تمام حساب‌های بانکی استقلال مسدود است! | آوای استقلال
2
حمله وکیل شاکی استقلال به مددی و سعادتمند؛

تمام حساب‌های بانکی استقلال مسدود است!

  • کد خبر : 13622
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تمام حساب‌های بانکی استقلال مسدود است!
وکیل حمید احمدی، باشگاه استقلال پول فروش مهدی قائدی را به شکل پولشویی، نقدی یا از طریق شرکت واسطه از تیم اماراتی در سفارت ایران در امارات تحویل گرفته و در حال انتقال این پول به تهران از طریق روشی خارج از حساب های این باشگاه است تا حتی حالا که پول دارد هم مطالبات طلبکارش را نپردازد.
به گزارش آوای استقلال،حمیدرضا کریمی وکیل حمید احمدی می گوید موکل او در روزهای بحرانی استقلال که شیخ دیاباته در آستانه جدایی از این تیم بود، به احمد سعادتمند قرض داد اما مدیرعامل وقت استقلال نه تنها پول را به او برنگرداند که بعد از برکناری سعادتمند از مدیریت باشگاه، احمد مددی که جانشین او شده بود، از طلبکار استقلال به دادگاه شکایت کرد تا شاکی برای دریافت مطالبات خود مصمم تر شود.
ادعای وکیل طلبکار استقلال: آنها در حال دور زدن قانون هستند!
مطابق حکمی که این طلبکار از دادگاه گرفته، بانک مرکزی موظف شده هر پولی به حساب استقلال واریز شود، چه به حساب خزانه داری کل و چه به سایر حساب های بانکی باشگاه، هشت میلیارد تومان از مبلغ را به علاوه نیم عشر معادل چهارصد میلیون تومان به نفع طلبکار و قانون به حساب دادگستری واریز کند.استقلال اما به گفته وکیل طلبکار، به دور زدن قانون مبادرت ورزیده است.
به گفته حمیدرضا کریمی، وکیل حمید احمدی، باشگاه استقلال پول فروش مهدی قائدی را به شکل پولشویی، نقدی یا از طریق شرکت واسطه از تیم اماراتی در سفارت ایران در امارات تحویل گرفته و در حال انتقال این پول به تهران از طریق روشی خارج از حساب های این باشگاه است تا حتی حالا که پول دارد هم مطالبات طلبکارش را نپردازد.
کریمی گفت:یک زمان باشگاه استقلال پول نداشت و از پرداخت طلب طفره می رفت اما حالا که پول هم دارند، قانون را دور می زنند تا طلب موکل بنده را نپردازند. در شان باشگاه استقلال نیست که دارایی خود را به شیوه مشابه پولشویی و خارج از حساب های بانکی به کشور منتقل کند. آنها به هرحال باید بدهی خود را طبق قانون بپردازند و موکل بنده هم از طریق قانون برای احقاق حق خود اقدام خواهد کرد.
به گفته وکیل حمید احمدی، مطابق قانون اجرای احکام مدنی  اگر طلبکار در روال دادرسی متوجه شود مدیون نزد ثالث مطالبه ای دارد، می تواند نسبت به توقیف آن مطالبه برای رسیدن به طلب خود اقدام کند. گویا طلبکار استقلال هم از طریق قانون در حال مکاتبه با سفارت ایران در امارات و باشگاه شباب الاهلی است تا به پولش برسد.
وکیل تاجر ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا صلاح است این آبرو ریزی به خارج از مرزهای ایران هم کشیده شود، گفت:این را باید از باشگاه استقلال بپرسید که در این مدت تن به هر کار غیر قانونی و خلاف عرف و شرع و اخلاق داده تا بدهی اش را نپردازد. موکل بنده گناه نکرده که به استقلال در بحرانی ترین شرایط پول قرض داده است. در واقع باشگاه استقلال با این رفتار در حال خراب کردن وجهه خود است. یک باشگاه چرا باید پول خودش را با شیوه ای که شبیه پولشویی است وارد کشور کند؟ متاسفانه پیش از این نیز شاهد رفتارهایی بودیم که اصلا زیبنده ورزش ایران و یک باشگاه مردمی نیست. باشگاه استقلال به جای پرداخت بدهی اش از طلبکار شکایت می کند، وزیر ورزش به جای آن که باشگاه را ملزم به پرداخت بدهی اش کند تا سنت پسندیده قرض الحسنه پابرجا بماند و قرض دادن تبدیل به یک کار پر ضرر و پر خطر نشود، به دادگاه نامه می زند توقیف زمین را کن لم‌یکن یا حساب را باز کنید. از رییس جمهور محترم تقاضا دارم  به وزیر محترم ورزش اعلام کند جلوی این بی قانونی را بگیرد. در دین ما به پرداخت بدهی و دیون تاکید شده است. به حدی که حتی امام حسین (ع) در روز عاشورا به یاران خود می گوید اگر کسی  بدهکار هست، اینجا نماند و‌برود دین مردم را بپردازد. اول بدهی تان را بپردازید، بعد به جهاد همت گمارید. یعنی حتی جهاد در راه خدا هم در صورت بدهی پذیرفته نمی شود آن وقت دوستان، به هزار راه غیر قانونی می روند تا پولی که قرض گرفته اند را پس ندهند و بدهکار باشند. ما هم از تمام ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم تا به حق و حقوق مان برسیم.
در حالی که پیش از این احمد مددی در آخرین روز مدیرعاملی اش در استقلال ادعا کرده بود این باشگاه تمام مطالباتش را از طریق حساب های خود دریافت می کند، مطابق استعلامی که قوه قضاییه از سیستم بانکی کشور گرفته هیچ یک از حساب های بانکی باشگاه استقلال در حال حاضر فعال نیست و این باشگاه به دلیل بدهی اش فعلا از راهی غیر از حساب های بانکی برای انتقال پول استفاده می کند!
استعلام از ۳۳ بانک و موسسه مالی؛ حساب های استقلال مسدود است
مطابق سندی که به دست طرفداری رسیده، قوه قضاییه با نامه ای به کلیه بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری شهر تهران از آنها خواسته اگر باشگاه استقلال حساب و موجودی نزد آنها دارد، تا سقف نزدیک یه هشت میلیارد تومان به نفع شاکی ضبط شود اما از ۳۳ بانک و موسسه ای که به این نامه جواب می دهند، ۳۰ مورد اعلام می کنند استقلال نزد آنها فاقد حساب است و سه بانک هم موجودی استقلال را هزار و ششصد تومان، چهار میلیون و چهارصد هزار تومان و یک میلیارد و یک صد میلیون تومان اعلام می کنند که البته آن حسابی که یک میلیارد و یک صد میلیون تومان موجودی دارد، مسدود است، حسابی که چهار میلیون تومان موجودی دارد، راکد مانده و حسابی که هزار و ششصد تومان مانده دارد هم مسدود شده است. همچنین یک بانک دیگر هم اعلام کرده هر دو حساب استقلال نزد این بانک با نامه مراجع قانونی بسته شده است.
به گفته وکیل طلبکار استقلال، یک اشتباه هم که بانک مرکزی در رابطه با استقلال مرتکب شده این است که یکی از حساب‌های باشگاه استقلال را مسدود نکرده که این یک تخلف آشکار در اجرای دستورات مرجع قضایی است. این تخلف آشکار و خودداری از اجرای دستورات قضایی از طریق مراجع ذی صلاح در حال تعقیب و‌ پیگیری است.
لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=13622

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.