جابجایی در صدر جدول به وقت دربی ۱۰۰ | آوای استقلال
3

جابجایی در صدر جدول به وقت دربی ۱۰۰

  • کد خبر : 30385
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
جابجایی در صدر جدول به وقت دربی ۱۰۰
هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال از راه رسید و چشم‌انتظاری علاقه‌مندان به تماشای یکی از مهم‌ترین تقابل‌های فصل در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

به گزارش آوای استقلال، پرسپولیس و استقلال، برگزارکننده دربی پایتخت هستند؛ آن‌هم در شرایطی که شاگردان یحیی گل‌محمدی با ۳ برد پیاپی پا به میدان مسابقه گذاشتند و در دیدار خانگی به دنبال کسب چهارمین برد متوالی برابر حریف سنتی‌شان هستند و استقلال هم با ۵ برد متوالی توانسته بود خود را به مسابقه حساس دربی برساند و آبی‌پوشان پایتخت درصدد رسیدن به ششمین پیروزی پیاپی هستند.

سرخابی‌های پایتخت هدف‌شان رسیدن به صدر جدول در پایان دربی است و نتیجه تساوی بهترین خبر برای سپاهان است که (دوشنبه) دیدار خود در هفته بیست‌وهفتم را مقابل ملوان بندرانزلی برگزار خواهد کرد. حضور پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی و نیاز مبرم به کسب پیروزی باعث شد تا ۲ تیم با انگیزه کسب ۳ امتیاز پا به میدان مسابقه بگذارند و برگزارکننده یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران باشند.

یحیی گل‌محمدی برخلاف پیش‌بینی‌ها که تصور می‌شد ترکیب تیمش را دستخوش تغییرات مهمی کند، دست به ترکیب برنده نزد و با همان نفراتی که پرسپولیس در دیدار قبلی مقابل مس کرمان قرار گرفت، امروز سرخ‌پوشان پایتخت وارد مسابقه دربی شدند. نکته جالب‌توجه در فهرست پرسپولیس، حذف نام شیخ دیاباته و سیامک نعمتی از این فهرست بود تا این ۲ بازیکن از روی سکو مسابقه دربی را تماشا کنند.

ریکاردو سا پینتو هم در ترکیب برنده فقط یک تغییر ایجاد کرد و با خروج نام امیرارسلان مطهری از ترکیب اولیه آبی‌ها، پیمان بابایی را در ترکیب اصلی جای داد تا به نوعی مزد درخشش بابایی در دیدار هفته گذشته مقابل هوادار را بدهد و مطهری بعد از چند هفته پرنوسان به نیمکت منتقل شود.

ورزشگاه آزادی میزبان تماشاگران ۲ تیم است و بالغ بر ۲۰ هزار تماشاگر پیش از آغاز مسابقه در این ورزشگاه حضور یافتند تا مصاف حساس دربی پایتخت را از نزدیک نظاره‌گر کنند. جالب آنکه دقایقی پیش از شروع بازی، درهای طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم بازگشایی شد تا بعد از مدت‌ها تماشاگران بتوانند در طبقه دوم ورزشگاه هم حضور یابند و هر لحظه بر تعداد تماشاگران افزوده می‌شود. کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای مسابقه سرنوشت‌ساز امروز، پیام حیدری را به عنوان داور اول انتخاب کرده است که حیدری از ساعت ۱۶:۰۴ سوت آغاز بازی را به صدا در آورد تا رسماً تقابل سرخابی‌های پایتخت آغاز شود.

سرخ‌پوشان پایتخت بازی را مالکانه آغاز کردند اما خیلی زود توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان استقلال قرار گرفت. همکاری پیمان بابایی و مهدی قایدی در دقیقه ۵ باعث شد تا در محوطه جریمه استقلال شاگردان سا پینتو صاحب موقعیت شوند که پاس به بیرون قایدی به‌دست گیورگی گولسیانی برخورد کرد اما داور مسابقه پنالتی تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد. بعد از این موقعیت، بازهم استقلالی‌ها به حملات خود ادامه دادند که مهدی قایدی با یک حرکت تکنیکی توانست با عبور از ۵ بازیکن پرسپولیس خود را به محوطه شش‌قدم حریف برساند اما در زدن ضربه نهایی ناکام بود و توپ از کنار دروازه سرخ‌ها به بیرون رفت.

شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از خلق ۲ موقعیت از سوی استقلالی‌ها توانستند مالکیت توپ را مجدداً در اختیار بگیرند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی بودند که پاس‌کاری متعدد بازیکنان پرسپولیس در دقیقه ۲۱ باعث ایجاد فرصت گلزنی شد اما پاس نهایی مهدی ترابی در دهانه دروازه استقلال توسط عارف غلامی برگشت داده شد تا همچنان بازی بدون گل مساوی باقی بماند.

پرسپولیسی‌ها بعد از این فرصت، با وجود نمایش مالکانه نتوانستند موقعیت جدی گلزنی ایجاد کند تا اینکه در دقیقه ۳۹، سعید صادقی با نفوذ خوب خود توانست روی دروازه استقلال خطرساز شود که شوت صادقی توسط حسین حسینی برگشت داده شد و در برگشت مهدی عبدی به شکلی مشکوک در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما پیام حیدری دستور به ادامه بازی داد. در این صحنه، برخورد مهدی عبدی با کوین یامگا باعث مصدومیت ستاره فرانسوی استقلال شد و او قادر به ادامه بازی نبود تا در دقیقه ۴۳، صالح حردانی جانشین یامگا شود. پیام حیدری برای پایان نیمه نخست ۲ دقیقه وقت اضافی اعلام کرد اما نتیجه مسابقه تغییری نکرد تا در پایان یک نیمه کم‌افت‌وخیز، دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

یحیی گل‌محمدی در بین ۲ نیمه به سراغ تغییر در خط حمله پرسپولیس رفت و عیسی آل‌کثیر جانشین مهدی عبدی شد تا نیمه دوم با یک تغییر در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت آغاز شود. بعد از ورود آل‌کثیر، پرسپولیسی‌ها در تلاش برای حفظ مالکیت توپ‌ومیدان بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند روی دروازه استقلال موقعیت ایجاد کنند که سرانجام پاس مهدی ترابی در دقیقه ۵۰ به عیسی آل‌کثیر رسید و او با یک سر توپ زیبا، صالح حردانی را از پیش برداشت و توانست دروازه آبی‌پوشان پایتخت را باز کند تا گل اول مسابقه با درخشش ستاره تعویضی پرسپولیس به سود سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد.

شاگردان سا پینتو بعد از دریافت گل به دنبال آن بودند تا بتوانند توپ‌ومیدان را در اختیار بگیرند و روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین شوند. سرمربی پرتغالی استقلال برای تقویت خط حمله تیمش به سراغ امیرارسلان مطهری رفت و او را در دقیقه ۵۸ جانشین پیمان بابایی کرد تا بلکه شکل بازی استقلال با حضور مطهری تغییر کند و آن‌ها بتوانند به گل مساوی دست پیدا کنند.

بازیکنان پرسپولیس به خوبی توانستند از گل خورده تیم‌شان حراست کنند و به دنبال مدیریت بازی بودند و در نقطه مقابل، حملات آبی‌ها سازمان‌یافته نبود و شاگردان سا پینتو نتوانستند با وجود پاس‌کاری‌های متعدد روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کنند تا بازی تا دقیقه ۷۰ همچنان بدون گل مساوی باقی بماند. در دقیقه ۷۰ مهدی قایدی با یک شوت جهت‌دار اولین موقعیت جدی استقلال در نیمه دوم را ایجاد کرد که ضربه قایدی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد تا بازی همچنان با یک گل به سود پرسپولیس در جریان باشد.

محمد عمری در دقیقه ۷۱ جانشین مهدی ترابی در ترکیب پرسپولیس شد و ریکاردو سا پینتو هم در دقیقه ۷۴ به سراغ ۲ تعویض همزمان رفت و آرمان رمضانی و رضا میرزایی را به جای آرش رضاوند و جعفر سلمانی به میدان فرستاد تا با شمایلی تهاجمی آبی‌ها در دقایق پایانی مسابقه کار خود را دنبال کنند. استقلالی‌ها بعد از تعویض‌های انجام شده، سوار بر بازی بودند و شاگردان سا پینتو با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال آن بودند تا بتوانند سرانجام به گل تساوی برسند اما حملات پردامنه آبی‌ها با هوشیاری خط دفاعی پرسپولیس دفع می‌شد.

پیام حیدری برای پایان مسابقه ۵ دقیقه وقت اضافی اعلام کرد که با وجود مالکیت بازیکنان استقلال بر توپ‌ومیدان آن‌ها در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند تا در پایان یک بازی کم‌موقعیت اما جذاب، سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند با گلزنی عیسی آل‌کثیر به پیروزی برسند. پرسپولیس با شکست دادن حریف سنتی‌اش امروز توانست چهارمین برد متوالی‌اش در لیگ بیست‌ودوم را جشن بگیرد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با ۵۷ امتیاز و البته انجام یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان به صدر جدول صعود کنند. استقلال هم با تحمل چهارمین باخت خود در فصل جاری، ۵۵ امتیازی باقی ماند تا امید شاگردان ریکاردو سا پینتو به قهرمانی در ۳ هفته پایانی فصل به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=30385

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.