مصطفوی: سازمان لیگ مقصر این مسائل است | آوای استقلال
0
این ظلم را در حق بازیکنان ما نکنید؛

مصطفوی: سازمان لیگ مقصر این مسائل است

  • کد خبر : 23838
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
مصطفوی: سازمان لیگ مقصر این مسائل است
صالح مصطفوی می‌گوید بازیکنان ملی‌پوش استقلال مقصر عدم تعامل و برنامه‌ریزی نامناسب سازمان لیگ نیستند و نباید از این مسائل ضرر کنند.

به گزارش آوای استقلال، در شرایطی که پیش از این باشگاه استقلال اعلام کرده بود حاضر نیست بدون حضور بازیکنان ملی‌پوش خود در دیدار با نفت مسجدسلیمان حاضر شود و جشن قهرمانی خود را برگزار کند، این دیدار شب گذشته با حضور ۵ بازیکن ملی‌پوش استقلال برگزار شد.

دراگان اسکوچیچ که اعلام کرده بود بازیکنان باید از روز ۹ خرداد در اردو حاضر باشند، از این اتفاق عصبانی شد و صبح امروز روی نام سیدحسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی پور و امیرحسین حسین زاده پنج بازیکن ملی‌پوش استقلال قلم قرمز کشید و بازیکنان جایگزین را به اردو دعوت کرد.

صالح مصطفوی مربی استقلال در گفت‌وگویی به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت این اتفاقات حاصل کج سلیقگی سازمان لیگ در برنامه‌ریزی مسابقات است. او همچنین اعلام کرد این حواشی در حالی ایجاد شده که سرمربی تیم ملی ازبکستان با باشگاه استقلال تعامل داشته اما اسکوچیچ حاضر به همکاری نشده است.

* قهرمانی استقلال را تبریک می‌گویم
مجددا قهرمانی استقلال را به هواداران عزیز، تمام بازیکنانی که برای تیم زحمت کشیدند، مدیریت باشگاه، کادرفنی و به ویژه شخص آقای فرهاد مجیدی که واقعا امسال خیلی چیزها را اثبات کردند، تبریک می‌گویم. امیدوارم که موفقیت های باشگاه استقلال ادامه دار باشد.

* باید دقیق تر به اتفاقات نگاه کنیم
من متوجه شرایط تیم ملی هستم و می‌دانم با توجه به کنسل شدن بازی ایران و کانادا و فشار هایی که به تیم وارد شد و با توجه به اینکه مجمع برگزار نشده در چه شرایط سختی هستند اما به نظر من در‌ حال حاضر بازیکنان استقلال که واقعا یک فصل با تمام وجود زحمت کشیدند و کار کردند و برخی برای اولین بار با توجه به نمایش‌شان به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بودند، واقعا ضرر می‌کنند. به عقیده من باید دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

* چرا بازی پرسپولیس شنبه برگزار نشد؟
باشگاه استقلال طبق برنامه قبلی که سازمان لیگ ارائه داده بود آماده برگزاری بازی در روز یکشنبه ۸ خرداد بود و حتی برای بازیکنان خارجی بلیت تهیه شده بود. همه کار ها برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود باز‌یکنان هم روز ۹ خرداد در خدمت تیم ملی باشند اما متاسفانه بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان به روز ۹ خرداد منتقل شد که اولین روز فیفادی بود. باید چند نکته را در نظر گرفت؛ آیا نمی‌شد بازی پرسپولیس و شهرخودرو روز شنبه برگزار شود که بازی استقلال همان روز یکشنبه برگزار شود؟ این نکته اول است که بزرگترین مشکل ایجاد شده برای بازیکنان ملی‌پوش استقلال از اینجا آغاز می‌شود که سازمان لیگ می‌توانست بازی پرسپولیس را روز شنبه برگزار کند و روز یکشنبه هم بازی استقلال را برگزار کند. در این صورت هیچ تعارض و ضدیتی هم با برنامه های تیم ملی ایجاد نمی‌شد و همه چیز سر جایش تمام می‌شد.

* سرمربی تیم ملی ازبکستان با ما همکاری کرد!
نکته بعدی که وجود دارد این است که تیم استقلال برای این بازی یک بازیکن ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی امید قرار داده بود، محمد دانشگر محروم و روزبه چشمی هم مصدوم بودند. کل اسکواد تیم استقلال با سه گلر ۲۴ نفر بوده که وقتی یک بازیکن ملی‌پوش، یک مصدوم و محروم را هم از این ۲۴ نفر کم کنیم ۲۱ نفر باقی می‌مانند. از این ۲۱ نفر ۵ بازیکن ملی‌پوش تیم ملی ایران بوده‌اند و یک بازیکن هم ملی‌پوش تیم ملی ازبکستان. سرمربی محترم تیم ملی ازبکستان بخاطر شرایط باشگاه استقلال این همکاری را کردند که عزیزبک امانوف بتواند برای ما بازی کند و در جشن قهرمانی حضور داشته باشد. امانوف برای ما بازی کرد و الان به تیم ملی ازبکستان رفته است.

* کج سلیقگی سازمان لیگ باعث این مسائل شد
شما فرض کنید ما ۶ ملی‌پوش را از ۲۱ بازیکن کم کنیم؛ در این صورت ما با احتساب گلرها ۱۵ بازیکن داشتیم. یعنی اگر قرار بود بدون ملی‌پوش ها بازی کنیم حتی پنج تعویض را هم نمی‌توانستیم انجام بدهیم. در بازی آخر زمانی که استقلال می‌خواهد رکورد شکست ناپذیری اش را حفظ کند و مقابل صد هزار نفر تماشاگر بازی می‌کند، حق تماشاچی است که همه بازیکنانش را ببیند. به نظر من سازمان لیگ با کج سلیقگی باعث شد هم تیم ملی از پنج بازیکن محروم شود و هم تماشاگران استقلال آزرده خاطر شوند و شائبه هایی که همیشه بوده، مجددا مطرح شود.

* دیشب به بازیکنان اعلام شد قبل از ظهر به اردو اضافه شوند
من به عنوان یک شخص کوچک از جامعه فوتبال و کسی که با این بازیکنان کار کرده‌ام، تقاضا دارم که تعاملی انجام بشود تا این بچه ها ضرر نکنند. یکی از مسئولین تیم ملی که من نام نمی‌برم زمانی که قرار بود بازیکنان تیم ملی وسط تمرینات و خارج از فیفادی به ترکیه بروند مستقیم با آقای مجیدی تماس گرفت و اجازه خروج این پنج نفر از تمرینات را داشت و موافقت شد که بازیکنان به ترکیه بروند؛ در صورتی که در روز ریکاوری بودیم و پنج بازیکن ما هم بازیکنان مهمی برای تیم بودند. آن زمان این تعامل انجام شد. همان شخص دیشب بعد از بازی با چند بازیکن ما صحبت کرده و گفته شما تا قبل از ظهر تشریف بیاورید. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که سریعا به جای اینها بازیکن دعوت کرده‌اند.

* این ظلم را در حق بازیکنان ما نکنید
همه بازیکنان قابل احترام هستند اما حتما پنج بازیکن استقلال عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته‌اند که به اردو دعوت شده‌اند. لذا خواهش من به عنوان یک فرد کوچک این است که این ظلم در حق بازیکنان انجام نشود. اگر عدم برنامه‌ریزی بوده، از سازمان لیگ بوده است. اگر عدم تعامل بوده، برای این بازیکنان نبوده است. این بازیکنان با این میزان تلاش و سختی و نداری ساخته‌اند و به اینجا رسیده‌اند و بعد سالیان سال تلاش و زحمت توانسته‌اند نزدیک جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت بشوند؛ این مدل برخورد با این بازیکنان حق‌شان نیست.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=23838

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.