درس عبرت از تجربه کخ و استراماچونی | آوای استقلال
3
داستان عجیب و غریب سرمربیان خارجی استقلال در ابتدای راه

درس عبرت از تجربه کخ و استراماچونی

  • کد خبر : 24650
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
درس عبرت از تجربه کخ و استراماچونی
سرمربیان خارجی که طی ۲۰ سال اخیر برای هدایت استقلال وارد ایران شده‌اند، در یک مسئله با همدیگر اشتراک داشته اند و همین وجه مشترک دردسر های بزرگی را برای پسران آبی ایجاد کرده است.

به گزارش آوای استقلال، این مربیان به دلیل عدم اشراف کافی نسبت به وضعیت استقلال همواره در هفته های آغازین نتایج ضعیفی گرفته‌اند و همین مسئله موجب پدیدار شدن مشکلات حاشیه فراوانی در ادامه رقابت های لیگ برتر شده است. اتفاقی که به هیچ عنوان دیگر نباید برای سرمربی پرتغالی رخ بدهد و همه چیز از همان هفته اول باید به طور کامل تحت کنترل باقی بماند.

قدم های لرزان رولند کخ

استقلال دومین دوره لیگ برتر را با رولند کخ آلمانی از پاییز سال ۸۱ آغاز کرد هرچند این مربی در اولین هفته مسابقات توانست مقتدرانه پاس را شکست دهد اما نتایج ضعیفی که در ۴ هفته بعدی به دست آورد همه چیز را برهم زد و موجب ورود حاشیه های فراوانی به استقلال شد به طوری که این مشکلات تا پایان فصل گریبانگیر آبی ها بود و نتوانستیم از دردسر هایی که نطفه آن در هفته‌های ابتدایی بسته شده بود، خلاص شویم.

شرایط متوسط شفر

وضعیت وینفرد شفر اما تفاوت داشت و این سرمربی آلمانی که پاییز سال ۹۶ به جای علیرضا منصوریان سر کار آمد، توانست با سرعت بیشتری خود را منطبق کند. البته با وجود تلاش فراوان باز هم در هفته های آغازین سرمربیگری شفر یک اتفاق تلخ برای استقلال رخ داد دربی پایتخت را واگذار کرد هواداران ناراحت و سرخورده به منازل خودشان بازگردند.

استارت عجیب استراماچونی

اگرچه آندره آ استراماچونی در مقطعی از سال ۹۸ توانست استقلال را به صدر جدول رقابت های لیگ برتر برساند ولی با این وجود نباید فراموش کنیم که استارت این مربی بسیار ضعیف بود و همین مسئله موجب شد امتیازات فوق العاده ارزشمندی را از کف بدهیم. استراماچونی تا هفته ششم نتوانست استقلال در لیگ برتر به پیروزی برساند و دربی را هم واگذار کرد اما هواداران به پای او ایستادند. شرایطی که بعید به نظر می رسد در مورد ریکاردو تکرار شود و همه از همان هفته اول دلشان میخواهد مدافع عنوان قهرمانی را در نهایت اقتدار ببینند.مرد پرتغالی باید از ماجرا های رخ داده برای سایر سرمربیان خارجی استقلال در لیگ برتر درس بگیرد و شرایط را به گونه‌ای جلو ببرد که بعداً تاسف امتیازات از دست رفته روزهای نخست را نخورد

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=24650

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.