سوت افتتاح رقابت‌ها در دستان فغانی | آوای استقلال
1

سوت افتتاح رقابت‌ها در دستان فغانی

  • کد خبر : 35614
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
سوت افتتاح رقابت‌ها در دستان فغانی
برای سومین دوره پیاپی، علیرضا فغانی قرار است در جام ملت‌های آسیا قضاوت کند.

به گزارش آوای استقلال، جامعه داوری فوتبال ایران روی کاغذ تنها یک نماینده در جام ملت‌های آسیا دارد؛ موعود بنیادی‌فر. با وجود حضور نام بنیادی‌فر به عنوان نماینده داوری ایران در جام ملت‌های آسیا اما یک چهره سرشناس دیگر هم از جامعه داوری فوتبال ایران در جام ملت‌ها حضور دارد و او کسی جز علیرضا فغانی نیست. برخلاف ۲ دوره قبلی جام ملت‌های آسیا که فغانی به عنوان نماینده جامعه داوری ایران در جام ملت‌ها حضور داشت، او حالا در این دوره از رقابت‌ها به عنوان نماینده کشور استرالیا در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی آسیا قضاوت خواهد کرد!

فغانی که در سالیان گذشته در مهم‌ترین تورنمنت‌های فوتبالی جهان از جمله جام جهانی، المپیک و جام جهانی باشگاه‌ها سوت زده، در حالی قرار است برای نخستین‌بار حضور در جام ملت‌های آسیا را به عنوان نماینده کشور استرالیا تجربه کند که دلیل این اتفاق، تغییر پروتکل انتخاب داوران بین‌المللی ایران بود و با تصمیم خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، نام فغانی در بین داوران بین‌المللی فوتبال ایران قرار نگرفت و همین مسئله باعث شد تا در فهرست‌های رسمی، موعود بنیادی‌فر تنها نماینده داور اول به نمایندگی از فوتبال ایران در جام ملت‌ها باشد!

قطر – لبنان با قضاوت علیرضا فغانی
علیرضا فغانی طبق اعلام رسمی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در نخستین مسابقه از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که روز جمعه میان تیم‌های ملی قطر و لبنان برگزار خواهد شد، قضاوت کند و تجربه قضاوت در دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها را هم به‌دست آورد. فغانی برای سومین دوره پیاپی است که حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند و باید دید در این تورنمنت مهم، او تا کدام مرحله کار خود را پیش خواهد برد و آیا برای دومین‌بار در دوران قضاوت خود، می‌تواند تجربه حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورد یا خیر.

به یاد روزهای رویایی در استرالیا
داور ۴۵ ساله در حالی برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵، شانس قضاوت در جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورد که در این تورنمنت او ۵ بار فرصت داوری به‌دست آورد. علیرضا فغانی در کنار ۳ قضاوت در مرحله گروهی، دیدار سرنوشت‌ساز تیم‌های ملی ژاپن و امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی را هم قضاوت کرد و بعد از آن، سوت قضاوت مسابقه فینال میان تیم‌های ملی استرالیا و کره‌جنوبی هم در اختیار فغانی قرار گرفت تا او روزهای رویایی را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ پشت سر بگذارد.

فغانی به دنبال جبران‌مافات
علیرضا فغانی برخلاف جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، در سال ۲۰۱۹ روزهای خوبی را در این تورنمنت پشت سر نگذاشت. داور باتجربه فوتبال ایران بعد از قضاوت در مسابقه تیم‌های ملی ترکمنستان و ژاپن در مرحله گروهی، در مرحله یک‌هشتم نهایی نبرد تیم‌های ویتنام و اردن را سوت زد و این مسابقه، پایان کار علیرضا فغانی در جام ملت‌های آسیا بود و او دیگر نتوانست در ادامه رقابت‌ها، شانس قضاوت به‌دست آورد. بعد از تجربه نافرجام جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، حالا فغانی به دنبال جبران‌مافات در تورنمنت پیش‌رو است و باید دید شرایط برای او چگونه پیش خواهد رفت.

فغانی در شرایطی امیدوار به جبران‌مافات است که در دوره قبلی او نماینده داوری ایران بود و تنها صعود ایران به مراحل بالاتر می‌توانست باعث کمتر شمار قضاوت‌های او در جام ملت‌های آسیا شود اما حالا در این دوره از رقابت‌ها، صعود تیم ملی استرالیا به مراحل بالاتر هم می‌تواند برای فغانی به عنوان نماینده داوری این کشور، چالش ایجاد کند و حضور تیم‌های ملی ایران و استرالیا در جمع برترین‌های جام می‌تواند باعث پایان کار زودهنگام علیرضا فغانی در جام ملت‌های آسیا شود!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=35614

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.