آقای ساپینتو هیجانی نباش! | آوای استقلال
1
اختصاصی آوای استقلال

آقای ساپینتو هیجانی نباش!

  • کد خبر : 28753
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
آقای ساپینتو هیجانی نباش!
معمولا آدم هایی که زود عصبانی می شوند  آدم های نترس تری هستند و آنها که هیجان شان بالاست احساسشان بر عقلشان حکم می‌کند این نشان می دهد.

به گزارش آوای استقلال، ساپینتو بیشتر از آنکه عصبی باشد هیجانی است یا اینگونه بگوییم، درصد هیجاناتش آنقدر بالا است که عقلش متوقف می شود و اختیار کار می افتد دست احساس، دست هیجانات ناشی از برد، (مثلا برد دربی)چون از برد خشنود می شود و هیجاناتش غلیان می کند.
می‌خواهد در اوج هیجان، کاری کند که نتیجه ی بهتری بگیرد ولی چون هیجان، عقل را پس می‌زند بنابراین تصمیم احساسی گرفته می شود. تعویض های هیجانی انجام می شود و به یکباره سه مهره ای وارد زمین می شوند که منطق چندانی پشت آن نیست و فقط هدف تزریق نیروی تازه نفس به ترکیب تیم است!
ساپینتو اگر فکر می کرد ورود و خروج هر کدام از آن مهره ها(در بازی دربی)چه تاثیری بر سیستم و آهنگ تیمی می گذارد قطعا بر هیجانات خودش غلبه کرده بود و آنگاه با تعویض های نا به جا در زمان نا مناسب برگ برنده رقیب نمی شد!
این که ساپینتو چقدر مربی با دانشی است را هنوز نمی توان درباره اش صحبت کرد اما همین حالا می توان گفت اگر او به لحاظ فنی بهترین، با دانش ترین و فنی ترین مربی فوتبال دنیا هم باشد انچه مانع او برای موفقیت خواهد بود همین هیجانات بیش از حد او است.
یکی از ویژگی های مربیان بزرگ غلبه بر احساسات و هیحانات آنی است.
نگاهی به عملکرد مربیانی که نتوانسته اند در لحظه مانع از بروز احساساتشان شوند به خوبی نشان می دهد خود کنترلی چه نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت می تواند داشته باشد!
برای مثال زدن خیلی به عقب بر نمی گردیم‌. همین جام جهانی قطر لحظه درخواست تعویض توسط بیرانوند را به خاطر بیاورید که چطور کی روش توی سر خودش زد، اعتماد به نفس تیم را گرفت و شکست سنگین مقابل انگلیس را رقم زد!
آقای ساپینتو به خاطر خودت هم که شده حتما به یک مشاور مراجعه کن.
روانشناس خوب، مشاور کاربلد، می تواند در کنترل احساسات هیجانی به شما کمک کند تا این فرصت را داشته باشید دانش فنی خود را به نمایش بگذارید.
دربی می توانست به راحتی برای استقلال باشد اگر شما کمی بر احساسات خود غلبه می کردید و اجازه می دادید منطق فوتبالی تعویض ها را مشخص کند نه هیحانات آنی!
بر خلاف عده ای از کارشناسان که معتقد هستند ترسِ ساپینتو باعث تساوی در  دربی شد، معتقدم هیحانات وی مانع از کسب سه امتیاز دربی بود!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=28753

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.