قرارداد بستن را از شباب الاهلی یاد بگیرید | آوای استقلال
3

قرارداد بستن را از شباب الاهلی یاد بگیرید

  • کد خبر : 11194
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
قرارداد بستن را از شباب الاهلی یاد بگیرید
انتقال مهدی قائدی به شباب الاهلی با قراردادی 5 ساله امروز، قطعی شد

به گزارش آوای استقلال، خبر انتقال مهدی قائدی به شباب الاهلی امروز رسما اعلام شد و این بازیکن با ۲۲ سال و ۸ ماه سن با قراردادی ۵ ساله راهی تیم اماراتی شد. این اتفاق در حالی افتاد که در فوتبال ما هیچ بویی از قراردادهای حرفه ای برده نشده است. اگرچه رفتار قائدی و باشگاه در قبال هواداران به هیچ عنوان حرفه ای نبود اما الاهلی به حرفه ای ترین شکل ممکن با قائدی قرارداد بست. اما در فوتبال ایران این امر وارونه است، با بازیکنان جوان قراردادهای کوتاه مدت و میان مدت بسته می شود و نه تنها تفاوتی میان مدت زمان قرارداد آن ها با بازیکنان سالخورده وجود ندارد، بلکه بعضا با بازیکن بالای ۳۳ سال هم قرارداد ۳ ساله می بندند و این قضیه به معضلی برای باشگاه های بزرگ ایران تبدیل شده است.

قبل از مهدی قائدی آیا به یاد دارید استقلال از فروش بازیکنان سطح اولش سود مالی خوبی کرده باشد؟ اکثر بازیکنان تاثیر گذار استقلال پس از اتمام زمان قراردادشان از این تیم جدا می شدند و آبی ها با بحران از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار و پایان قرارداد مواجه می شدند.

در قضیه قائدی نیز هنوز شک و شبه های زیادی وجود دارد و انگار مدیریت استقلال با تمام توان سعی اش را کرد قرارداد ضعیفی با تیم اماراتی ببندد و هنوز معلوم نیست چقدر این وسط گیر خزانه آبی ها می آید و برای باشگاه هزینه می شود. شباب الاهلی ۱٫۵ میلیون و به روایتی ۱٫۲ میلیون برای بازیکن پرداخت کرده و او را به مدت ۵ سال مال خود کرده است. در این بین با این قرارداد اماراتی ها هم از کیفیت این استعداد جوان استفاده می کنند و پس از استفاده، با پیشرفت این بازیکن، سر و کله مشتریان اروپایی دست به جیب هم پیدا می شود و قضیه به گونه ای می شود که انگار الشباب این بازیکن را کشف کرده است.

این در حالی است که برای مثال استقلال با بازیکنی به نام امیرحسین حسین زاده قراردادی دوساله می بندد و زمانی که این بازیکن مطرح شود و چند بازی خوب داشته باشد حفظ آن سخت می شود.

فرض کنید قرارداد قائدی با استقلال ۵ سال نبود، چه اتفاقی می افتاد؟ امروز او هیچ سودی به استقلال نمی رساند و به الاهلی می رفت. حالا استقلال با امیرحسین حسین زاده ۲۰ ساله قرارداد ۲ ساله بسته تا وقتی او اشتباهاتش را در استقلال کررد و به درستی شکل گرفت و آبدیده شد، در قامت ستاره خیلی راحت از استقلال به تیم دیگری برود اما الاهلی با بازیکن ۲۲ سال و ۸ ماه استقلال قرارداد ۵ ساله بسته و تا روزی که قائدی ۲۷ ساله می شود و در آستانه ۲۸ سالگی قرار می گیرد، اختیارش دست تیم اماراتی است. همین تیم اماراتی هفته قبل با نوراللهی ۲۸ سال و ۶ ماهه قرارداد دو ساله بست چرا که شرایط سنی او را برای این مدل قرارداد بستن، مناسب تشخیص داد اما تیم نوراللهی در ایران با بازیکن ۳۳ ساله خود، قرارداد سه ساله منعقد کرد. بحث بر سر توانایی وحید امیری و لیاقت او نیست، یحث بر سر مدل قرارداد بستن مدیران فوتبال ماست.

مدیران استقلال و پرسپولیس باید به قرارداد کمتر از ۴ ساله با بازیکنان زیر ۲۳ سال خود قانع نشوند و البته در این بین پیراهن استقلال و پرسپولیس را هم تن هر کسی نکنند.

در فوتبال ایران متاسفانه قراردادها باب میل دلال ها بسته می شود؛ کوتاه مدت برای بازیکنان جوان و بلند مدت برای بازیکنان مسن!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=11194

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.