۱۱ نکته که باید پیش بازی استقلال- پیکان بدانید؛ پایان خوش نیم‌فصل | آوای استقلال
0

۱۱ نکته که باید پیش بازی استقلال- پیکان بدانید؛ پایان خوش نیم‌فصل

  • کد خبر : 35090
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
۱۱ نکته که باید پیش بازی استقلال- پیکان بدانید؛ پایان خوش نیم‌فصل
استقلال در آخرین بازی نیم فصل اول به مصاف پیکان می‌رود.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در این فصل ۲ چهره داشته یک چهره در بازی‌های خانگی که بسیار مقتدر و بی‌رحم ظاهر شده و چهره دیگر خارج از خانه که متزلزل و نامطمئن بوده است. استقلال در هفته پایانی نیم‌فصل روز شنبه ۹ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان است. پس از این هفته برای تعطیلی نیم فصل و برگزاری جام ملت‌های آسیا، رقابت‌های لیگ دچار وقفه‌ای طولانی مدت خواهد شد و استقلال به دنبال رفتن به تعطیلات به عنوان صدرنشین هستند.

۱- پس از بازگشت جریمه انضباطی سپاهان و پرسپولیس، استقلال صدر جدول را از دست داد و پرسپولیس را هم در کنار خود می‌بیند. استقلال با ۲۹ امتیاز و با تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارد. این تیم در صورت از دست دادن امتیاز، امکان دارد به رده سوم سقوط کند و تنها در صورتی شانس صدرنشینی دارد که در این بازی به پیروزی دست یابد.

۲- پیکان در این فصل حال و روز خوبی ندارد و با ۱۱ امتیاز سیزدهم است. این بدترین عملکرد این تا این مقطع از فصل از لیگ دهم تاکنون است. پیروزی در این مسابقه باعث خواهد شد تا این تیم از رده‌های انتهایی جدول فاصله بگیرد و امکان دارد تا رده دهم صعود کند. شکست اما شرایط این تیم را بحرانی‌تر خواهد کرد و ممکن است این تیم در منطقه سقوط قرار گیرد.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۲ برد و ۴ تساوی دست یافته است. این تیم رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در بازی‌های خانگی دارد و در هر ۶ بازی به عنوان میزبان به پیروزی رسیده است. پیکان اما در ۵ فصل اخیر به عنوان میهمان مغلوب استقلال نشده و هر ۵ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این تیم در ۶ بازی قبلی خود به ۵ تساوی و یک شکست رسیده است. پیکان رکورددار بیشترین تساوی در این فصل از لیگ است. این تیم با ۸ بازی متوالی بدون برد، بدترین آمار را در حال حاضر در لیگ دارد و استقلال با ۱۱ مسابقه پیاپی بدون باخت بهترین آمار را دارد.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت، شوت در چارچوب و دقت شوت یکی از ۳ تیم اول لیگ است. این تیم در دریبل و تکل موفق جزو ۲ تیم ضعیف لیگ به‌شمار می‌آید. استقلال صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است. پیکان در نبرد هوایی بدترین آمار این فصل را دارد و در نرخ تبدیل شوت به گل تیم پانزدهم لیگ است. بازی‌های پیکان، کم‌گل‌ترین بازی‌های این فصل بوده و به طور متوسط تنها ۱٫۵۷ گل در هر بازی داشته است. پیکان ۳ بازی متوالی است که موفق به گلزنی نشده است.

۵- پیکان در ۶ تقابل قبلی مقابل استقلال در لیگ موفق به گلزنی نشده است. از ۸ مصاف گذشته در لیگ ۶ بازی مساوی شده و از آخرین پیروزی پیکان برابر استقلال ۱۴ فصل می‌گذرد. استقلال با زدن ۵۷ گل بیش از هر تیم دیگری در لیگ به پیکان گل زده است.

۶- غلامرضا عنایتی ۴ بازی است که سرمربی پیکان شده و در این بازیها ۳ امتیاز گرفته است. عنایتی در هر ۳ رویارویی با تیم سابق خود استقلال بازنده شده است. جواد نکونام سرمربی استقلال، مقابل پیکان شکست‌ناپذیر بوده و به ۵ تساوی و ۳ پیروزی دست یافته است.

۷- آرش برهانی با ۴ گل، بهترین گلزن تقابل دو تیم است. ارسلان مطهری و صالح حردانی از بازیکنان فعلی دو تیم سابقه گلزنی در این تقابل را دارند. محمدرضا طهماسبی و امیرحسین صادقی با ۱۸ بازی رکورددار حضور در این رویارویی هستند و در بین بازیکنان فعلی روزبه چشمی و حسین حسینی با ۸ بازی بیشترین آمار را دارند.

– آرش رضاوند با نمره ۷.۲۷ بهترین بازیکن استقلال در این فصل از لیگ است. کوین یامگا با ۴ گلی که از روی نقطه پنالتی زده در کنار مهرداد محمدی که همین تعداد گل به‌ثمر رسانده، بهترین گلزنان استقلال هستند. سامان نریمان جهان با نمره ۷٫۲۲ بهترین بازیکن پیکان در این فصل است که با ۳ گل بیشترین گل را در این فصل برای این تیم زده است.

۹- دو تیم علی‌رغم اینکه در طول تاریخ خود بازیکنان مشترک زیادی داشته‌اند، در حال حاضر بازیکنی با سابقه بازی در تیم مقابل را در فهرست خود نمی‌بینند. در ترکیب پیکان اما امید سینگ قبلاً تجربه همکاری با جواد نکونام را دارد.

۱۰- استقلال هفته‌هاست که دو مدافع خود محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد که در روزهای اخیر، ظاهرا ایمان سلیمی به مرز آمادگی نزدیک‌تر شده است.

۱۱- امیرسامان سلطانی داور این بازی خواهد بود. ۸۴ درصد کاربران فوتبال ۳۶۰، پیروزی استقلال در این بازی را پیش‌بینی کرده‌اند به نظر ۱۴ درصد کابران این بازی مساوی خواهد شد. ۲ درصد هم رای به پیروزی پیکان دادند. پرتکرارترین نتیجه پیروزی ۲ بر صفر استقلال است که ۳۵ درصد آن را حدس زده‌اند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=35090

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.