کمیته انضباطی مظهر بی عدالتی فوتبال ایران | آوای استقلال
1
محرومیت حسینی سناریوی تازه ای از مهندسی لیگ؛

کمیته انضباطی مظهر بی عدالتی فوتبال ایران

  • کد خبر : 38565
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
کمیته انضباطی مظهر بی عدالتی فوتبال ایران
در جایی که مافیا و متخلفانش با القاب و عناوین پرطمطراقی چون سلطان خطاب می‌شوند شایسته است که برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم یک لقب مرتبط که برازنده اعمال و رفتار این کمیته باشد انتخاب کنیم!

به گزارش آوای استقلال، مثلا سلطان بی عدالتی شاید لقب بجا و معناداری باشد و با توجه به عملکرد تبعیض آمیز کمیته انضباطی این لقب ماندگار باید برای همیشه بر پیشانی آنهایی بچسبد که پشت میز خدمت لم داده اند و در ظاهر رسالتشان برقراری عدالت و نگاه یکسان به تمام باشگاههای فوتبال کشور است.
اما به راستی آیا کمیته انضباطی همه باشگاهها را به یک چشم نگاه می‌کند؟
آیا این نهاد رنگی که دلبستگی و علایق وافر اعضایش به یک تیم خاص در تمام تصمیمات و احکام ابلاغی موج می‌زند در امور محوله اصل بی‌طرفی را رعایت می‌کند؟
بهتر است برای پاسخ این ابهامات به طور مختصر عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را بررسی کنیم تا به یک جمع بندی برسیم.
شاید بد نباشد کمی به عقب برگردیم و ببینیم کمیته انضباطی در قبال رفتار ناشایست برخی فوتبالیستها و اعضای باشگاهها چه واکنشی داشته و آیا احکام قهرآمیز و شلاق گونه این کمیته به صورت یکسان برای همه صادر می‌شود؟
شاید فضاحت و آبروریزی پرسرو صدایی که در گذشته نه چندان دور باعث شد احساسات جامعه فوتبال در قبال حرکت منشوری و ناشایست حسین کنعانی زادگان بازیکن تیم پرسپولیس جریحه دار شود نمونه ای از اتفاقاتی باشد که کمیته انضباطی صرفا به خاطر دلبستگی و علایق رنگی به سادگی از کنار آن گذشت و در حالیکه انتظار می‌رفت بازیکن خاطی به خاطر آن رفتار زننده و سوءاستفاده ابزاری از اتوبوس تیم ملی انجام داده بود با جریمه ای سنگین مواجه شود اما در عمل دیدیم که همین کمیته انضباطی چشمهایش را بر روی آن ماجرا بست و به گونه ای رفتار کرد که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده و همه آن ماجرای سیاه فقط یک کابوس بوده که همچون خواب آشفته ای از بغل گوش فوتبال ایران گذشته و تمام شده است!
حالا اما وقتی که سید حسین حسینی دروازه بان تیم استقلال در شرایطی غیر قابل پیش بینی به ناگاه با ورود یک دختر کم سن و سال به زمین فوتبال مواجه می‌شود و آن دختر به طور غیر منتظره دوان دوان به سمت حسینی می‌رود و برای در امان ماندن از ضرب و شتم احتمالی نیروهای انتظامی حاضر در صحنه به آغوش حسینی پناه می‌برد و دروازه بان استقلال نیز صرفا با نیت پایان دادن به غائله و کمک به هواداری که رفتارش هیجانی و احساسی بوده او را برای لحظاتی در آغوش می‌گیرد تا آن هوادار به جایگاه بانوان هدایت شود به خاطر چنین اتفاقی چنان توسط کمیته انضباطی نقره داغ می‌شود که برخی سلبریتی ها نیز واکنش نشان می‌دهند و رفتار دوگانه کمیته انضباطی را مصداق بارز بی عدالتی و تبعیض می‌دانند.
جریمه سنگین ۳۰۰ میلیون تومانی و محرومیت یک جلسه ای حسینی در آستانه یکی از حساس ترین بازی‌های فصل استقلال و در حالیکه تیم نکونام برای قهرمانی می‌جنگد شاید نقطه تاریکی در عملکرد ناعادلانه این نهاد باشد و کسانی که اینچنین در قبال یک اتفاق ساده واکنش تند و حکم غیر منتظره ای صادر کرده اند باید در پیشگاه ملت ایران پاسخگو باشند که معیار صدور این حکم چه بوده و با استناد به کدام بخش از مقررات انضباطی چنین حکمی برای دروازه بان استقلال صادر شده است.
کمیته انضباطی باید جوابگو باشد که آیا تبدیل کردن اتوبوس تیم ملی به مکان فساد و فحشا تخلف محسوب می‌شود یا واکنشی که حسینی در استادیوم و در مقابل هزاران چشم بینا در قبال رفتار هیجانی یک هوادار فوتبال از خود نشان داد؟
منتظر توضیحات سلطان بی عدالتی هستیم!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38565

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.