باشگاه استقلال: باید این تابو شکسته شود | آوای استقلال
1
ابهام در کارگزار مشترک سرخابی ها

باشگاه استقلال: باید این تابو شکسته شود

  • کد خبر : 16223
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
باشگاه استقلال: باید این تابو شکسته شود

به گزارش آوای استقلال، مناقشه بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بر سر استفاده از درآمدهای تبلیغات محیطی از قبل از آغاز رقابت‌های لیگ آغاز شده و همچنان ادامه دارد این در حالی است که روز گذشته در جلسه ای که با حضور مدیرعامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فدراسیون […]

به گزارش آوای استقلال، مناقشه بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بر سر استفاده از درآمدهای تبلیغات محیطی از قبل از آغاز رقابت‌های لیگ آغاز شده و همچنان ادامه دارد این در حالی است که روز گذشته در جلسه ای که با حضور مدیرعامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برگزار شد دراین خصوص صحبت هایی به میان آمده و تصمیم‌گیری‌های انجام شد.
بر همین اساس طبق جلسات برگزار شده و هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد کارگزار‌‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام به صورت جداگانه تبلیغات محیطی مسابقات خانگی این دو تیم را بر عهده بگیرند که این موضوع منوط به ارائه تضمین‌های لازم از سوی دو باشگاه است.
این در حالی است که تبلیغات محیطی‌ ۱۴ باشگاه دیگر لیگ برتر به روال سابق توسط سازمان لیگ صورت خواهد گرفت.
نکته قابل توجه اینکه، در حال حاضر باشگاه استقلال دارای کارگزار است اما پرسپولیس کارگزاری ندارد و تلاش ها برای پیدا کردن کارگزار  باشگاه پرسپولیس ادامه دارد هرچند در این مدت اخیر برخی منابع دیگر که بعدا مشخص شدند منابع غیر قانونی هستند به این باشگاه در راستای حل مشکل برای تسویه حساب با کالدرون سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس و باز شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم کمک هایی را به عمل آورده، با این حال این موضوع جای ابهام دارد که در آینده کدام کارگزاری اقدامات مربوط به تبلیغات محیطی را برای باشگاه پرسپولیس مدیریت کرده و آن را به سرانجام برساند، هرچند طبق شنیده ها اصلا این مورد بعید نیست که حداقل در این خصوص یا کارگزار استقلال پای کار آمده و در این خصوص به صورت مشترک فعالیت کند یا اینکه انها خودشان شرکت دیگری را معرفی کنند تا پرسپولیس هم بی کارگزار باقی نماند.
قصه از کجا شروع شد؟
ماجرای تبلیغات محیطی که از ابتدای فصل جاری توسط مسئولان باشگاه استقلال مطرح شد در نهایت به نظر می‌رسد با تفاهم باشگاه‌ها و مسئولان سازمان لیگ ختم به خیر شد.
مسئولان باشگاه استقلال از ابتدای فصل جاری مدعی شدند که می‌توانند از محل تبلیغات محیطی درآمد قابل توجهی برای این باشگاه ایجاد کنند و به همین منظور بخش قابل توجهی از درآمد مورد نظر کارگزار این باشگاه در حوزه تبلیغات محیطی تعریف شده است.
در همین راستا باشگاه استقلال از ابتدا خواستار واگذاری حق تبلیغات محیطی در طول بازی های خانگی این فصل شد و حتی در نخستین بازی اقدام به ارسال تبلیغات محیطی به استادیوم آزادی کرد که با مخالفت مسئولان سازمان لیگ مواجه شد. در نهایت با گذشت نزدیک به دو ماه و رایزنی‌ها و همچنین برگزاری جلسات متعدد، دو طرف در خصوص واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها تفاهم کردند.
با وجود توافقاتی که در این خصوص صورت گرفته و مصاحبه روز گذشته صادق درودگر همچنان ابهاماتی در خصوص شکل واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها خصوصاً دو باشگاه پر طرفدار پرسپولیس و استقلال باقی است. البته در خصوص باشگاه استقلال با توجه به ابراز تمایل کارگزار این باشگاه به نظر می‌رسد مشکل خاصی برای واگذاری تبلیغات محیطی وجود نخواهد داشت. براین اساس طبق توافق صورت گرفته باشگاه استقلال نسبت به پرداخت ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی خودش به سازمان لیگ برتر فوتبال ایران اقدام می‌کند و به همین شکل می‌تواند راسا نسبت به توافق با حامیان مالی مورد نظر برای واگذاری تبلیغات محیطی هم اقدام کند.
این توافق بدون تردید موجب افزایش قابل توجه درآمد باشگاه استقلال و سایر باشگاه‌های لیگ برتری خواهد شد و آن هم در شرایطی که گفته می‌شود در فصل های گذشته درآمد هر باشگاه از محل تبلیغات محیطی کمتر از مبلغ ۴ میلیارد تومان برآورد می شده و حالا به نظر می‌رسد هر کدام از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال می‌توانند در ۱۵ بازی خانگی خودشان از محل واگذاری تبلیغات محیطی درآمد قابل توجهی به دست آورند.
ابهام اصلی کجاست؟
اما ابهام اصلی در اینجاست که آیا تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی پرسپولیس هم به کارگزار باشگاه استقلال واگذار شده یا شرکت کارگزاری دیگری مسئولیت همکاری با باشگاه پرسپولیس در خصوص تبلیغات محیطی را برعهده خواهد داشت؟ با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس هنوز نسبت به توافق، انتخاب و معرفی کارگزار جدید خودش در فصل جاری اقدام نکرده به نظر می‌رسد این باشگاه میتواند راسا نسبت به دریافت حق تبلیغات محیطی و توافق با شرکتها و حامیان مالی مورد نظر اقدام کند.
همچنین این راهکار وجود دارد که در صورت نیاز تا پیش از مشخص شدن کارگزار جدید باشگاه پرسپولیس، سایر کارگزارانی که مایل به همکاری در این زمینه هستند در خصوص تبلیغات محیطی با این باشگاه همکاری کند.
۱۰ درصد افزایش از کجا آمد
در جلسه‌ای که در این خصوص روز گذشته برگزار شد در اقدامی غیرمنتظره سازمان لیگ به جای سهم ۲۰ درصدی، خواستار پرداخت سهم ۳۰ درصدی این سازمان از محل درآمد حاصله از تبلیغات محیطی توسط باشگاه‌ها شدند که حالا مدیران سازمان لیگ که در هفته‌های اخیر به هیچ عنوان در خصوص این چالش بزرگ تمایلی به اظهارنظر ندارند، باید مشخص کنند که بر اساس چه فرمولی سهم ۲۰ درصدی باشگاه به یکباره با افزایش ۱۰ درصدی به ۳۰ درصد تبدیل شد؟ آیا اعضای مجمع سازمان لیگ در جریان این اتفاق قرار دارند و با این موضوع موافقت کرده‌اند؟
درودگر: ما در برابر باشگاه ها نیستیم بلکه کنار آنها هستیم!
صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهیختگان در خصوص اینکه ابتدای به امر صبح دیروز اینطور اعلام شد که تبلیغات محیطی تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر را به استقلال سپرده گفت: خیر این طور نیست استقلال و پرسپولیس هر کدام جداگانه این کار را انجام می دهند.
وی درباره جزئیات این موضوع گفت: هر کدام از آنها باید کارگزار خود را معرفی کرده و هر کدام قرارداد جداگانه ببندند و باید تضامین لازم که قانون مشخص می‌کند را پرداخت کنند.
درودگر درباره اینکه چرا سازمان لیگ از موضع اولیه خود کوتاه آمده است گفت: ما از همان اول هم همین موضوع را گفتیم و اعلام کردیم اگر تضامین لازم را بدهند این موضوع ایرادی ندارد. ما در برابر باشگاه ها نیستیم بلکه کنار آنها هستیم.
مدیر اقتصادی سازمان لیگ درباره اینکه آیا مگر خود سازمان لیگ به باشگاه‌ها در گذشته تضامین لازم را می داد که الان از آنها ضمانت نامه می خواند گفت: این موضوع را قانون مشخص می‌کند نه من و شما. ما نمی‌توانیم سلیقه‌ای کاری انجام بدهیم. قانون مشخص می کند که سازمان دولتی چه کاری باید انجام بدهد و سازمان خصوصی چه وظایفی دارد یا اینکه اصلاً استقلال و پرسپولیس دولتی هستند یا خصوصی چراکه آیین‌نامه معاملاتی همه آنها با هم متفاوت است. در مجموع چیزی که قانون مشخص می کند ما با آن مشکلی نداریم.
وی درباره اینکه این کار از چه زمانی آغاز می شود گفت: از همین حالا هم میتوانند با ارائه تضامین لازم کار را آغاز کنند. کارگروه سازمان لیگ در این مورد تشکیل شده و روز گذشته مذاکرات خوب و سازنده ای را با مدیران باشگاه ها از جمله مدیران استقلال و پرسپولیس داشتیم.
درودگر درباره اینکه آیا قرار شد سرخابی‌ها ضمانت های لازم را بدهند گفت: بله قرار شده انجام بدهند الان وزارت ورزش از نهادهای ذیربط استعلام کرده و زمانی که آن‌ها پاسخ بدهند این موضوع اجرایی خواهد شد.
وی در پایان درباره اینکه روی چه حساب حق سازمان لیگ از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: در این خصوص و درباره جزئیات در جریان نیستم و این مسائل مربوط به خزانه دار است.
یکی از مدیران باشگاه استقلال نیز در این خصوص به فرهیختگان نیز اعلام کرد: در هر صورت ما می‌خواهیم این تابو شکسته شود و نیت ما این است که باید این اتفاق بیفتد. این موضوع که چرا حق سازمان لیگ ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است ایرادی ندارد اگر قرار است به باشگاه ها پول بیشتری برسد اجازه بدهید به آنها هم برسد. باید با این نگاه پیش برویم که اگر قرار است همه منتفع شوند چه اشکال دارد سازمان لیگ هم بیشتر درآمد داشته باشد یا باشگاه های دیگر هم  در این موضوع سهیم باشند؟ باید با این نگاه کارها را جلو برد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=16223

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.