قراردادها بهانه است، آپشن ها را دریابید | آوای استقلال
0
آپشن های دردسر ساز!

قراردادها بهانه است، آپشن ها را دریابید

  • کد خبر : 33733
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
قراردادها بهانه است، آپشن ها را دریابید
چه سندی معتبر تر از قهر بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برای این که ثابت شود پرسپولیس در ثبت قراردادها تخلف می کند؟

به گزارش آوای استقلال، ماجرای آپشن قراردادها چیست که سرخ پوشان یک به یک در حال قهر کردن و فسخ قراردادهای خود برای تحت فشار قرار دادن باشگاه و گرفتن آپشن هستند؟ این آپشن ها چقدر است که همه حاضرند قرارداد خود را فسخ کنند و خطر عدم تمدید را به جان بخرند اما حاضر نیستند از دریافت آن سر باز بزنند؟
قهر و فسخ بیرانوند و سپس گل محمدی نباید زنگ هشداری باشد برای نهادهای نظارتی و اداره مالیات؟
آیا قهر و آشتی ها این فسخ قرارداد و دریافت آپشن ها، این رفت و آمدهای پر سر و صدا، گویای این نیست که پرسپولیسی ها به منظوری خاص برای بازیکنان و کادر فنی آپشن در نظر می گیرند، آنهم به مقدار و میزانی که نگرفتن آن منجر به فسخ قرار داد از سوی بازیکنان شود؟
خوب به خاطر داریم و بارها از نزدیک شاهد آن بوده ایم باشگاه ها برای فرار از مالیات قرارداد ها را با اعداد و ارقامی به شدت پایین و باور نکردنی ثبت می کردند.
مثلا اگر آن زمان قرارداد بازیکنان پنجاه میلیون تومان بود در قرارداد مبلغ پانصد هزار یا یک میلیون ثبت می شد. در واقع باشگاه و بازیکنان با هم توافق می کردند که که برای فرار از مالیات مبلغ کمی را در قرار داد رسمی که در هیئت فوتبال ثبت می شود بنویسند و مابقی مبلغ را خارج از قرارداد مکتوب کنند تا بتوانند تمام پول خود را دریافت کنند اما هیچ وقت هیچ بازیکن و مربی موفق نمی شد حق خود را کامل دریافت کند و آن سالها همیشه این مشکل بین بازیکنان و کادرفنی با باشگاه ها وجود داشت تا این که اعلام شد هیچ توافقی خارج از قرار داد ثبت شده در هیئت فوتبال وجاهت قانونی ندارد و اگر کسی با باشگاه خود در قالب توافق فی مابین بر سر مبلغی به توافق برسند از نظر فدراسیون و مراجع مربوطه غیر قانونی و غیر قابل پیگیری است.
اینگونه شد که قراردادها سر و شکل حرفه ای به خود گرفت و پس از آن بازیکنان برای دریافت مطالبات خود کمتر به مشکل می خورند.
اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس ما را به همان سالها برد، قهر بیرانوند و گل محمدی به خوبی گویای غیر قانونی بودن درخواست شان است یا به زبانی بهتر غیر قابل پیگیری بودن مطالبات شان!
مواردی که در قرارداد ثبت شده در هیئت فوتبال، ذکر شده کاملا قابل پیگیری است و باشگاه ها موظف به پرداخت آن هستند آیا آپشن قرارداد بیرانوند و گل محمدی(و خدا می داند دو روز دیگر کدام یک از دیگر اعضای این باشگاه)به صورت توافق جداگانه ای ثبت شده، اگر بله هدف از این کار چه بوده؟ آیا فرار از مالیات مد نظر بوده؟ آیا ثبت آن، به قدری مبلغ قرارداد را بالا می برده که توجه نهادهای نظارتی را جلب
می کرد؟
اگر آپشن ها در قرارداد ثبت باشد چطور می شود که بازیکن و مربی پرسپولیس برای دریافت آن راه قانونی را پیش نمی گیرند و با تهدید به فسخ قرارداد و جدایی در پی گرفتن مطالبات خود هستند؟
فرار از مالیات از یک سو و امسال هم سقف قراردادها از سوی دیگر…خدا می داند سال بعد برای سرخپوشان آبستن چه حوادثی باشد!
لازم به ذکر است هرگز قصد گمانه زنی و تهمت زدن و متهم کردن رقیب را نداریم و تنها برداشت مان از اتفاقات اخیر در پرسپولیس و آنچه در پاسخ، به نظرمان منطقی می آمد را با استفاده از آنچه در گذشته اتفاق افتاده نوشتیم.
به نظر می رسد اگر این اتفاقات در ذهن ما سوال ایجاد کرده برای مسئولین مربوطه و اداره مالیات و نهادهای نظارتی هم باید جای سوال باشد و برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود می باید به آن ورود کرده و با جدیت و بدون ملاحظه کاری آن را با دقت بررسی کنند.
قهر کردن ها و فسخ قرارداد ها در پرسپولیس سر نخ بسیار خوبی است اگر مردان قانون بخواهند که همه چیز قانونی باشد و همه از نظر و نگاه قانون قانون یکسان باشند!
آنچه مسلم است اگر این اتفاقات در استقلال یا هر تیمی دیگری رخ می داد باند مافیایی رسانه تا کنون به جای بازپرس ماجرا پیگیری و به حای قاضی برای متخلف حکم را صادر کرده بودند. این سکوت رسانه ای هم البته خود گویای داستان پنهانی است که باید پنهان بماند!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=33733

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.