پشت پرده جمله معروف مجیدی منظور فرهاد از 《این‌ها》 کیست؟ | آوای استقلال
2
پرسپولیس نه؛ مدیران، مدنظر سرمربی استقلال

پشت پرده جمله معروف مجیدی منظور فرهاد از 《این‌ها》 کیست؟

  • کد خبر : 9120
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
پشت پرده جمله معروف مجیدی منظور فرهاد از 《این‌ها》 کیست؟
به نظر می رسد منظور فرهاد مجیدی از اینها متفاوت است.

به گزارش آوای استقلال، سکانس اول – ۳۱ خرداد ۱۴۰۰:
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در شرایطی که نسبت به صحبت های مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش بسیار ناراحت به نظر می‌رسید به نشست خبری بعد از دیدار با پدیده مشهد رفت. البته این طور پیش‌بینی می‌شد که فرهاد در واکنش به صحبت های روز قبل احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال علیه خودش و البته مصاحبه ای که در همان روز مهدی علی‌نژاد انجام داد و به نوعی سرمربی آبی ها را تهدید به قطع همکاری کرده بود، موضع گیری تندی داشته باشد. اما مجیدی با حضور در نشست خبری به بیان چند جمله بسنده کرد. فرهاد مجیدی با حضور در نشست خبری صحبتهایش را اینطور آغاز کرد: سلام عرض می‌کنم؛ آقای علی‌نژاد قبل از بازی درباره من مصاحبه کردند. از ایشان خواهش می‌کنم از جایگاه‌شان سوءاستفاده نکنند. رییس مجمع باشگاه استقلال آقای سلطانی فر است و علی‌نژاد در جایگاهی نیست که درباره شغل من صحبت کند. وی ادامه داد: تصمیم نداشتم صحبت کنم. یعنی از من خواستند که صحبتی انجام ندهم. به احترام هواداران استقلال و تیم و بازیکنانم فعلا صحبتی نمی‌کنم. فقط یک پیغام می‌رسانم؛ اینکه هرکاری بکنید، من تیمم می‌برد.
مجیدی بعد از گفتن این جملات با مشت روی میز کنفرانس کوبید و سریعا سالن را ترک کرد. جالب اینکه فرزاد مجیدی مدیراجرایی استقلال و برادر فرهاد هم او را در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی همراهی کرده و در ادامه نیز فرهاد و فرزاد به اتفاق یکدیگر برای دیدار با هوادار معلول استقلال که خود را از زنجان به تهران رسانده بود به سمت وی رفته و فرهاد با حرکت در آوردن ویلچر این هوادار روی چمن ورزشگاه آزادی به نوعی نشان می دهد که خیلی به اتفاقات حاشیه ای پیرامون استقلال فکر نکرده و اهداف بزرگتری در سر دارد؛ اهدافی مثل پیروزی در دیدارهای بعدی لیگ برتر با وجود از دست رفتن شانس قهرمانی و فقط برای اثبات حیثیت، فتح جام حذفی با برتری در دیدار دربی و موفقیت در آسیا، اهدافی که بعد از آن یک به یک محقق شده و در ادامه نیز تا اینجای کار به واقعیت مبدل شده است.
در آن زمان اختلافات مجیدی و بازیکنان استقلال با مدیریت باشگاه و البته معاون وزیر ورزش به اوج خودش رسیده و هواداران در انتظار رخ دادن اتفاق جدیدی در این باشگاه بودند چراکه با ماجراهای رخ داده، هواداران استقلال نسبت به علی نژاد و مددی موضع گیری هایشان تندتر  شده و در نهایت نیز دو روز بعد و با تغییرات مدیریتی که به زعم استقلالی ها به ضرر باشگاه بود این غائله در آن زمان خاتمه پیدا کرد.
سکانس دوم – ۲۴ تیر ۱۴۰۰:
فرهاد مجیدی برای دومین بار پیاپی در دربی جام حذفی و در ضیافت پنالتی ها از سد پرسپولیس عبور کرد. سرمربی آبی پوشان در دربی ۹۶ به لطف درخشش سیدحسین حسینی سنگربان تیمش و همچنین عملکرد خوب شاگردانش، صدرنشین لیگ برتر را شکست داد. پس از این بازی، فرهاد مجیدی در حال عبور از میکسدزون ورزشگاه آزادی بود که با هانی نوروزی فرزند مرحوم هادی نوروزی روبرو شد. سرمربی استقلال با به آغوش کشیدن هانی و بوسیدن او، با نوروزی کوچک به  خوش و بش پرداخت. مجیدی در حین خروج از ورزشگاه و در پاسخ به این سوال که نظر کلی اش را درباره دربی اعلام کند، رو به دوربین خبرنگاران گفت: من به 《این‌ها》نمی‌بازم! این تقریبا شبیه همان جمله‌ای بود که مجیدی پس از پیروزی تیمش برابر پدیده به زبان آورد.
در طی هفته های اخیر حواشی و جنجال های زیادی پیرامون مدیریت باشگاه استقلال پیش آمده است. سرمربی آبی پوشان وزارت ورزش و علی نژاد را مقصر نابسامانی ها و مشکلات مالی تیمش می داند. او که بارها به انتقاد از مدیریت باشگاه و شخص مددی پرداخته، در هفته های اخیر شخصا دست به جیب شده و به شاگردانش پاداش های چند میلیونی می دهد.
به نظر می رسد اختلاف مجیدی و بازیکنان استقلال با مدیریت باشگاه و البته معاون وزیر ورزش به اوج خودش رسیده است. او حتی پس از پیروزی در دربی نیز مدیران باشگاه و وزارت را از انتقادهایش بی نصیب نگذاشت.
مدیر، سرمربی، کاپیتان
نکته قابل توجه این که فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از دیدار با پرسپولیس در دور برگشت رقابتهای لیگ برتر در نشست خبری که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت برگزار شد در خصوص این دیدار گفته بود شکست مقابل پرسپولیس برایم خیلی سخت است چون چنین چیزی را کم تجربه کرده بودم. این در حالی است که دقیقا ۲۴ ساعت بعد فرهاد مجیدی در قامت سرمربیگری استقلال نخستین شکست در دربی را تجربه کرده و همین موضوع عاملی شد تا در رقابت‌های جام حذفی به فکر انتقام افتاده و هر طور که شده از سد پرسپولیس در این رقابت ها عبور کند بنابراین هرگز نمی‌توان جمله فرهاد مجیدی که من به اینها نمیبازم را به پرسپولیسی ها اطلاق کرده چرا که دقیقا دو ماه پیش در رقابتهای لیگ او و تیمش قافیه را به پرسپولیس باخته و از این تیم شکست خورده بودند، با این حال موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشت این بود که فرهاد مجیدی با موفقیت در دربی نه تنها شادمانی را برای هواداران این تیم به ارمغان می‌آورد بلکه پاسخ محکمی به دشمنان داخلی خود در باشگاه داده چرا که طبق شنیده ها اینطور عنوان شده بود که در صورت شکست استقلال در دربی احتمالاً فرهاد مجیدی باید به کار خود در این باشگاه خاتمه داده و رفتنی شود و همین موضوع کار را برای استقلال و سرمربی این تیم به مراتب حیثیتی تر کرد که البته این اتفاق در نهایت محقق نشد و آبی‌پوشان با برتری در ضربات پنالتی دربی را به سود خود به پایان رساندند تا مشخصاً اینطور به نظر برسد که منظور فرهاد مجیدی از کلمه اینها نه پرسپولیس و بلکه مدیران باشگاه و وزارت ورزش بوده چراکه در صورت شکست استقلال در این بازی آنها نقشه هایی را در سر داشتند که مطمئناً اجرای آن می‌توانست به ضرر فرهاد مجیدی و استقلال فصل بیست و یکم تمام شود.
مجیدی همواره عنوان کرده بود که دو فصل است که استقلال را دلالان می بندند و اگر او به هرشکلی رفتنی میشد مطمئناً برای سومین فصل پیاپی تیمِ بدون سرمربی، سرنوشتی بهتر از دو فصل گذشته پیدا نکرده و باز هم همان چیزی که مجیدی اعلام کرده بود محقق می شد، با این حال حالا که تقریباً شانس های قهرمانی لیگ برتر برای استقلال به پایان رسیده، فرهاد مجیدی این فرصت را دارد تا ضمن موفقیت در جام حذفی ناکامی فصل گذشته را جبران کرده و اولین جام خود در قامت سرمربی گری استقلال را به هواداران تقدیم کرده و این یعنی مجیدی به احتمال زیاد برای فصل آینده در این تیم ماندگار و سرانجام خودش این تیم را خواهد بست؛ هرچند برخی شایعه ها و گمانه زنی ها روز گذشته مبنی بر اینکه نکند فرهاد اتفاقات سال گذشته و پیروزی بعد از پرسپولیس در دربی را تکرار کرده و بخواهد از تیم جدا شود به صورت پررنگ در محافل خبری منتشر شده اما طبق شنیده های خبرنگار فرهیختگان همانطور که چندی پیش عنوان کردیم مجیدی این بار قصد دارد تا روز آخر و تحقق موفقیت هایی که در سر به آن فکر می کند در استقلال بماند و این بار خبری از رفتن و ترک خودخواسته استقلال نخواهد بود، البته سال گذشته نیز فرهاد مجیدی با تعبیر خیانت و دروغ از سوی سعادتمند از استقلال کناره گیری کرده و حاضر نشد تا با این مدیر عامل به کارش ادامه دهد اما امسال اتفاقات پشت پرده و تغییر دولت و احتمالاً تیم مدیریتی استقلال او را امیدوار کرده است تا مسائل خوشایند وی و هواداران طی یکی دو ماه آینده رخ داده و به همین دلیل فرهاد سعی دارد تا به هر شکل ممکن تیمش را به دندان کشیده تا این تغییرات انجام شود.
نکته قابل توجه اینکه فعلاً فرهاد مجیدی که هنوز همبازیان سابقه او را با لفظ کاپیتان صدا می کنند این روزها به جز سرمربیگری در تیمش مدیریت هم می کند و حالا که خبری از پول در اردوی استقلالی ها نیست راساً دست به کار شده و به قول خودش برای حفظ اتحاد و انسجام این تیم از دوستان استقلالی کمک می گیرد که به عشق استقلال پا پیش گذاشته و با حضور در تمرینات یا اینستاگرام به فکر خودنمایی نیستند بنابراین خیلی پر بیراه نیست اگر این تلقی پیش بیاید که فرهاد مجیدی این روزها نه تنها برای همبازیان سابق خود در نقش کاپیتان و برای بازیکنان فعلی استقلال در نقش سر مربی ظاهر شده بلکه برای این باشگاه در نقش مدیریت نیز همه کار می کند تا تیمش موفق باشد و سرانجام استقلال به دست اهلش بیفتد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=9120

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.