نامجومطلق: پین عالی بود اما فرهاد تأثیر بیشتری داشت | آوای استقلال
1

نامجومطلق: پین عالی بود اما فرهاد تأثیر بیشتری داشت

  • کد خبر : 23658
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
نامجومطلق: پین عالی بود اما فرهاد تأثیر بیشتری داشت
نامجومطلق معتقد است فکر حاکم بر استقلال فاکتور قهرمانی در آسیاست.

به گزارش آوای استقلال، مجید نامجو مطلق بازیکن سابق استقلال معتقد است استقلال برای قهرمانی لیگ بیست و یکم مستحق‌ترین تیم بود و با اقتدار موفق شد عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند. برای بررسی سلسله عواملی که در این فصل از دیدگاه پیشکسوت استقلال منجر به قهرمانی این تیم شد گفت‌و‌گویی با مجید نامجو مطلق داشتیم.

از قهرمانی استقلال گفت‌و‌گوی‌مان را شروع کنیم.
قبل از پرداختن به هر مسأله‌ای لازم می‌دانم قهرمانی استقلال را به هواداران، کادر فنی و بازیکنان تیم تبریک بگویم. استقلال با شایستگی قهرمان لیگ شد و در حالی به این مهم رسید که شایسته قهرمانی در جام حذفی هم بود اما متأسفانه در ضربات پنالتی به شکل ناباورانه‌ای از این جام کنار رفت، با وجود این در لیگ با اقتدار قهرمان شد به شکلی که سه هفته قبل از پایان لیگ به ‌عنوان قهرمانی رسید که نشان می‌دهد استقلال یک فصل استثنایی را سپری کرده است.
استقلال با اتخاذ چه استراتژی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد؟
استقلال با وجود چند مساوی متوالی که در ابتدای فصل کسب کرد با استراتژی مناسبی وارد بازی‌ها شد و با نباختن در بازی‌ها نشان داد که با تفکر خاص و موفقی وارد بازی‌ها شده است؛ تفکری که خیلی خوب جواب داد و نشان داد برنامه‌ریزی و فکر درستی پشت نتایج استقلال بوده است و قطعاً در لیگی که تیمی نبازد و پیروز شود شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.
بعضی‌ها نقش گابریل پین ایتالیایی را پررنگ‌تر از سایر اعضای کادر برشمردند. با این نظریه موافقید؟
فکر می‌کنم پرداختن به چنین مسائلی فقط دامن زدن به حاشیه‌هاست. همه اعضای کادر فنی با همدیگر تعامل و همفکری خوبی داشتند که موفق شدند تیم را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند. پین مربی خوبی است اما سایر اعضای کادر هم تلاش زیادی کردند و هر کدام به سهم خود در کادر فنی تأثیر‌گذار بودند. در کنار این حتماً سرمربی تیم بسیار باهوش بوده که توانسته از کادر نهایت بهره را ببرد. در این بین پین هم آمده که به تیم کمک کند اما قطعاً در این بین سرمربی تیم تأثیر‌گذار‌ترین فرد کادر فنی بوده که موفق شده همه اقدامات و هماهنگی‌ها را بین کادرش انجام دهد و نهایت بهره را از تک‌تک اعضای کادرش به بهترین شکل ممکن ببرد.
فرهاد مجیدی قطعاً باید در رأس کادر فنی استقلال حفظ شود.
فرهاد مجیدی که با باشگاه قرارداد دارد و حتماً نظر باشگاه هم روی ادامه همکاری با مجیدی به‌عنوان مربی تیم قهرمان بسیار مساعد است. استقلال به لحاط فنی تیم خیلی خوبی بود که در این بین قطعاً سرمربی تأثیر‌گذار‌ترین بوده اما در کنار این مسائل یکدلی استقلال و در کنار آن مدیریتی که بالای سر تیم قرار داشت همگی به موفقیت تیم کمک شایانی کردند.
مأموریت مجیدی در استقلال قطعاً با ماندنش تحقق خواهد یافت.
به هر حال ماندن یا جدایی هر کس به نظر شخص او بستگی خواهد داشت اما تکرار موفقیت در لیگ و ان‌شاءالله آسیا می‌تواند مأموریت فرهاد را در استقلال به نحو شایسته‌ای به جلو پیش ببرد. در این بین بازی در لیگ قهرمانان آسیا شرایط ویژه‌ای دارد. چه بسا که این امر به راهکارها و سرمایه‌گذاری گسترده و برنامه‌های خاصی نیازمند است. در این بین وقتی ما تیم‌هایمان را با سایر تیم‌های آسیایی و شرق آسیا و تیم‌های عربی مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید با سرمایه‌گذاری گسترده وارد مسابقات شویم هر چند پتانسیل استقلال و تفکری که بر این تیم حاکم شده حتماً می‌تواند شرایط خیلی خوبی را حتی در آسیا در استقلال حاکم سازد.
برای تکرار قهرمانی در سال بعد استقلال به چه چیزهایی نیازمند است؟
حتماً تکرار قهرمانی سخت‌تر از کسب عنوان قهرمانی است و در این رابطه استقلال به جذب چند بازیکن در پست‌های مختلف نیاز دارد که حتماً در این رابطه کادر فنی همه تفکر خود را به بهترین شکل ممکن به کار خواهند گرفت تا براساس نیاز تیم به بهترین شکل ممکن بازیکنان مد نظر خودشان را جذب کنند و با تیمی به مراتب قوی‌تر از فصلی که سپری شد روانه مسابقات شوند.
در رابطه با ثبت رکورد بدون باخت بودن استقلال چه نظری دارید؟
استقلال برای اولین بار موفق شد رکورد بدون باخت بودن خودش را تا اواخر لیگ حفظ کند که رکوردی بسیار باارزش و ستودنی است؛ رکوردی که اگر تا پایان لیگ حفظ شود استقلال می‌تواند در فوتبال ایران و جهان رکوردی ثبت کند که شاید سال‌ها دیگر تیمی نتواند آن را تکرار کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=23658

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.