تغییر نام استقلال چه زمان صورت می گیرد؟ | آوای استقلال
0
اختصاصی آوای استقلال

تغییر نام استقلال چه زمان صورت می گیرد؟

  • کد خبر : 38666
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
تغییر نام استقلال چه زمان صورت می گیرد؟
خلیج همیشگی فارس برای ما ایرانیان ارزش و  اهمیت زیادی دارد و بخشی از فرهنگ، تمدن ، تاریخ و هویت ما محسوب می‌شود.

به گزارش آوای استقلال، دیروز (دوشنبه) و مصادف با دهم اردیبهشت ماه درست مصادف با روز ملی خلیج فارس علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که بیش از ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده‌اند خبر مسرت بخشی را در اختیار هواداران استقلال قرار داد، او با انتشار پیامی اعلام کرد: پسوند خلیج فارس نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.
وی بعد ادامه داد:  این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.
بعد از این اتفاق شیرین که با استقبال هواداران استقلال همراه شداین شایعه مطرح شد که نام جدید استقلال ممکن است در رقابت‌های بین‌المللی نظیر لیگ نخبگان (فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) برای نماینده ایران مشکل ایجاد کند!
نام استقلال پیش از این با پسوند ایران همراه بود اما پسوند «ایران» از اسم باشگاه استقلال حذف شد، دلیل این حذف کاملا مشخص بود، پسوند ایران صرفا می‌تواند فقط برای شرکت‌های دولتی باشد و سازمان خصوصی‌سازی در زمان واگذاری باشگاه استقلال در بخش هفدهم مقررات واگذاری سهام این باشگاه نوشته بود که واگذاری باشگاه استقلال منوط به حذف یک پسوند از نام رسمی این باشگاه خواهد بود، یعنی خریدار متعهد است که بلافاصله نام ایران را از پسوند شرکت حذف کند چرا که وقتی استقلال از باشگاهی دولتی به باشگاهی خصوصی تبدیل می‌شود دیگر حق استفاده از پسوند ایران را ندارد.
اگرچه  علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به طور رسمی از تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس داد اما این اتفاق مراحل اداری دارد که باید روند آن طی شود.
مراحل این کار چیست؟ قرار است اولین مجمع باشگاه استقلال به زودی برگزار شود. البته برگزاری این مجمع با قوانین خاصی همراه است، از این پس و با توجه به اینکه باشگاه استقلال یک شرکت بورسی است برای برگزاری مجامع باید از سازمان بورس مجوز بگیرد و از ۱۰ روز قبل‌تر تشریفات اداری آن باید برگزار شود.
به طور حتم این تشریفات قانونی انجام و اولین مجمع باشگاه استقلال به زودی برگزار خواهد شد، اولین اقدام برای تغییر نام این است که  صورت جلسه‌ای تنظیم و پس از اینکه به امضای اعضای هیات رییسه یا اعضای هیات مدیره رسید مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال ماموریت پیدا کند مراحل تغییر نام را بر عهده بگیرد، او وظیفه دارد بعد از انجام دادن مراحل آنلاین و پرداخت هزینه‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کند و پروسه تغییر اسم را انجام دهد. زمان زیادی برای انجام این کارها لازم نیست و به طور حتم چنین اتفاق خوشایندی رخ خواهد داد.
اسناد و مدارکی که در سازمان ملل و نهادهای مختلف ثبت شده به‌طور قاطع تاکید می‌کنند که نامی به جز خلیج فارس (Persian Gulf) وجود نداشته و نخواهد داشت و به طور حتم حضور استقلالِ خلیج فارس در میادین بین‌المللی کوچک‌ترین مشکلی را ایجاد نمی‌کند! به طور حتم برای تمام مردم ایران جذابیت فراوانی خواهد داشت استقلال در لیگ نخبگان آسیا به مصاف نمایندگان کشورهای عربی برود و آنها مجبور شوند نام استقلال خلیج فارس را بر زبان آورند.
به زودی و پس از اینکه مراحل تغییر نام رسمی باشگاه استقلال انجام شد نامه‌های جداگانه‌ای به فدراسیون بین‌اللملی فوتبال(فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد شد تا تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس به اطلاع این دو نهاد مهم فوتبالی رسیده تا در مکاتبات و برنامه‌ریزی‌ها از نام جدید باشگاه استفاده شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38666

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.