حفظ نیروها و آوردن بازیکنان نخبه | آوای استقلال
0
مجیدی و راهکارهای آینده

حفظ نیروها و آوردن بازیکنان نخبه

  • کد خبر : 23776
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
حفظ نیروها و آوردن بازیکنان نخبه
در میان شایعاتی که تصریح می‌کنند شاید مهدی مهدی‌پور به‌دنبال تیمی تازه باشد و فرهاد مجیدی هم از جدایی رودی ژستد استقبال می‌کند، به مواردی هم برخورد می‌کنیم که خبر از وجود منطق و تدبیر در اردوی آبی‌های تهرانی می‌دهد.

به گزارش آوای استقلال، اگر این عوامل در کار نبود و استقلال با آرای فرهاد مجیدی دست به گزینش‌هایی معقولانه نمی‌زد، اینک اینگونه یکطرفه و با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشور نایستاده و قهرمانی‌اش را سه هفته زودتر از پایان مسابقات محرز نکرده بود. با این حال، کسب عنوان قهرمانی در لیگ یک چیز است و حفظ و تکرار آن دستاوردی بس مهم‌تر و سخت‌تر. می‌توان ژستد را فروخت و باز قهرمان شد و حتی بدون مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده، پدیده جوان این فصل هم می‌توان پای ثابت و جدی قهرمانی در لیگ بیست و دوم بود اما بدون داشتن نقشه‌های دقیق و انجام کارهایی طولانی‌مدت و حساب شده، رسیدن به این توفیق نزدیک به غیرممکن خواهد بود.

نمونه آرمانی
مجیدی با وجود سابقه اندکش در حرفه مربیگری، آنقدر عاقل هست که بداند بدون استفاده اکمل از همه نیروهایش و اضافه کردن ۳-۲ نفر جدید به ترکیب تیمش، در لیگ بعدی به دردسر جدی خواهد افتاد. اگر نفرات فعلی استقلال ناکافی و فاقد کفایت بودند، این تیم اینگونه با تسلط و قدرت قهرمان یکطرفه لیگ ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نمی‌شد و در این ساختار هر بازیکن آبی‌ها سهم خود را ادا کرده، حتی تک بازیکنانی که به نظر می‌رسد کمتر از بقیه مفید بوده‌اند. همه فکر می‌کردند آرمان رمضانی بازیکن مرجوعی پرسپولیس که یحیی گل‌محمدی فقط ۵ ماه او را تحمل کرد، باری اضافی بر دوش استقلال هم باشد و مجیدی از خرید او که در نیم‌فصل دوم لیگ بیستم صورت پذیرفت، بشدت پشیمان شود اما وی به درد آبی‌های پایتخت‌نشین خورد و در چند بازی گره از کار آنها گشود.

فشار افراطی روی سرمربی
حتی یافتن یک بازیکن بد و غیرمفید در ترکیب استقلال در فصلی که واپسین ساعات آن سپری می‌شود، بسیار سخت و نزدیک به غیرممکن است و همگی به این تیم خدمت کردند و در نتیجه مجیدی می‌تواند با یک نگاه اصولی، هم تمامی آنها را حفظ کند و هم برای جبران برخی نداری‌هایش تک بازیکنانی را که می‌توانند بر کارایی‌های استقلال بیفزایند، به ترکیب این تیم اضافه کند. مجیدی البته به یکی دو دستیار قوی و مشاور جدید هم برای فصل تازه که از اواسط مرداد شروع می‌شود، نیازمند است زیرا هر موقع که کار تیم وی گره خورده، به نظر آمده که یک فرد ایده‌رسان و یاور واقعی در دسترس نبوده تا کمک فکری لازم را به او ارزانی دارد. فشار روحی ناشی از این قضیه، بیش از هر کس، خود مجیدی را فرسوده کرده و این مسأله‌ای است که اگر ترمیم نشود، می‌تواند در فصل بعدی بلای جان او و کل تیم استقلال شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=23776

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.