به یادماندنی از دیدارهای استقلال و مس | آوای استقلال
3

به یادماندنی از دیدارهای استقلال و مس

  • کد خبر : 29465
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
به یادماندنی از دیدارهای استقلال و مس
مشت‌های گره‌کرده قلعه‌نویی، خداحافظی مجیدی با فوتبال، مهار پنالتی مهدی رحمتی و ورود زنان به ورشگاه؛ مهم‌ترین فریم‌های این تقابل است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در این هفته مهمان مس کرمان است. شهر و تیمی که آبی‌ها خاطرات تلخ و شیرین زیادی در آن دارند. اولین میزبان مس در تاریخ لیگ برتر، از همین استقلال بود. دیداری که مهدی رحمتی با مهار پنالتی و ریباند ضربه، خاطره خوشی را برای آبی‌ها به جای گذاشت. دو سال بعد اما، این بار مسی‌ها بودند که استقلال را شکست دادند و مشت‌های گره‌کرده امیر قلعه‌نویی، در خاطره‌ها باقی ماند. فریم‌هایی که در میزبانی‌های استقلال هم تکرار شد. یک بار با خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال اشک ریختند و یک مرتبه هم جشن ورود زنان به ورزشگاه را گرفتند.

عدالتی که بالاخره برقرار شد!

در بازی رفت دو تیم، شاید مهم‌ترین اتفاق فصل رخ داد. جایی که درب ورزشگاه آزادی بالاخره به روی زنان هم باز شد و برای اولین بار در لیگ برتر، خانم‌ها هم به ورزشگاه رفتند. اتفاقی که هر چند در ادامه، باز هم بارها با بهانه‌های مختلف لغو و کمتر تکرار شد.

مشت‌های گره کرده امیر

امیر قلعه‌نویی پس از جدایی از نیمکت تیم‌ ملی، در نیم‌فصل‌ دوم لیگ هفتم روی نیمکت مس کرمان نشست. مشت‌های گره کرده او پس از پیروزی یک بر صفر مقابل استقلال، توسط دوربین‌های کنار زمین شکار شد. تصویری که در آن زمان سر و صدای زیاد بلند کرده بود. تک گل آن بازی را مرتضی ابراهیمی به شاگردان فیروز کریمی زده بود.

خداحافظی فرهاد

از تقابل سال۹۲، هیچ کدام خاطره خوشی ندارند. فرهاد مجیدی در آن بازی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از تعویض با نیکبخت واحدی، به سمت امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت استقلال و پرویز مظلومی سرمربی مس رفت. سپس هم ۴ گوشه زمین را بوسید و برای همیشه کفش‌هایش را آویخت. مس کرمان هم در پایان آن فصل به لیگ یک سقوط کرد.

دابل سیو مهدی رحمتی در پنالتی‌

مهدی رحمتی در شهریور سال ۸۵ پنالتی و ریباند ضربه را از آلوزِ برزیلی، بازیکن مس مهار کرد. رحمتی در مورد این اتفاق گفته بود: «علی انصاریان به من گفت تو پنالتی من را مهار کردی، پس این را هم میتونی بگیری!». در آن مسابقه انصاریان از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زده بود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=29465

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.