دردسر سوپرجام برای سازمان لیگ؛ شاید برگزار نشود! | آوای استقلال
1
هر دم از این باغ بری می رسد!

دردسر سوپرجام برای سازمان لیگ؛ شاید برگزار نشود!

  • کد خبر : 3611
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
دردسر سوپرجام برای سازمان لیگ؛ شاید برگزار نشود!

در حالی که پیش از این قرار بود سازمان لیگ تاریخ برگزاری سوپرجام فصل گذشته را اعلام کند اما به نظر می رسد تقویم فشرده مسابقات فوتبال و همچنین اردوهای تیم ملی اجازه برگزاری این بازی را نخواهد داد. سازمان لیگ در ابتدای فصل می‌خواست دیدار سوپرجام را بین قهرمانی لیگ برتر (پرسپولیس) و قهرمان […]

در حالی که پیش از این قرار بود سازمان لیگ تاریخ برگزاری سوپرجام فصل گذشته را اعلام کند اما به نظر می رسد تقویم فشرده مسابقات فوتبال و همچنین اردوهای تیم ملی اجازه برگزاری این بازی را نخواهد داد.

سازمان لیگ در ابتدای فصل می‌خواست دیدار سوپرجام را بین قهرمانی لیگ برتر (پرسپولیس) و قهرمان جام حذفی (تراکتور) برگزار کند اما این دو تیم بعد از مذاکراتی که با هم داشتند با برگزاری این بازی در ابتدای فصل مخالفت کردند و اعلام کردند در جریان فصل با هم بازی خواهند کرد. حال با توجه به فشردگی مسابقات و نبودن زمان کافی در ایام کرونایی سازمان لیگ هنوز نتوانسته زمان مناسبی برای مسابقه پیدا کند.

سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره زمان برگزاری دیدار سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران به بخش ورزشی روزنامه فرهیختگان گفته است: “واقعیت این است که اگر تقویم قبلی را نگاه کنیم در فاصله بین هفته بیست‌وسوم تا اردوی تیم‌ملی دو هفته زمان داشتیم که بنا داشتیم یکی از این هفته‌ها را به برگزاری رقابت‌های معوقه اختصاص دهیم و یک هفته دیگر را هم به بازی سوپرجام و چند بازی معوقه دیگر، ولی تغییرات برنامه تیم‌ملی که برای ما هم دور از انتظار بود و این اتفاق با درخواست سرمربی تیم ملی به‌صورت ناگهانی رخ داد، باعث شد تا ناچارا هفته‌ای که قرار بود سوپرجام در آن برگزار شود را حذف کنیم؛ چراکه اولویت برای ما برگزاری دیدارهای معوقه بود که برای هفته اول درنظر گرفته بودیم به همین دلیل سوپرجام را در این مقطع برداشتیم اما سعی می‌کنیم حتما تا پایان رقابت‌های لیگ این دیدار را برگزار کنیم”.

دو تیم  پرسپولیس و تراکتور در ابتدای فصل و پیش از شروع مسابقات شرایط متفاوتی برای برگزاری این مسابقه داشتند و حالا شاید کفه ترازو کمی به نفع پرسپولیس سنگینی کند.  پرسپولیس پس از اضافه شدن ترابی، مغانلو و آل کثیر در خط حمله جان تازه ای گرفته و در فاز هجومی منسجم تر شده است که این موضوع بر خلاف شرایط ابتدای فصل این تیم است. در طرف مقابل، تراکتور که تا پایان نیم فصل احسان حاج صفی را در اختیار داشت که می تواند این موضوع باز هم به ضرر نماینده تبریز باشد البته که پرسپولیس در نیم فصل اول و در شرایطی که بازیکن جدید نگرفته بود و حاج‌صفی هم برای تراکتور توپ می‌زد، موفق شد حریفش را در تبریز شکست دهد.

در حالی که در فوتبال حرفه ای دنیا سوپرجام زمان مشخصی برای برگزاری دارد و هر فصل سر موعد از پیش تعیین شده برگزار می‌شود اما به نظر می رسد در ایران عزمی برای برگزاری این مسابقه وجود ندارد. در شرایطی که همه لیگ های معتبر در آسیا و اروپا پیش از فصل این مسابقه را پیش از شروع لیگ های داخلی خود برگزار می کنند اما در ایران هنوز سوپرجام فصل گذشته برگزار نشده و بعید است سازمان لیگ در فصل جاری تاریخی برای برگزاری سوپرجام پیدا کند، آن هم تاریخی که باب میل دو تیم پرسپولیس و تراکتور باشد.

سهیل مهدی درباره این موضوع هم توضیح داده است: “این امر به‌خاطر کرونا اتفاق افتاد و شیوع این ویروس یک مقدار دست ما را بست، هرچند برنامه ما آنقدر هم اشکال و ایراد نداشت اما وقتی به‌خاطر شرایط پاندمی در ابتدای کار ۱۵ روز، رقابت‌ها را با دستورالعمل وزارت بهداشت با تعویق آغاز کردیم این امر یک مقدار برنامه‌ها را مختل کرد، ضمن اینکه ما برنامه‌های مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا داشتیم که قرار بود از ابتدا به‌صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما متمرکز برگزارشدن این دیدارها عاملی شد که تقریبا ۲ تا یک ماه از سازمان لیگ برای برگزاری رقابت‌‌ها گرفته شود. وقتی چنین فضاهایی به جدول تحمیل می‌شود واقعا سخت است بخواهیم همه چیز را سر جایش برگزار کنیم. صحیح نیست تا این اندازه برگزاری سوپرجام دیر شود و منطقی بود تا این دیدار را هرچه زودتر برگزار می‌کردیم، اما منطق از جای دیگر به ما تحمیل می‌شود”.

آنچه مشخص است در هفته‌های باقی مانده تا شروع اردوی تیم ملی در جزیره کیش بازی‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد و بعد از پایان بازیهای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی، بازیهای لیگ پیگیری می‌شود .سازمان لیگ برای برگزاری فینال جام حذفی در اواخر مرداد ماه برنامه ریزی کرده و دید آیا دو تیم حاضر می‌شوند بعد از پایان دیدار فینال جام حذفی و حالی که قبل از شروع مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نیاز به استراحت دارند، حاضر به برگزاری بازی سوپرجام خواهند شد یا نه. در هر حال احتمال عدم برگزاری سوپرجام از برگزاری اش بسیار بیشتر به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=3611

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.