بعد از قهرمانی/آنچه باید بدان توجه شود | آوای استقلال
0

بعد از قهرمانی/آنچه باید بدان توجه شود

  • کد خبر : 23301
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
بعد از قهرمانی/آنچه باید بدان توجه شود
نتایج هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، قهرمانی استقلال را در بیست و یکمین دوره این رقابت‌ها مسجل کرد.

به گزارش آوای استقلال، “کسب یک امتیاز دیگر در سه هفته انتهایی بحث تفاضل گل و یا بازی رودرو را نیز منتفی کرده و مسلما استقلال اگر امتیازات کامل سه هفته پایانی را نگیرد، یک امتیاز لازم را بدست خواهد آورد.”

با این مقدمه باید به چند نکته اشاره کرد:

قهرمانی ابتدای راه است

مسلما بدست آوردن قهرمانی سخت اما حفظ آن سخت‌تر خواهد بود. قهرمانی آبی‌پوشان در ابتدای قرن جدید و بعد از مصایب و مشکلاتی که براین تیم در سال‌های اخیر تحمیل شده بود، معنا و مفهومی بالاتر از یک قهرمانی داشته و یقینا باید ابتدای راهی باشد که در آن شایسته‌ها و بهترین‌ها موفق شوند. استقلال که به مانند فصول قبل با تغییرات زیاد فصل را شروع کرده بود، صرفا با دور شدن از حواشی و پرداختن به اصل فوتبال که آن را می توان هنر مربی و مدیریت دانست، این فرضیه را به اثبات رساند که می‌توان در مسیر درست حرکت کرد و حتی با وجود مشکلات قهرمان شد. آبی پوشان باید بدانند این موفقیت آغاز راهی است که باید با قهرمانی‌های فصول بعد تبدیل به فرهنگ فوتبال ایران گردد.

تمدید قرارداد‌ها در اولویت است

فصل نقل و انتقالات تابستانی بسیار نزدیک است. ثبات از اصلی‌ترین آیتم‌های تکرار قهرمانی است. بی‌شک فرهاد مجیدی بهتر از همه به این نکته واقف است. اما گذشته نشان داده است تعلل در تمدید قراردادها و‌موکول کردن آن به فصل نقل و انتقالات، و احتمالا ورود دلالان به بازار مکاره، شرایط تمدید را سخت کرده و گاهی بازیکن با تصمیمات احساسی، هم خود و هم باشگاه را متزلزل کرده است.”از این دست انتقالات احساسی فراوان دیده‌ایم”

لیست وردوی باید مشخص گردد

بی‌گمان بسیاری از سرمربیان باشگاه‌ها و حتی مدیرانی که ابتدا بازیکن می‌گیرند و سپس سرمربی انتخاب می‌کنند ستاره و پدیده‌های لیگ را شناسایی کرده و حتی با آنها مذاکره کرده‌اند. فرهاد مجیدی از این قاعده مستثنی نخواهد بود و بی‌گمان مهره‌های مورد نیازش را همچون فصل گذشته شناسایی کرده و لازم است لیست محرمانه بازیکنان مورد نظر، تحویل باشگاه و با توجه به شروع زود هنگام لیگ بیست و دوم مقدمات کار انجام شود. حساسیت‌های لیگ بیست و دوم با توجه به اینکه تیم‌ها با تجهیز بیشتری به مصاف استقلال خواهند آمد بیشتر بوده و نقاط ضعف استقلال باید ترمیم شود.

نقش هوادار در مقطع کنونی

به هر دلیلی باید اعتراف کرد که هواداران استقلال و هر تیم دیگری در دو طیف مختلف قرار دارند. عده‌ای صرفا موفقیت تیم را مد نظر داشته و سرمربی تیم برای آنان مهم نیست. و عده‌ای موفقیت را صرفا با سرمربی مدنظر خود می پسندند. مسلما شادی‌های مربوط به قهرمانی لیگ، اتحاد و یکدلی موقتی در بین هواداران استقلال تا انتهای لیگ ایجاد خواهد کرد. باوجود فضای مجازی که هر یک از هواداران تبدیل به رسانه مستقل شده‌اند، حساسیت کار برای فصل آینده بیشتر از هر وقتی شده است. معرفی بازیکن و اصرار در جذب او و هجمه های بی دلیل در حذف و اضافه بازیکنان که متاسفانه توسط بعضی خبرگزاری‌ها هم بدان دامن زده می شود، تمرکز کادر فنی را برهم خواهد زد و صرفا فضا را برای دلال‌ها فراهم خواهد ساخت.

وظایف خبرنگار حوزه استقلال

شاید بتوان گفت فصل بیست و یکم از معدود فصولی است که اتحاد خبرنگاران منتسب به استقلال بیشتر گردیده است. اتحادی که به فرهاد مجیدی نیز کمک‌های فراوانی کرد. البته اختلاف سلایق و گاهی اعمال سلایق هم فراوان دیده شد. این اختلاف گاهی در بین کارشناسان نیز وجود داشت و سنگ اندازی‌هایی هم صورت گرفت که فرهاد مجیدی از آنان با لفظ خودی‌ها یاد کرد. وظیفه خبرنگار استقلال ایجاد فضای مانور به مجموعه استقلال برای گام دوم موفقیت است. ماموریت کنونی پرداختن به چگونگی قهرمانی پاک و بررسی تمام عیار قهرمانی‌های ادواری گذشته است تا هم ذهن هوادار از حقایق روشن شده و هم به نهادینه شدن تلاش و کوشش در مستطیل سبز کمک نماید.

کادر فنی و آینده

همانطور که گفته شد قهرمانی آبی‌پوشان که در هفته بیست و هشتم تمام و کمال قطعی خواهد شد، ابتدای راه است. عادت بد امیر قلعه نویی که استقلال را بعد از قهرمانی رها می کرد، هرگز نباید تکرار شود. مسلما تیم قهرمان در کنار نقاط قوتی که به اتکا آن جام را بالا برده است، نقاط ضعفی دارد. تیم استقلال به بلوغ رسیده و باید تقویت شود. بی‌گمان بدخواهان به لطایف‌الحیل از جمله وسوسه کردن ستاره‌ها و یا برعکس منصرف کردن مهره ها مورد نظر قصد دارند روند استقلال را مختل نمایند.

با این حال بازیکنان به خصوص بازیکنان جوان هرگز نباید به حال خود رها شده و حتی از سفرهای غیرضروری آنان جلوگیری شود و دست آخر اینکه کادر فنی شدیدا لازم است از پرداختن به پاسخ‌های غیرضروری و ورود به حواشی‌ای که یقینا خبرگزاری‌ها و حتی رسانه ملی و سایت‌ها رنگانگ مشتاق پرداختن به آن هستند، پرهیز نماید.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=23301

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.