ سال طول می کشد و کسی فکری برای این سال ها نکرد.

سمیعی در پایان پیرامون نحوه پرداخت طلب استراماچونی و درخواست کمک از هواداران استقلال گفت: برای پرداخت طلب استراماچونی ما نیاز به قرض نداریم. باشگاه استقلال درآمد دارد، توانایی دارد و ثروت دارد.
از ابتدای فصل قرار بود قراردادی با یکی از اسپانسرها ببندد و تبلیغاتش را هم انجام داد اما به دلیل اختلاف قیمت آن عدد امضا نشد. الان بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان طلب دارد که می توانند پرداخت کنند همچنین ما از تجدید ارزیابی اموال و املاک باشگاه می توانیم از ناحیه افزایش سرمایه ثبتی بیش از ۳۰۰-۴۰۰ میلیارد درآمد داشته باشیم.
این پول را به استقلال قرض بدهند تا باشگاه در دو سه ماه آینده آن را برگرداند!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=30001

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.