شهاب عزیزی خادم؛ مردی با دو شناسنامه + سند / افشاگری هم ولایتی رییس فدراسیون فوتبال | آوای استقلال
3

شهاب عزیزی خادم؛ مردی با دو شناسنامه + سند / افشاگری هم ولایتی رییس فدراسیون فوتبال

  • کد خبر : 18270
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
شهاب عزیزی خادم؛ مردی با دو شناسنامه + سند / افشاگری هم ولایتی رییس فدراسیون فوتبال
شهاب عزیزی خادم که با شناسنامه متولد سال 1356 رییس فدراسیون فوتبال شده، تا سال 1376 با شناسنامه سال 1351 زندگی می کرد!

به گزارش آوای استقلال، شبی که شهاب عزیزی خادم انتخابات فدراسیون فوتبال را برد، نام او و بیوگرافی اش برای اهالی فوتبال جذاب شد. آن شب اولین چیزی که برای مخاطب عام جلب توجه می کرد، سن و سال رییس فدراسیون فوتبال بود؛ شهاب عزیزی خادم متولد ۱۳۵۶ اما این عدد با سوابق عزیزی خادم همخوانی نداشت. او که در خاطراتش به حضور در جبهه اشاره می کرد، نمی توانست سال ۱۳۶۶ وقتی جنگ تحمیلی تمام شد در ۱۰ سالگی پشت جبهه را هم تجربه کرده باشد چه برسد به جبهه. همچنین حضور او در هیات رییسه فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۹۰ زیر سوال بود چرا که آن زمان هیات رییسه شرط سنی (حداقل ۳۵ سال) داشت و عزیزی خادم نمی توانست در ۳۴ سالگی عضو هیات رییسه باشد.

از همان زمان این شائبه که عزیزی خادم با دو شناسنامه زندگی کرده یا صغرسن دارد، به وجود آمد اما رییس فدراسیون به حدی در ادامه مسیر گاف های عجیب و غریب داد که کسی موضوع شناسنامه او را پیگیری نکرد. تنها یک خبرگزاری ۶ روز بعد از پیروزی عزیزی خادم در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نوشت؛ اگر عزیزی خادم واقعا متولد ۱۳۷۶ باشد، چگونه در ۳۴ سالگی با وجود شرط سنی ۳۵ سال، عضو هیات رییسه شده و آیا آن زمان رییس فدراسیون فعلی برای شرکت در انتخابات تخلف کرده است؟

افشاگری هم استانی شهاب عزیزی خادم
حالا با گذشت بیش از ۹ ماه از آن ماجرا، یکی از هم استانی های شهاب عزیزی خادم در تماس با رسانه طرفداری پرده از این راز برداشته و به واقعیتی اشاره کرده که پایان دهنده شائبه ها و شایعه ها است. به گفته این شخص که از اهالی استان رییس فدراسیون فوتبال، شهاب عزیزی خادم در سال ۱۳۷۶ احتمالا با رویای بازی در تیم راه آهن تهران، شناسنامه اش را تغییر داده است.

مطابق مدارکی که این شهروند برای طرفداری فرستاده، شهاب عزیزی خادم که تا سال ۱۳۷۶ با شناسنامه متولد ۱۳۵۱ زندگی می کرد، در این سال با مراجعه به دادگاهی در لرستان ادعا می کند برادر بزرگش فوت کرده و او با شناسنامه برادری که متولد ۱۳۵۱ بوده، زندگی می کرده و حالا می خواهد شناسنامه اش را عوض کند.

راه آهن کلید حل معمای شناسنامه المثنی
رسانه طرفداری جمعه ۲۰ فروردین در گزارشی از سابقه همکاری شهاب عزیزی خادم و مجتبی خورشیدی در دهه ۷۰ خبر داده بود؛ از آن روزها که خورشیدی مربی بدنساز راه آهن بود و شهاب عزیزی خادم به عنوان مدافع راست ذخیره روی نیمکت این تیم می نشست. (مجتبی خورشیدی در راه آهن، مربی بدنساز شهاب عزیزی خادم بود) حالا یکی از هم استانی های عزیزی خادم می گوید کلید تغییر شناسنامه شهاب همین راه آهن است. گویا او برای آن که بتواند به عنوان بازیکن رده سنی جوانان و امید در راه آهن عضو شود، ۵ سال شناسنامه اش را کوچک کرده است.

البته در حکمی که عزیزی خادم از دادگاه گرفته آمده است او تا سال ۷۶ با شناسنامه ای که متعلق به برادرش بود، زندگی کرده یعنی او برادر بزرگ تری داشته که متولد ۱۳۵۱ بوده اما فوت کرده و وقتی رییس فعلی فدراسیون در سال ۵۶ به دنیا آمده، خانواده اش برای او شناسنامه نگرفته اند تا با شناسنامه برادر متوفی اش زندگی کند! با این حساب عزیزی خادم سال ۵۷ باید در یک سالگی با شناسنامه برادر متوفی اش به کلاس اول رفته باشد که اصلا با عقل جور در نمی آید. شهاب عزیزی خادم یک برادر به نام صدرالدین (سیامک) دارد که در قید حیات است. همان برادری که فردای پیروزی شهاب در انتخابات به یکی از منتقدین مجازی او توهین کرد و همان که می گویند در روز شکست شهاب مقابل محمود اسلامیان هم کنار اشکان شاهپوری در حال انتقاد از مهدی تاج بود!

شهروندی که هم استانی عزیزی خادم است، ادعا می کند کسی به یاد ندارند شهاب عزیزی خادم برادر بزرگ تری داشته باشد که در خردسالی فوت کرده و شهاب با شناسنامه او زندگی کرده باشد.

اپیدمی صغرسنی در دهه ۷۰
البته در سال های میانی دهه ۷۰ این کار مد بود و خیلی ها برای آن که وارد فوتبال شوند سن خودشان را کوچک می کردند و با شناسنامه المثنی سه، چهار سالی کوچک تر می شدند تا سهمیه جوانان و امید شوند و راحت تر به عضویت تیم های مطرح درآیند. آنها معمولا این راه را با شکایت از پدر می رفتند. یعنی به دادگاه مراجعه می کردند و مدعی می شدند برادری داشتند که چند سالی از آنها بزرگ تر بوده و وقتی این برادر در همان خردسالی فوت کرده و آنها به دنیا آمده اند، خانواده دیگر برای آنها شناسنامه نگرفته و ناچار شده اند با شناسنامه برادر بزرگ تر زندگی کنند. احتمالا شهاب عزیزی خادم هم برای ورود به فوتبال چنین سناریویی پیاده کرده باشد.

صد البته شهروندی که هم استانی اوست، می گوید عزیزی خادم متولد ۱۳۵۰ است و خانواده اش برای او به سال ۱۳۵۱ شناسنامه گرفتند، شناسنامه ای که شهاب در سال ۱۳۷۶، آن را کنار گذاشته تا با شناسنامه المثنی به تاریخ سال ۱۳۵۶ زندگی کند. برای اثبات این ادعا هیچ سندی وجود ندارد اما اسنادی که ثابت می کند عزیزی خادم در سال ۱۳۷۶ شناسنامه اش را تغییر داده موجود است.

صغرسنی برای مبارزه با صغرسنی؟
اگر این روایت که می گویند درست باشد، ما با پدیده نادری در فوتبال ایران طرف هستیم. رییس فدراسیونی که باید با صغرسنی مبارزه کند، خودش ۵ سال صغرسن دارد. حالا بماند که ما از این معجزه ها از شهاب عزیزی خادم کم ندیدیم؛ رییس فدراسیونی که باید با ترویج جادوگری در فوتبال ایران بجنگد، خودش مروج خوبان عالم شده و می گوید چه عیبی دارد کسی که نفسش حق است، برای تیم ملی دعا کند؟

نفسش حق است؟ کسی که نفس حقی دارد برای دیگران جادو می کند و طلسم می نویسد و با سحر و جادو امنیت روانی جامعه را به هم می زند؟ این نفس، بیش از آن که حق باشد، ناحق است و این فرد قبل از آن که به معنویت پهلو بزند، به شیطان شباهت دارد.

این حکمی است که شهاب عزیزی خادم از دادگاه گرفته و موفق شده شناسنامه اش را ۵ سال کوچک کند… مطابق آنچه در این سند نوشته، صاحب سند قبلا از شناسنامه شماره ۷۵۵ سال ۱۳۵۱ پل تنگ که متعلق به برادر متوفی اش بوده استفاده کرده و برابر با دادنامه شماره … در شعبه … از تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۶ با شناسنامه ای زندگی می کند که تاریخ تولدش در آن یکم بهمن ۱۳۵۶ ذکر شده است!
این هم شناسنامه المثنی رییس فدراسیون فوتبال ایران…

صفحه اول شناسنامه المثنی رییس فدراسیون
شهاب عزیزی خادم مطابق شناسنامه ای که تا سال ۱۳۷۶ با آن زندگی می کرد در آستانه ۵۰ سالگی است و با شناسنامه ای که در سال ۱۳۷۶ صادر شد، بهمن ماه امسال تازه ۴۴ ساله می شود. مردی با دو شناسنامه و یک دنیا علامت سئوال!

پی نوشت: خانواده شهاب عزیزی خادم در حال حاضر در اندیمشک زندگی می کنند اما او متولد پل تنگ یا همان پاعلم است، روستایی در جنوبی ترین نقطه لرستان و شمالی ترین نقطه خوزستان.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=18270

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.