پاشازاده: با ماجرای گل‌گهر به استقلال استرس وارد می‌کنند | آوای استقلال
1
نگاه کردن به نتایج پرسپولیس اشتباه بزرگی است

پاشازاده: با ماجرای گل‌گهر به استقلال استرس وارد می‌کنند

  • کد خبر : 22969
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
پاشازاده: با ماجرای گل‌گهر به استقلال استرس وارد می‌کنند
مهدی پاشازاده معتقد است حواشی نباید روی روند استقلال تاثیر بگذارد.

به گزارش آوای استقلال،استقلال در روزهای حساسی قرار گرفته و باید راهش را به سوی جام بیست و یکم باز کند. پنج هفته سرنوشت ساز پیش روی آبی‌ها است و اگر فرهاد مجیدی و شاگردانش موفق شوند فاصله امتیازی با رقیب سنتی را حفظ کنند و حتی با اتکا به بازی رو در رو که شرایط بهتری در آن دارند، قهرمانی‌شان قطعی خواهد بود. بعد از تساوی مقابل سپاهان که منجر به کاهش فاصله امتیازی شد اما حاشیه‌هایی پیرامون استقلال را فرا گرفته و قدری آسمان آبی استقلال کدر شده است. مهدی پاشازاده، مرد محبوب باشگاه استقلال نسبت به وقوع اتفاقات ناگوار‌تر در روزهای آتی هشدار می‌دهد و بر این باور است که مجموعه استقلال از مدیریت و مربیان و بازیکنان گرفته تا هواداران باید از حاشیه‌ها دوری کنند و هوش و حواس خود را به امتیاز بازی‌های باقیمانده بدهند. پاشازاده برقراری تمرکز در استقلال را بسیاری حیاتی می‌داند.

بعد از تساوی مقابل سپاهان قدری فضای تیم مکدر شده است. دلیل برخی ناامیدی‌ها که پیرامون استقلال را فرا گرفته چیست؟
دلیلش این است که تیمی پشت سر ما قرار دارد که پنج فصل پی در پی قهرمان لیگ شده و الان هم با عطش زیادی به‌دنبال قهرمانی ششم است. خواه ناخواه وقتی تعقیب کننده چنین تیمی باشد تولید استرس می‌کند اما ما باید به خودمان مسلط باشیم و هرگز اجازه ندهیم حواشی بر ما غلبه کند. متأسفانه بعد از بازی با سپاهان قدری فضا به سمت خبرهای منفی و ناامیدکننده رفته که برای من جای تعجب دارد. درست است که اگر با مدیریت مطلوب‌تر می‌توانستیم سپاهان را ببریم اوضاع خیلی متفاوت بود، اما الان هم همچنان تعیین کننده ما هستیم و می‌توانیم ابتکار عمل را در دست داشته باشیم.
چرا استقلال مقابل سپاهان به آن چه می‌خواست نرسید. بدون شک اگر با ۳ امتیاز از اصفهان به تهران باز می‌گشت حال و هوای تیم بسیار متفاوت بود.
همین طور است. برد مقابل سپاهان از لحاظ شخصیتی بسیار ایده‌آل بود که متأسفانه به دست نیامد. ما در آن بازی در ایجاد موقعیت در جریان بازی وضعیت مطلوبی نداشتیم. تنها گلی هم که زدیم روی ارسال از یک ضربه کاشته بود. در واقع اشکال فنی ما همین جا است. جایی که باید در جریان بازی ایجاد موقعیت کنیم و اجازه ندهیم حریف به ما مسلط شود. در صحنه گل سپاهان کاملاً مشهود بود که ابتکار عمل از دست بازیکنان میانی ما درآمده بود. سؤال من این است که چرا باید دقایقی بعد از گل پیروزی این گونه به حریف فرصت بدهیم. در آن لحظه کاری هم از دست حسینی بر نمی‌آمد و بازیکن سپاهان طوری از پشت مدافعان ما فرار کرد که دیگر نمی‌شد با آن موقعیت کاری کرد. البته که سپاهان در مجموع اگر آن بازی را هم می‌باخت چیزی را از دست نمی‌داد. آنها به طور کلی چیزی برای از دست دادن ندارند و با آرامش بیشتری فوتبال بازی می‌کنند. این ما هستیم که امتیاز می‌خواهیم و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.
چه توصیه‌ای برای فرهاد مجیدی هم‌تیمی قدیمی‌تان دارید؟
فرهاد باید در این هفته‌ها تمام فشارهای درونی و بیرون را یک تنه تحمل کند. شک نکنید اگر فرهاد بتواند از این روزهای سخت عبور کند، قهرمانی مال او خواهد بود. استقلال در یک برهه حساس و سرنوشت ساز قرار دارد. چشم همه هواداران این باشگاه در سراسر دنیا به فرهاد مجیدی است و او باید بهترین تصمیم ممکن را در این روزها اتخاذ کند و اجازه ندهد قهرمانی لیگ بیست و یکم از چنگ استقلال در بیاید. اتفاق عجیبی رخ نداده و ما همچنان با چهار امتیاز اختلاف در صدر جدول هستیم.
البته کار قدری دشوار شده…
با شما موافقم که کار دشوار شده چون در هفته‌های پایانی به جز موضوع قهرمانی یا نیفتادن به لیگ پایین‌تر مباحث نقل و انتقالاتی هم در میان است و بسیاری از بازیکنان چند برابر مایه می‌گذارند تا پیشنهادهای بهتری را برای فصل بعد دریافت کنند که این انگیزه در عملکرد آنها تأثیر بسیار مطلوبی خواهد گذاشت و بیشتر به ضرر تیم‌هایی خواهد بود که امتیاز می‌خواهند. استقلال هم مقابل تیم‌هایی بازی دارد که ممکن است تعداد قابل توجهی از بازیکنانش با چنین شرایطی مواجه باشند. هم تقابل با استقلال جذاب است و هم پیشنهادهایی که برای فصل بعد می‌آید. بنابراین باید انتظار داشت که بازیکنان تیم‌های رقیب با انگیزه خاصی مقابل ما ظاهر شوند اما در هر حال ما حق نداریم برای خودمان بحران‌سازی کنیم. ما باید در بخش هجومی با دل و جرأت‌تر بازی کنیم. در بازی با سپاهان این خصیصه را نداشتیم اما مقابل شهرخودرو فرصت بزرگی پیش روی ما است تا خودمان را از این وضعیت خلاص کنیم. بازی با شهرخودرو فرصتی طلایی برای بازگشت است. اینکه شهرخودرو را با تعداد گل‌های مطلوب ببریم، نیروی دوباره بگیریم و از لحاظ روحی و روانی شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.
با بردی که پرسپولیس به دست آورده تا حدی نگاه‌ها معطوف به این تیم شده است.
این اشتباه است. ما باید از این تفکر دوری کنیم. نباید هیچ توجهی به نتایج پرسپولیس داشته باشیم. گیریم آنها در همه بازی‌ها پیروز شوند که البته این طور نخواهد بود و امتیاز از دست می‌دهند اما ما باید حد نصاب امتیازی مورد نیاز را به دست آوریم تا نتایج رقیب هیچ تأثیری در جایگاه نهایی ما ایجاد نکند.
ماجرای تغییر حکم گل‌گهر در روزهای اخیر روی روح و روان استقلالی‌ها اثرگذار بوده و نگرانی‌‎هایی ایجاد کرده است.
برخی می‌خواهند با پیش کشیدن ماجرای گل‌گهر اعصاب استقلالی‌ها را به هم بریزند. این هم خودش یک حربه است اما فدراسیون فوتبال باید با قاطعیت وارد شود و هرچه قانون می‌گوید را اعلام کنند. اگر بنا به تغییر حکم است که امیدوارم این طور نشود همین امروز و فردا اعلام کنند تا ما تکلیف خودمان را بدانیم. اگر هم حکم تأیید شده اعلام کنند تا شائبه‌ای باقی نماند. استقلال نباید بابت این موضوع استرس بکشد. امیدوارم زودتر موضوع ختم به خیر شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=22969

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.