دفاع پیشکسوت استقلال از سبک دفاعی نکونام؛ به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند | آوای استقلال
0

دفاع پیشکسوت استقلال از سبک دفاعی نکونام؛ به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند

  • کد خبر : 37819
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
دفاع پیشکسوت استقلال از سبک دفاعی نکونام؛ به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه سرمربی تیم ملی دست به جوانگرایی زده، گفت: ترکمنستان حریف سختی برای تیم ملی نبود.

به گزارش آوای استقلال، محمد نوری در خصوص دو دیدار تیم ملی از مرحله مقدماتی جام جهانی، گفت:

تیم ملی کشورمان بعد از شکست مقابل قطر و نرسیدن به فینال جام ملت های آسیا با تغییراتی خود را آماده دیدار برابر ترکمنستان کرد. البته تیم ملی ترکمنستان حریف سختی برای ما نبود و ملی پوشان توانستند این تیم را به راحتی شکست دهند.
نوری با بیان این که دیدار با ترکمنستان برای تیم ملی حکم دیدار تدارکاتی را دارد خاطرنشان کرد:

البته چند بازیکن بودند که می توانستند در اردوی تیم ملی حضور داشته و حتی بازی کنند به عنوان مثال روزبه چشمی در هفته های اخیر فوق العاده ظاهر شده و یکی از آماده ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران است اما نمی دانم چرا سرمربی تیم ملی او را دعوت نکرده است.
بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال ادامه داد:

جوانگرایی کار مثبتی است که قرار است در تیم ملی صورت بگیرد اما اعتقاد دارم بازیکنی که آماده است باید به تیم ملی دعوت شود اما در هر صورت تصمیم با سرمربی است و معمولا هر انتخابی که صورت می گیرد انتقاداتی را هم در پی خواهد داشت. امیدواریم تیم ملی ما بتواند به جام جهانی صعود کرده و در آن مسابقات بزرگ و بین المللی که تمام مردم دنیا آن را تماشا می کنند بازی های خوب و نتایجی بهتر کسب کند.
نوری در خصوص شرایط استقلال در سال ۱۴۰۲ هم گفت:

آبی پوشان روزگار سختی را پشت سر گذاشتند، با جواد نکونام شروع کردند و این سرمربی تلاش زیادی کرده است تا تیمش موفق باشد. آنها با تمام اتفاقاتی که در این سال برای شان به و جود آمد صدرنشین لیگ هستند، بازی های خوبی از خود ارائه داده و از حمایت مردم برخوردار بودند و همین مساله باعث شده تا تیم استقلال بتواند نتایج بسیار خوبی گرفته و در حال حاضر صدرنشین لیگ باشد.
کارشناس فوتبال ادامه داد:

متاسفانه اختلافات به وجود آمده بین سرمربی و کادر فنی به همراه بازیکنان شرایط بدی را برای استقلال به وجود آورد. مدیریت باشگاه نتوانست بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کند و همین مساله و مسائل مالی باعث اختلاف شدید بین خطیر و نکونام شد. البته در مقطعی بزرگان استقلال پا در میانی کردند و آرامش نسبی به اردوی استقلال بازگشت اما متاسفانه این آرامش دوام چندانی نداشت و دوباره شاهد اختلاف بین مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم بودیم البته مردم با حمایت شان از سرمربی استقلال، کادر فنی و بازیکنان نشان دادند کدام طرف قرار دارند و تنها باید امیدوار باشیم که این اختلافات زودتر به پایان برسد تا استقلال بیشتر از این ضربه نخورد.
وی در پاسخ به این پرسش که نقاط قوت و ضعف استقلال را چگونه ارزیابی می کنید، گفت:

از استقلال انتقادهای زیادی می شود که زیبا بازی نمی کند اما به تیمی که زیبا بازی کند امتیاز نمی دهند استقلال با همین بردهای خفیف توانسته صدرنشین لیگ باشد و این نشان می دهد نکونام با برنامه حرکت می کند و می داند از هر بازی چه چیزی می خواهد. درباره نقاط قوت و ضعف هم باید بگویم خط دفاع و دروازه بان استقلال نقطه قوت آبی پوشان هستند، آنها بارها نشان دادند که اجازه نمی دهند دروازه شان باز شود. در خط هافبک عملکرد خوبی داشتیم اما همانند ابتدای فصل باز هم می گویم که نیاز به یک یا دو هافبک خلاق و طراح وجود دارد که آبی ها بتوانند برای مهاجمان خود موقعیت گل بسازند ضمن اینکه در خط حمله هم هنوز استقلال عملکرد موفقی نداشته و شاهد بودیم برخی از گل های استقلال را مدافعان به ثمر رساندند بنابراین مسوولین باشگاه اگر می خواهند برادری خود را به سرمربی تیم ثابت کنند باید زودتر برای فصل آینده خواسته های نکونام در جذب بازیکن را اجابت کنند.
محمد نوری در خصوص عملکرد خارجی های استقلال هم گفت:

سه خارجی در استقلال بازی می کنند، باید بگویم بهترین آنها یامگاست. بازیکنی که بدون شک اگر دچار مصدومیت نمی شد نقش تعیین کننده ای در دربی داشت، او در دربی رفت در حساس ترین لحظات بهترین گل را وارد دروازه پرسپولیس کرد، یامگا از لحاظ فنی در سطح بالایی است و امیدوارم هر چه زودتر مصدومیتش برطرف شود و دوباره شاهد بازی های زیبای او در استقلال باشیم. بلانکو هم بازیکن تاثیر گذاری است اگرچه کم گل می زند اما موقعیت های خوبی را برای بازیکنان خلق می کند و تاثیر مثبتی در بازی های استقلال دارد. در خصوص ماشاریپوف هم باید بگویم قضاوت کردن او کمی زود است. او تازه به جمع آبی پوشان اضافه شده و باید به او زمان دهیم اعتقاد دارم هر چقدر از زمان بازی ها بگذرد او بیشتر در تیم جا خواهد افتاد و عملکرد بهتری خواهد داشت.

نوری در خصوص انتقاداتی که از کادر فنی مبنی بر اینکه استقلال زیبا بازی نمی کند و بردهایش اقتصادی است، تصریح کرد:

هدف کادر فنی و بازیکنان رسیدن به قهرمانی است، کاری که تا به اینجا خوب پیش رفته و استقلال فاصله امتیازی خود را با رقیب سنتی اش حفظ کرده است. باید بپذیریم به زیبا بازی کردن امتیاز نمی دهند سال گذشته می گفتند استقلال با ساپینتو زیبا بازی می کند اما متاسفانه تیم ساپینتو نتوانست به قهرمانی برسد بنابراین اعتقاد دارم هدف گرفتن سه امتیاز است نه زیبا بازی کردن. در فوتبال ایران و حتی خارج از کشور هم شاهد بودیم برخی تیم ها با بردهای اقتصادی توانستند در پایان فصل جام را بالای سر ببرند.
کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار هستید استقلال بتواند به قهرمانی درست یابد، به مهر گفت:

به این تیم خوشبین هستم، کادر فنی، بازیکنان، هواداران و پیشکسوتانش یکدل هستند و همه با هم تلاش می کنند تا تیم به نتیجه دلخواه دست یابد. با روندی که در استقلال وجود دارد و با حمایت هواداران، درایت نکونام و تلاش بازیکنان اعتقاد دارم قهرمانی دور از دسترس نیست و استقلال می تواند با همین روند در پاین فصل جام را بالای سر ببرد..

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37819

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.