مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد | آوای استقلال
2
چرا سوت‌های داوری برای بعضی تیم‌ها خوش یمن است؟

مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد

  • کد خبر : 27356
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مومنی: ساپینتو جواب منتقدانش را داد
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: ساپینتو با عملکرد خوبی که استقلال در بازی با نساجی مازندران به اجرا گذاشت جواب منتقدینش را داد، تاکتیک ساپینتو در بازی با نساجی همان تاکتیک گذشته بود اما جواب داد، او با ممارست و تکرار برنامه‌های خود در طول تمرینات به هدفی که داشت رسید.

به گزارش آوای استقلال، محمد مومنی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال یک چهره کاملا فوتبالی و شناخته شده در بین هواداران تیمش است، او سالها پیش از این در پیشانی خط حمله آبی‌پوشان تهرانی به میدان می‌رفت و گل‌های خاطره انگیزی را به ثمر رساند!
مهاجم مورد علاقه ناصر حجازی در دهه ۷۰ حالا به عضویت هیات مدیره درآمده است تا تجربیات خود را این بار در کسوت دیگری به استقلال منتقل کند.
مومنی (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگار آوای استقلال مصاحبه مفصلی درباره شرایط این روزهای استقلال انجام داد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال از عملکرد تیمش در بازی با نساجی مازندران رضایت دارد؟
به طور حتم استقلال نمایش شکوهمند وفوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت. این تیم در طول دقیق بازی حاکم مطلق توپ و میدان بود، سه گل زد و بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت و این نشان می‌دهد مجموعه تیم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند، البته یک موضوعی را باید گفت.
چه موضوعی؟
اینکه باید به حمید مطهری تبریک گفت. جسارت او در بازی با استقلال ستودنی بود. همه تیمها فوتبال بازی می‌کنند اما نوع و تاکتیک آنها متفاوت است. سرمربی نساجی در باز ی با استقلال به یک بازی بسته و تدافعی روی نیاورد بلکه فوتبال بازی کرد که سزاوار ستایش است.
استقلال هفته‌ای دوگانه را پشت سر گذاشت. در بازی با پیکان هواداران به انتقاد از ساپینتو پرداخته و نسبت به آینده استقلال ابراز نگرانی کردند اما در بازی با نساجی مازندران همه چیز بر عکس شد.
استقلال تحت فشار بود اما در همان بازی با پیکان فوتبال خوب به اجرا گذاشت که توپ‌هایش تبدیل به گل نشد.
خلق موقعیت کرد اما وقتی به گل نمی‌رسید انتقاداتی مطرح شد که با واقعیت همخوانی نداشت.
تاکتیک ساپینتو در بازی با نساجی همان تاکتیک گذشته بود اما جواب داد، او با ممارست و تکرار برنامه‌های خود در طول تمرینات به هدفی که داشت رسید.
این روند ادامه خواهد داشت.
اول اینکه اعتماد به نفس بازیکنان به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است و حالا آنها با خیلی راحت و اطمینان بیشتر پا به زمین مسابقه خواهند گذاشت و این به رشد تیم کمک خواهد کرد.
و دوم…
استقلال کار خود را دنبال خواهد خواهد کرد، نگران هستیم، نگرانی بابت تعطیلات لیگ برتر در بهترین شرایط استقلال است. زمانی که تیم به هارمونی لازم رسید لیگ تعطیل شد. این یک سکته است اما چاره‌ای نیست. استقلال هنوز جای پیشرفت دارد و تفکرات ساپینتو هنوز به صورت صددرصد در استقلال پیاده نشده است.
او در مقابل نساجی یک کار بزرگ دیگر انجام داد.
چه کاری؟
جواب منتقدان خود را داد. برخی از رقبا دقت کنید برخی از رقبا با الفاظ ناشیسته درباره سرمربی محترم استقلال حرف زدند که زیبنده نیست. باید احترام گذاشتن را یاد بگیریم، باید یاد بگیریم توهین نکنیم، باید یاد بگیریم هر جمله‌ای را به کار نبریم، هر مربی روش کار خود را دارد و برای تهیج بازیکنان تیمش از حربه‌های مختلف استفاده می‌کند، این زشت است که علیه او حرف بزنیم. ساپینتو با عملکرد خوبی که استقلال در بازی با نساجی مازندران به اجرا گذاشت جواب منتقدینش را داد.
چالشی نیز میان ساپینتو پیشکسوتان استقلال شکل گرفت،حتما از این موضوع باخبر هستید.
اگر پیشکسوت استقلال حرفی می‌زند از سر دلسوزی است، او دلش برای تیم می‌سوزد و به دنبال پیشرفت و موفقیت تیم است. پیشکسوتان در جامعه با بردهای استقلال سرشان را بالا می‌گیرند و می‌خواهند تیمی که در آن جوانی‌شان را پشت سر گذاشتند روی نوار پیرزوی گام بردارد تا سرش را بالابگیرد اما این عزیزان می‌دانند و درک می‌کنند که فوتبال با چالش‌هایی روبروست و گاهی اوقات با بدشانسی همراه می‌شود. مترجم نیز باید جوری حرفها را ترجمه کند که برای کسی پرسشی پیش نیاد اما این را بدانید پیشکسوتان همیشه بازوان باشگاه هستند و خواهند بود.
هیات مدیره باشگاه استقلال از عملکرد مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال رضایت دارد؟
او در این مدت تلاش خود را برای کامیابی استقلال به عنوان مدیر شایسته، تحولگرا انجام داده است و از بام تا شام وقت خود را معطوف به استقلال کرده است تا این باشگاه به بهترین شکل ممکن اداره شود. من به عنوان عضوی از هیات مدیره باشگاه استقلال به تلاش‌های او دست مریزاد می‌گویم. عملکرد وی در فصل نقل و انتقالات خوب بود و تیمی مقتدر بست. شاید از آجورلو یک ایراد بگیرند که چرا حرف نمی‌زند اما فلسفه مدیریت وی این است که به جای حرف زدن و مصاحبه کردن کارش را انجام دهد، فصل گذشته نیز همین روش را داشت و توانست استقلال را به موفقیت برساند.
در دو هفته اخیر استقلالی‌ها از داوری‌هایی که برای این تیم گرفته شده است ناراضی هستند، آنها بر این باور هستند اشتباهات داوری به سود تیمی خاص است، آیا به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال این موضوع را قبول دارید.
بهترین داوران مردم هستند. نمی‌توان برای این مردم دوگانه رفتار کرد،دوگانه رفتار کردن نه از لحاظ اعتقادی درست است نه از لحاظ انسانی و با این روش هیچ پیشرفتی درجامعه شکل نمی‌گیرد،دوگانگی فقط در جامعه چنددستگی ایجاد می‌کند. ما می‌گوییم اشتباهات داوری که به ضرر استقلال و به سود تیم خاص است غیر عمدی است اما این غیر عمدی بودن در جامعه تاثیر منفی دارد! این اتفاقات باعث می‌شود امتیاز از دست بدهیم و تیم خاص سود کند، در فوتبال دنیا از بزرگ‌ترین تیم تا کوچک‌ترین به یک واژه دلخوش هستند و آن عدالت است که باعث می‌شود حق هیچ تیمی پایمال نشود، عدالت اجرا می‌شود اما متاسفانه اینجا خدشه به آن وارد می‌شود، نباید عدالت زیر سوال برود.
مردم قضاوت می‌کنند و نباید برای آنها این ذهنیت به وجود آید که جریانی در حال شکل گیری است، داوران وظیفه سختی دارند و خواسشان باید جمع باشد. هر کس حق دارد سوال بپرسد و نباید برای اینکه یک تیم و هوادارانش راضی باشند حتی یک نفر ناراضی باشد، چرا سوتهای داوری برای بعضی تیمها خوش یمن است؟ چه اتفاقی در بازی قبلی استقلال افتاد، در همین بازی با پیکان پنالتی دقیقه دو بازی گرفته نشد، برای من نیز این پرسش مطرح می‌شود و دوست دارم یکی به آن جواب بدهد، اگر قانون است باید برای همه یکسان باشد، ما گردنمان از مو جلوی قانون باریک‌تر است و سر تعظیم فرود می‌آوریم ولی اتفاقاتی که در هفته های اخیر رخ داده است خوب نیست.
هواداران استقلال نگران دربی هستند. آنها بر این باور هستند با توجه به داوری‌های اخیر بهتر است یک داوذر خارجی این مسابقه را سوت بزند.
ما نگران دربی نیستیم. بازیکنان و مربی بزرگی داریم که با تجربه هستند و در زمین مسابقه کاری می‌کنند که حقشان را بگیرند،از حق خودمان دفاع می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد اتفاقات فوتبالی از بیرون به ما ضربه بزند!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=27356

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.