بهمن طهماسبی: باید قدر عظمت و جایگاه علی دایی را بدانیم | آوای استقلال
3
طبق معمول پیکان به استقلال می‌بازد/

بهمن طهماسبی: باید قدر عظمت و جایگاه علی دایی را بدانیم

  • کد خبر : 21925
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
بهمن طهماسبی: باید قدر عظمت و جایگاه علی دایی را بدانیم
بهمن طهماسبی مهاجم اسبق استقلال گفت: بازیکنان تیم استقلال اینقدر برای قهرمانی انگیز دارند که می‌توانند به راحتی پیکان را هم از سر راهشان بردارند و هر سه امتیاز را بگیرند.

به گزارش آوای استقلال، بهمن طهماسبی بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پیکان در گفت‌وگو با خبرورزشی، در آستانه دیدار برگشت این دو تیم در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، درباره شرایط رقبای تهرانی، همچنین قرعه کشی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کشورمان و حضور علی دایی در این مراسم اظهاراتی را مطرح کرد:

به نظر شما تعطیلات این مدت روی عملکرد استقلال تاثیر منفی خواهد داشت؟

ای کاش این تعطیلات به وجود نمی‌آمد. معمولاً تیم‌ها وقتی روی دور برد قرار می‌گیرند و پشت سر هم امتیاز جمع‌آوری می‌کنند در مواجهه با تعطیلی دو هفته ای یا بیشتر دچار افت می‌شوند. این شرایط برای تیم‌هایی که در افت بودند برعکس عمل می‌کند و می‌توانند خودشان را بازیابی کنند. البته این بستگی به کادر فنی استقلال دارد.

چطور؟

اگر برنامه‌ریزی درستی برای تعطیلات صورت گرفته باشد قطعاً آسیبی به استقلال نمی‌خورد. چون به هر حال بازیکنان برای مرخصی به شهرشان می‌روند و یا خارجی‌ها به کشورشان برگشتند و در بازگشت شرایط ذهنی قبلی را ندارند و به لحاظ شرایط فیزیکی هم دچار افت شده اند. به طور کلی هر تیمی‌در این تعطیلات بهتر خودش را حفظ کرده باشد می‌تواند نتایج خوبی در بازگشت به لیگ بگیرد.

بازی با پیکان برای استقلال تا چه اندازه دشوار خواهد بود؟

این دو تیم در این مدت خیلی با هم بازی کرده اند. تا جایی که به یاد دارم بازی‌های دوستانه استقلال هم با پیکان بوده! قطعاً هر دو تیم شناخت زیادی از یکدیگر دارند ولی طبق معمول قطعاً استقلالی‌ها انگیزه بالایی برای رسیدن به برد دارند و به راحتی پیکان را شکست می‌دهند.

طبق معمول پیکان باز هم به استقلال می بازد/ امیدوارم تعطیلات به ضرر استقلال نشود/ نباید سرمربی تیم ملی را برکنار کنیم

حضور تیم ملی در جام جهانی و دعوت بازیکنان تیم استقلال چقدر به این تیم لطمه می‌زند و یا برعکس، باعث افزایش انگیزه بازیکنانش می‌شود؟

قطعاً لطمه‌ای نمی‌زند. اتفاقاً وقتی بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شود هم برای خودش ایجاد انگیزه می‌کند هم برای هم تیمی‌هایش. چون سایرین هم این تصور را دارند که می‌توانند با درخشش در تیم شان به اردوی تیم ملی دعوت شدند. به ویژه اینکه کمتر از چند ماه به شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده و هر فوتبالیستی دوست ندارد این فرصت را از دست بدهد. فکر می‌کنم این شرایط به سود استقلال باشد.

گروه بندی تیم ملی ایران در جام جهانی را چطور می‌بینید؟

به نظرم گروه خوبی برای ایران قرعه کشی شد. بازی با تیم انگلیس که جزو تیم‌های مطرح دنیاست می‌تواند به لحاظ کیفی به سود تیم ما باشد. آمریکا هم تیم خوبی است و با اینکه در فوتبال اسمی‌ندارد ولی می‌تواند حریف جدیدی برای ما باشد. تیم سوم هم که قطعا اروپایی است و من فکر می‌کنم ما با تیم‌های اروپایی راحت‌تر از تیم‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی بازی می‌کنیم.

به نظر شما صحبت‌های مطرح شده درباره تغییر سرمربی تیم ملی تا چه اندازه درست یا غلط است؟

من معتقدم باید با همین کادرفنی به جام جهانی برویم. نباید مزد تلاش‌های این مدت کادرفنی فعلی تیم ملی را با برکناری آنها بدهیم. بلکه باید به آنها اعتماد کنیم و با توجه به شناختی که از اعضای تیم ملی و بازیکنان دارند شرایطی فراهم کنیم تا تیم ملی بتواند با همین کادر و با انسجام خوب در رقابت‌های جام‌جهانی شرکت کنند.

چه توصیه ای به فدراسیون فوتبال دارید؟

توصیه که نمی‌توان گفت. آنها قطعاً خودشان به فکر هستند. ولی هر چه بازی‌های تدارکاتی بهتر داشته باشیم می‌توان از این طریق با تیمی‌آماده تر و منسجم تر به جام جهانی رفت. فکر می‌کنم اگر از امروز برای یک ماه قبل از جام‌جهانی برنامه ریزی کنیم و اردوی خیلی خوبی را با سه بازی خیلی عالی ترتیب بدهیم می‌توانیم با قدرت در گروهمان حاضر شویم.

طبق معمول پیکان باز هم به استقلال می بازد/ امیدوارم تعطیلات به ضرر استقلال نشود/ نباید سرمربی تیم ملی را برکنار کنیم

مراسم قرعه کشی را دیدید؟

بله. حضور علی دایی باعث افتخار همه ما ایرانی‌ها شد. وقتی در شبکه‌های اجتماعی دیدم بازیکنان بزرگ و صاحب نام دنیا کنار او می‌ایستند و با او عکس می‌گیرند و آن را در صفحات خودشان به نمایش می‌گذارند نشان دهنده عظمت و جایگاه علی دایی در سطح بین المللی است. امیدوارم قدر این قبیل افراد در ورزش مان را بدانیم.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=21925

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.