فرابورس، قلک است نه دسته چک | آوای استقلال
3
پول های استقلال را پس انداز کنید؛

فرابورس، قلک است نه دسته چک

  • کد خبر : 25658
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
فرابورس، قلک است نه دسته چک
چند ماه قبل عرضه اولیه سهام باشگاه استقلال در فرابورس انجام شد و فروش ۱۰ درصدی این سهام درآمدی به ارزش ۳۵۹ میلیارد تومان برای این باشگاه به ارمغان آورد.

به گزارش آوای استقلال، رقمی بسیار مطلوب و قابل توجه که حتی اگر بدهی خارجی های استقلال و تمام هزینه های این فصل تیم را بدون توجه به اسپانسر های جذب شده، از آن کم کنیم باز هم مبلغ قابل ملاحظه‌ای در حساب باشگاه باقی خواهد ماند و این دقیقا همان جایی است که باید تدبیر و مدیریت به رخ کشیده شود.
سرمایه گذاری کلان
شیوه ای که هم اکنون در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا می شود، سالیان طولانی است که در دستور کار تیم های اروپایی قرار دارد. آنها با استفاده از خرید و فروش سهام علاوه بر اینکه هوادارانشان را پای کار می آورند و در مالکیت باشگاه حداقل به صورت معنوی شریک میکنند، درآمد خود را نیز افزایش می دهند اما هرگز سود حاصل از فروش و افزایش اعتبار سهام خود را به طور کامل در بازار نقل و انتقالات خرج نمی کنند بلکه از این این پول به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری در عرصه های کلان بهره می برند. ساخت ورزشگاه ،تجهیز آکادمی ،تاسیس فروشگاه های زنجیره ای و حتی فعالیت اقتصادی مرتبط با ورزش بابت افزایش سرمایه از جمله کارهایی است که اروپایی ها با سود حاصل از فروش سهام خود انجام می دهند و این سرمایه گذاری کلان باید مورد توجه استقلال هم قرار بگیرد.
نگاه غلط و کوتاه مدت
بدون هیچ شک و تردیدی خرید بی رویه بازیکنان و افزایش قیمت آنها با استفاده از پولی که بابت فرابورس به استقلال می رسد غلط ترین شیوه مدیریتی پیرامون این مسئله تلقی می‌شود و حتی اگر به قیمت قهرمانی استقلال هم تمام شود نباید آن را مد نظر قرار داد چون درآمد حاصل از فرابورس حکم قلک را دارد و باید آن را سرمایه گذاری کرد نه اینکه تصور کنیم چون حساب باشگاه پر و پیمان شده می توانیم یک دسته چک دستمان بگیریم حسابی برای آینده ای زودگذر خرج بتراشیم

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=25658

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.