رویای بزرگ نکونام در سال ۱۴۰۳؛ قهرمان‌شدن با گذر از رکورد فرهاد و قلعه‌نویی! | آوای استقلال
0

رویای بزرگ نکونام در سال ۱۴۰۳؛ قهرمان‌شدن با گذر از رکورد فرهاد و قلعه‌نویی!

  • کد خبر : 38048
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
رویای بزرگ نکونام در سال ۱۴۰۳؛ قهرمان‌شدن با گذر از رکورد فرهاد و قلعه‌نویی!
سرمربی آبی‌پوشان پایتخت امیدوار است که بتواند در سال جدید، همراه استقلال قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفته و همین مسئله باعث شده تا در سال جدید، اولویت اصلی آبی‌پوشان پایتخت، کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر باشد و در خوشبینانه‌ترین حالت، آبی‌ها می‌توانند به حضور در فینال سوپرجام فوتبال ایران هم بیاندیشند که حضور در این مسابقه هم منوط به کسب قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم است. استقلالی‌ها در سال ۱۴۰۲ کار خود را با صدرنشینی و کسب ۴۶ امتیاز از ۲۱ مسابقه به پایان بردند و حالا به دنبال آن هستند تا در ۹ مسابقه پیش‌رو صدر جدول را برای خود حفظ کنند.

جواد نکونام که اولین سال حضورش در استقلال به عنوان سرمربی را تجربه می‌کند، به دنبال آن است تا بتواند فصل را با کسب جام به پایان ببرد؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌ها در حال گذراندن فصل پرفرازونشیبی هستند و قهرمانی در فصل جاری می‌تواند اتفاقی غیرمنتظره برای استقلالِ پرماجرای لیگ بیست‌وسوم باشد. در این میان باید اشاره داشت که آبی‌ها در طول ۲۲ فصل اخیر لیگ برتر تنها ۴ بار توانسته‌اند به مقام قهرمانی برسند و نکونام می‌تواند سومین سرمربی تاریخ استقلال باشد که این تیم را به مقام قهرمانی می‌رساند.

قلعه‌نویی و قهرمانی‌هایی با میانگین کمتر از ۲ امتیاز!
امیر قلعه‌نویی که پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر محسوب می‌شود و همچنین در تاریخ استقلال، بیشترین قهرمانی در لیگ برتر را همراه این تیم تجربه کرده، در لیگ پنجم با کسب ۵۹ امتیاز از ۳۰ مسابقه به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و میانگین ۱٫۹۶ امتیاز را به‌ثبت رساند. قلعه‌نویی در دومین قهرمانی‌اش همراه استقلال در لیگ هشتم، ۶۶ امتیاز در ۳۴ مسابقه به‌دست آورد و میانگین ۱٫۹۴ امتیاز از هر دیدار را به‌ثبت رساند. بهترین رکورد او در استقلال در لیگ دوازدهم به‌ثبت رسید که موفق به کسب ۶۷ امتیاز از ۳۴ مسابقه شد و میانگین ۱٫۹۷ امتیاز از هر بازی در کارنامه قلعه‌نویی دیده می‌شود.

به یاد قهرمانی تاریخی فرهاد
فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم عملکردی فوق‌العاده را از خود در استقلال به جای گذاشت و توانست رکورد امتیازی در یک فصل لیگ برتر را بشکند و همراه آبی‌ها قهرمانی بدون باخت در لیگ برتر را تجربه کرد. در آن مقطع، آبی‌ها موفق به کسب ۶۸ امتیاز در ۳۰ مسابقه شدند تا قهرمانی با ثبت میانگین ۲٫۲۶ امتیاز از هر مسابقه در کارنامه مجیدی دیده شود و حالا جواد نکونام به دنبال آن است تا بتواند رکورد تاریخی مجیدی را بشکند و با کارنامه‌ای بهتر از او و قلعه‌نویی، استقلال را قهرمان لیگ برتر کند.

فرصت طلایی برای نکونام
استقلال تا پایان هفته بیست‌ویکم توانسته ۴۶ امتیاز را به‌دست آورد و صدرنشین لیگ بیست‌وسوم است و میانگین ۲٫۱۹ امتیاز از هر مسابقه در کارنامه جواد نکونام می‌شود. حالا این سرمربی باتجربه این فرصت را دارد تا در ۹ بازی آینده بتواند با کسب ۲۳ امتیاز، هم رکورد کسب بیشترین امتیاز در یک فصل در تاریخ لیگ برتر را بشکند و هم اینکه با ثبت میانگین امتیازی بهتر از امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی، آبی‌پوشان پایتخت را به مقام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم برساند و پایانی رویایی را در اولین فصل حضورش در لیگ برتر در قامت سرمربی استقلال تجربه کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38048

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.