با این همه اشتباه در مراحل حذفی تنبیه می‌شویم آقای قلعه‌نویی!/ جلوی ضرر را همین حالا بگیر | آوای استقلال
1

با این همه اشتباه در مراحل حذفی تنبیه می‌شویم آقای قلعه‌نویی!/ جلوی ضرر را همین حالا بگیر

  • کد خبر : 35878
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
با این همه اشتباه در مراحل حذفی تنبیه می‌شویم آقای قلعه‌نویی!/ جلوی ضرر را همین حالا بگیر
امیر قلعه‌نویی اشتباهات شاگردانش در بازی با هنگ‌کنگ را قبول کرد؛ اما در عین حال از بلوغ تاکتیکی حرف زد.

به گزارش آوای استقلال، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کردیم مشکلات تیم ملی خودش را نشان داد. شاید بدبین ترین هوادار تیم ملی هم فکرش را نمی کرد کار یوزها مقابل هنگ کنگ گره بخورد.

تیم ملی مقابل هنگ کنگ در هر دو نیمه هنگ کرده بود و اثری از بازی با برنامه در این تیم دیده نمی‌شد. از بازی شب گذشته این استنباط می شود که امیر قلعه نویی نه تنها نقاط ضعف تیم ملی در زمان کی روش را برطرف نکرده است؛ بلکه نقاط قوت را هم از بین برده و حالا خط حمله تیم ما هم زهر خود را از دست داده و تا حدی سردرگم به نظر می‌رسد.

مقابل هنگ کنگ فقط گل نخوریم، اما تقریباً در تمام خطوط ناهماهنگ بودیم و ضریب اشتباهات فردی آنقدر زیاد بود که همه را نگران کرد. طبعاً خود قلعه نویی بهتر از همه می‌داند که در بازی‌های حذفی و به خصوص مقابل تیم‌های ژاپن و کره این حجم از اشتباه یعنی وداع با جام و قطعاً ما با این همه اشتباه مقابل بزرگان فوتبال آسیا تنبیه خواهیم شد مگر اینکه از همین بازی بعدی فوتبال بهتر و کم اشتباه‌تری را از ملی پوشان شاهد باشیم و آن‌ها بازی به بازی به بلوغ تاکتیکی برسند که البته فعلاً نشانه‌های آن دیده نمی‌شود.

در بازی با هنگ کنگ تقریباً هیچ کدام از ملی پوشان فوتبال ایران خودشان نبودند و حتی بازی معمولی خود را هم ارائه نکردند. از نظر تاکتیکی هم تیم ایران تحت هیچ عنوان نمره قبولی نمی‌گرفت و فقط می‌توانیم بگوییم دو بازی اول را بردیم که البته با توجه به نام حریفان کاملاً قابل پیش‌بینی بود و اصلاً نمی‌توان گفت تیم ملی ایران تا اینجای کار در جام ملت‌های آسیا دست به کار بزرگی زده است.

قلعه نویی باید هرچه سریعتر اسکلت اصلی تیمش را شناسایی کرده و البته از نظر روحی – روانی هم با شاگردانش کار کند تا آن‌ها به خصوص در فاز دفاعی کمتر اشتباه کنند. گاهی اوقات به نظر می‌رسد فریاد‌های او در کنار زمین بیشتر آنکه به تیم کمک کند اثر منفی دارد و باعث می‌شود تمرکز بازیکنان از بین برود. آن طور که قلعه نویی بر سر سید مجید حسینی فریاد کشید طبعاً دیگر از این مدافع بازیکن در نمی‌آید و سرمربی تیم ملی البته با چند بازیکن دیگر هم همین کار را کرد که خروجی کار منفی بود.

تیم ملی شاید مقابل امارات و حتی در بازی مرحله یک هشتم نهایی مشکل خاصی نداشته باشد، اما کار اصلی تیم ما تازه از مرحله یک چهارم نهایی شروع می‌شود و امیدواریم تا آن زمان اشتباهات ملی پوشان به حداقل برسد و بازی با برنامه‌تری را هم به نمایش بگذارند چه در غیر این صورت بعید است که تیم ما حتی به مرحله نیمه نهایی هم برسد حالا فینال و قهرمانی جای خود.پس چه بهتر که در فضای آرام و با در نظر گرفتن همه نقدهای فنی درست به تیمش جلوی ضرر را همین حالا بگیرد تا فردا دیر نشده است.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=35878

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.