سوت قضاوت دوئل هنگ‌کنگ-ایران در دستان حطاب؛ داور جنجالی وارد می‌شود | آوای استقلال
0

سوت قضاوت دوئل هنگ‌کنگ-ایران در دستان حطاب؛ داور جنجالی وارد می‌شود

  • کد خبر : 35809
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
سوت قضاوت دوئل هنگ‌کنگ-ایران در دستان حطاب؛ داور جنجالی وارد می‌شود
داور 34 ساله اهل کشور سوریه قرار است برای هشتمین‌بار در دوران فعالیت خود برای یک تیم ایرانی قضاوت کند.

به گزارش آوای استقلال، تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران در دومین مسابقه‌شان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار است فردا (جمعه) از ساعت ۲۱ به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف هم بروند. هنگ‌کنگی‌ها در دیدار نخست خود با نتیجه ۳ بر یک مقابل تیم ملی امارات مغلوب شدند اما شرایط برای تیم ملی ایران متفاوت پیش رفت؛ به‌طوری‌که شاگردان امیر قلعه‌نویی با ارائه یک نمایش تهاجمی موفق شدند بردی ۴ بر یک را به‌دست آورند و شروعی موفق را در این دوره از رقابت‌ها رقم زدند.

محمدتقی الجعفری داور خبرساز سنگاپوری نبرد تیم‌های ملی امارات و هنگ‌کنگ را قضاوت کرد که عملکرد پرنوسان و ضعیفی هم داشت. قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و فلسطین را هم عبدالرحمان جاسم برعهده داشت که با توجه به نمایش فیزیکی فلسطینی‌ها، عملکرد او هم مورد اعتراض بازیکنان تیم ملی ایران قرار گرفت. حالا برای رویارویی تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به سراغ یک داور جوان رفته و قرار است هنا حطاب از سوریه، مسابقه فرداشب را قضاوت کند.

از شهرخودرو و پرسپولیس تا سپاهان و نساجی
حطاب که هفتمین سال فعالیت خود در قامت یک داور بین‌المللی را پشت سر می‌گذارد، در لیگ قهرمانان آسیا تجربه قضاوت برای تیم‌های ایرانی را دارد. او در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰-۲۰۱۹، در شرایطی‌که رقابت‌ها به دلیل پاندمی کرونا به صورت مجتمع پیگیری می‌شد، در ۲ مسابقه پیاپی برای شهرخودرو ایران قضاوت کرد که در دیدار نخست نماینده ایران با یک گل مغلوب شباب‌الاهلی امارات شد و در دیدار دوم هم شهرخودرویی‌ها با نتیجه یک بر صفر برابر پاختاکور ازبکستان مغلوب شدند.

داور ۳۴ ساله اهل کشور سوریه در فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا، ۴ قضاوت داشت که یکی از قضاوت‌های او برای نماینده ایران بود؛ جایی‌که هنا حطاب نبرد تیم‌های گوآ هند و پرسپولیس ایران را قضاوت کرد که در آن مسابقه، سرخ‌پوشان توانستند بردی ۲ بر یک را به‌دست آورند. در فصل ۲۲-۲۰۲۱ هم داور سوری نبرد تیم‌های سپاهان ایران و الدحیل قطر در مرحله گروهی رقابت‌ها را قضاوت کرد که در آن مسابقه، نماینده ایران باختی ۵ بر ۲ را برابر الدحیل پذیرفت. حطاب در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم یک‌بار برای نماینده ایران سوت زده که نبرد تیم‌های نساجی و بمبئی‌سیتی هند را قضاوت کرده که این مسابقه با برتری ۲گله نماینده ایران خاتمه یافت تا در مجموع در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، از میان ۵ قضاوت او برای نمایندگان ایرانی، ۲ مسابقه با برد و ۳ دیدار با شکست برای آن‌ها به پایان رسیده باشد.

به یاد دوئل جنجالی امیدهای ایران و ازبکستان
هنا حطاب در حالی قضاوت دیدار تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران را عهده‌دار شده که این اولین قضاوت او برای تیم ملی بزرگسالان ایران محسوب می‌شود اما داور سوری تجربه ۲ قضاوت در مسابقات زیر ۲۳ سال را دارد. او در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۰، نبرد تیم‌های ایران و چین را قضاوت کرد که در آن مسابقه تیم ایران بردی یک‌گله را به‌دست آورد. حدود ۵ ماه پیش بود که حطاب دیدار تیم‌های زیر ۲۳ سال ایران و ازبکستان در مسابقات قهرمانی آسیا را قضاوت کرد که این مسابقه جنجالی، با برتری یک‌گله ازبک‌ها به پایان رسید.
حطاب در نبرد تیم‌های زیر ۲۳ سال ایران و ازبکستان، ۲ اخطار به یک بازیکن ازبک در جریان مسابقه داد اما او را اخراج نکرد که این مسئله باعث شکایت فدراسیون فوتبال ایران از عملکرد داور سوری شد. حالا بعد از اتفاقات جنجالی دیدار تیم‌های زیر ۲۳ سال ایران و ازبکستان، باید دید هنا حطاب در مسابقه فرداشب که میان تیم‌های ملی بزرگسالان هنگ‌کنگ و ایران برگزار خواهد شد، چه عملکردی دارد و چگونه در این مسابقه مهم در مسیر صعود ایران به مرحله حذفی، قضاوت می‌کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=35809

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.