کاپیتانی که بازوبند ندارد! | آوای استقلال
1

کاپیتانی که بازوبند ندارد!

  • کد خبر : 34751
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کاپیتانی که بازوبند ندارد!
روزبه چشمی این فصل یکی از مهره‌های کلیدی استقلال بوده است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال این فصل در ۱۲ هفته ابتدایی موفق به کسب ۲۵ امتیاز شده و تا پیش از برگزاری دیدار معوقه سپاهان صدرنشین لیگ برتر است. آبی‌های پایتخت این فصل تنها ۷ گل خورده‌اند و پس از پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی مسابقات هستند. همچنین آن‌ها با ۷ کلین‌شیت به صورت مشترک با تراکتور بیش از همه تیم‌ها موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود شده‌اند. آماری که نشان می‌دهد استقلال در بحث دفاعی شرایط بسیار خوبی دارد و نکونام توانسته ساختار دفاعی خوبی بسازد. یکی از کلیدی‌ترین عناصر این فصل روزبه چشمی است که نقش ویژه‌ای در این آمار درخشان داشته است.

اعتقاد ویژه نکونام به شماره ۴ استقلال
روزبه چشمی این فصل به جز دیدار هفته اول مقابل صنعت‌نفت آبادان که محروم بود، در بقیه دیدارها در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفته و حتی یک دقیقه را هم از دست نداده است. شماره ۴ استقلال مثل چند فصل اخیر در ۲ پست هافبک دفاعی و مدافع میانی برای این تیم به میدان رفته اما مصدومیت محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی و اعتقاد نکونام به بازی با ۳ مدافع باعث شده تا او بیشتر در خط دفاعی حضور داشته باشد.

در خط دفاعی ۳ نفره استقلال روزبه چشمی بین ۲ مدافع دیگر و در وسط قرار می‌گیرد و به نوعی رهبر خط دفاعی محسوب می‌شود. او در حال حاضر دقیقا همان نقشی را دارد که سیاوش یزدانی لیگ بیست‌ویکم در تیم فرهاد مجیدی داشت و مهم‌ترین بازیکن خط دفاعی ۳ نفره استقلال محسوب می‌شود. چشمی با عملکردی که داشته نقش مهمی در شرایط دفاعی خوب استقلال ایفا کرده و باعث شده این تیم حتی در روزهای کمبود مدافع هم با مشکل مواجه نشود.

چشمی و نقشی فراتر از یک بازیکن
نکته مهمی که این فصل در استقلال دیده شده، نقش ویژه روزبه چشمی درون زمین است و او تقریبا تمام وظایف یک کاپیتان را انجام می‌دهد. با توجه به اینکه حسین حسینی، کاپیتان اصلی استقلال درون دروازه حضور دارد و از خیلی اتفاقات درون زمین دور است، نکونام این اجازه را به چشمی داده که بتواند مانند یک کاپیتان رفتار کند.

در بازی‌های این فصل استقلال بارها شده که چشمی اشتباهات دیگر نفرات را هم به آن‌ها گوشزد کرده و دقیقا مانند یک کاپیتان برای آن‌ها بوده است. او در جریان داربی و زمانی که تنش بین بازیکنان شدت گرفته بود هم تلاش کرد شرایط را به سود استقلال رقم بزند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=34751

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.