یک استقلالی میراث دار رایکوف پورحیدری شود | آوای استقلال
2

یک استقلالی میراث دار رایکوف پورحیدری شود

  • کد خبر : 25455
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
یک استقلالی میراث دار رایکوف پورحیدری شود
دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران کنار گذاشته شد تا فوتبال ما در عرصه ملی وارد یک چالش جدید شود.

به گزارش آوای استقلال، حالا می دانیم به دلایل مختلف، دایره انتخاب سرمربی جدید کاملا محدود به گزینه های داخلی شده و حداقل تا پس از جام جهانی سرمربی خارجی نخواهیم داشت. از دوشنبه شب هم تمام نگاه ها به علی دایی، جواد نکونام و امیر قلعه نوعی دوخته شده تا یکی از این سه نفر فرماندهی ایران در جام جهانی قطر را بر عهده بگیرد. گزینشی بسیار حساس و دشوار که جدا از اهمیت فراوان، ریسک بسیار بالایی هم دارد و همین مسئله تردیدها را افزایش داده است چون به همان اندازه که سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی ارزشمند و لذت بخش است، ناکامی در این عرصه به ویژه با توجه به همگروهی با رقبایی همچون :انگلیس و آمریکا می تواند در کارنامه هر مربی ایرانی یک شکست بزرگ محسوب شود به همین خاطر تمام کاندیداها نهایت احتیاط را به خرج می دهند.

میراث بزرگان استقلالی

در میان کاندیداهای اعلام شده نام دو چهره سرشناس استقلالی به چشم می خورد. افرادی که نه تنها بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته اند بلکه سابقه قهرمانی با این تیم در لیگ برتر تحت عنوان سرمربی و یا بازیکن را هم یدک می کشند. امیر قلعه نویی و جواد نکونام استقلالی های کاندیدا شده برای نجات دادن تیم ملی از شرایط مذکور هستند. مردانی که اگر به این سمت مهم نائل شوند،سنگینی میراثی را به دوش خواهند کشید که در سالیان گذشته روی شانه های بزرگانی همچون رایکوف و پورحیدری بوده است.

نوبت استقلالی ها

طی چند سال اخیر در عرصه سرمربیگری تیم های ملی به ویژه تیم ملی بزرگسالان کم‌لطفی بسیار بزرگی به مربیان استقلالی شده است و نه تنها نیمکت این تیم در اختیار آنها قرار داده نشد بلکه چنین مجالی حتی در قالب دستیار هم از آنها دریغ شده است ولی استفاده از نکونام یا قلعه نوعی می تواند چنین کم‌لطفی را تا حد زیادی جبران کند و اگر قرار بر استفاده از مربی ایرانی در راس هرم هدایت تیم ملی باشد، حق را به حقدار برساند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=25455

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.