خبرهای جذاب از داربی پایتخت؛ از حضور احتمالی اینفانتینو تا انتخاب تاریخی خانمِ داور! | آوای استقلال
0

خبرهای جذاب از داربی پایتخت؛ از حضور احتمالی اینفانتینو تا انتخاب تاریخی خانمِ داور!

  • کد خبر : 37246
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
خبرهای جذاب از داربی پایتخت؛ از حضور احتمالی اینفانتینو تا انتخاب تاریخی خانمِ داور!
احتمالاً داربی پایتخت در شرایطی ویژه و با اتفاقات کم‌سابقه و کم‌نظیر برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای استقلال، مسئولان سازمان لیگ در شرایطی برنامه مسابقات لیگ بیست‌وسوم تا پیش از شروع فیفادی ماه مارچ را برنامه‌ریزی کرده‌اند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، داربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس باید پیش از پایان سال ۱۴۰۲ برگزار شود. براساس برنامه اولیه، ۲ تیم پرطرفدار پایتخت باید چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند اما با توجه به درخواست‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های انتظامی به سازمان لیگ، احتمال تعویق ۲۴ ساعته مسابقه وجود دارد.

داربی پایتخت در دور رفت در شرایطی با تساوی ۱-۱ در یک بازی جنجالی و پراتفاق به پایان رسید که به این مسابقه، به اولین دیدار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شد که از تکنولوژی (VAR) در آن استفاده شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که تصمیمات اتخاذ شده به کمک (VAR) در سرنوشت بازی موثر بود و استقلالی‌ها به لطف پنالتی به‌دست آمده به کمک (VAR) توانستند به گل تساوی برابر پرسپولیس دست پیدا کنند. حالا در آستانه برگزاری داربی برگشت، مدیران فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ در تدارک شرایطی مناسب برای برگزاری یکی از مهم‌ترین دیدارهای لیگ بیست‌وسوم هستند.

اینفانتینو و حضور دوباره برای تماشای داربی؟
جیانی اینفانتینو، رئیس سازمان جهانی فوتبال (فیفا) در روزهای گذشته با انتشار پیامی نسبت به سالگرد سفرش به ایران واکنش نشان داد و درباره پیشرفت‌های انجام شده در فوتبال ایران توضیحاتی را ارائه کرد. او که همواره در طول سالیان اخیر وعده سفر دوباره به تهران را داده، حالا با دعوت مسئولان فدراسیون فوتبال برای حضور در تهران جهت تماشای داربی پایتخت مواجه شده و گفته می‌شود احتمال دارد سفر اینفانتینو به تهران، توأمان با چند ملاقات سیاسی مهم هم باشد.

رئیس فیفا در دهم اسفندماه ۱۳۹۶ هم برای تماشای داربی پایتخت به تهران سفر کرد که در آن مسابقه آبی‌پوشان پایتخت توانستند بردی یک‌گله را به‌دست آورند و آخرین پیروزی‌شان در وقت قانونی در تاریخ داربی را کسب کردند. نکته جالب‌توجه در فاصله ۶ ساله عدم حضور اینفانتینو در داربی، حضور تماشاگران زن با فشارهای وارده از سوی فیفا، در ورزشگاه‌ها انجام شده و همچنین رفته‌رفته مقدمات برای استفاده سراسری از تکنولوژی (VAR) هم در حال فراهم شده است.

داربی با (VAR) برگزار خواهد شد
مسئولان کمیته داوران پیشتر وعده داده بودند که بازی‌های مهم فصل با استفاده از تکنولوژی (VAR) برگزار خواهد شد و حالا گفته می‌شود که به مانند داربی رفت، قرار است دوئل برگشت استقلال و پرسپولیس هم با استفاده از این تکنولوژی برگزار شود. براساس آخرین مجوزهای صادر شده، موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان به همراه مهسا قربانی و مهناز ذکایی، داوران ایرانی هستند که مجوز فعالیت با (VAR) را دریافت کرده‌اند.

بنیادی‌فر در داربی رفت قضاوت بحث‌برانگیزی داشت و همین مسئله باعث شده تا شانس او برای قضاوت داربی برگشت کاهش پیدا کند. در این میان، مسئولان کمیته داوران امیدوارند که مجوز قضاوت با (VAR) سایر گزینه‌ها از جمله بیژن حیدری، پیام حیدری و کوپال ناظمی هم صادر شود اما فعلاً با توجه به عدم صدور مجوز برای آن‌ها، موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان ۴ گزینه اصلی قضاوت در داربی هستند که گفته می‌شود شانس اکرمی از سایر گزینه‌ها بیشتر است.

سورپرایزی به نام حضور داور زن در داربی!
مدیران فدراسیون فوتبال در شرایطی در اندیشه چینش بهترین ترکیب داوری برای مسابقه داربی هستند که احتمال استفاده از یک داور زن در کوبل داوری مسابقه داربی وجود دارد! مهسا قربانی و مهناز ذکایی توانسته‌اند مجوزهای لازم در زمینه قضاوت با تکنولوژی (VAR) را دریافت کنند و همین مسئله باعث شده تا احتمال قضاوت این ۲ چهره نام‌آشنا در قامت داور (VAR) در مسابقه داربی دور از ذهن نباشد که در این‌صورت، اولین حضور یک داور زن در کوبل داوری داربی در تاریخ فوتبال ایران به‌ثبت خواهد رسید که اتفاقی جالب‌توجه است.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37246

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.