اگر این گزینه سرمربی ما نشود ششم هم نمی شویم! | آوای استقلال
3
اعتراف تلخ ستاره استقلال؛

اگر این گزینه سرمربی ما نشود ششم هم نمی شویم!

  • کد خبر : 31393
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
اگر این گزینه سرمربی ما نشود ششم هم نمی شویم!
یک بازیکن استقلال در گفت و گویی وضعیت خطرناک این باشگاه پش از فصل بعد را تشریح کرده است.

به گزارش آوای استقلال، تیم فوتبال استقلال بعد از کسب عنوان سومی رقابت‌های فصل گذشته حالا کم‌کم باید برای فصل بعدی رقابت‌ها آماده شود. البته شرایط این تیم هنوز چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ کادرفنی ثبات پیدا نکرده و همچنان مدیران این باشگاه مشغول رایزنی برای انتخاب گزینه اصلح برای نیمکت آبی‌پوشان به‌منظور آغاز همکاری با وی هستند.
در این زمینه همان‌طورکه چند روز پیش نوشتیم خوان رامون لوپز کارو، گزینه مطرح ‌شده در رسانه‌ها برای استقلال که سابقه کار در رئال‌مادرید، مایورکا و تیم‌ملی عربستان را در کارنامه دارد و از سال ۲۰۱۹ هدایت تیمی را برعهده نداشته است با اعلام یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال در مسیر تهران قرار دارد. سرمربی اسپانیایی که هیچ جامی در سطح اول فوتبال به‌دست نیاورده است بامداد امروز برای بازدید از زیرساخت‌های فوتبال ایران و باشگاه استقلال راهی تهران شده و مذاکرات با وی ادامه دارد. البته مذاکره با سایر گزینه‌های خارجی نیز همچنان ادامه دارد، با این وجود طی روزهای گذشته و با ذکر نام و رزومه برخی از این گزینه‌ها ازجمله همین رامون لوپز اسپانیایی، هواداران استقلال نسبت به این امر موضع‌گیری منفی به‌عمل آورده و در فضای مجازی و گروه‌های هواداری اعتراض خود نسبت به انتخاب این گزینه‌ها را ابراز کردند.

درواقع آنها معتقدند در جایی که امثال مربیانی مانند شفر، استراماچونی و حتی ساپینتو از مارکت روز فوتبال دنیا و درحال فعالیت، هدایت استقلال را عهده‌دار شده و در ادامه به‌هردلیلی از کسب موفقیت ناکام ماندند؛ پس مطمئنا مربی‌ای که ۴ سال است از دنیای مربیگری به دور بوده و فعالیتی در این سال‌ها نداشته اصلا نمی‌تواند موفق عمل کند و نمی‌توان به وی امیدی داشت. البته هواداران استقلال معتقدند مربی خارجی زمانی مناسب است که درصورت یک انتخاب درست، به او زمان داده و شرط ثبات را هم رعایت کرد.
همه اینها درحالی هستند که طی روزهای گذشته یک‌بار دیگر نام جواد نکونام به‌عنوان گزینه جدی سرمربیگری استقلال مطرح شده و از باشگاه نیز خبر می‌رسد درصورتی‌که به هر دلیلی گزینه‌های خارجی با باشگاه به توافق نرسند، نکونام به‌عنوان سرمربی انتخاب خواهد شد. البته عده‌ای اعتقاد دارند بازی با اسامی خارجی به این دلیل است که مدیران جدید خود را در این برهه زمانی فعال نشان داده تا محدودیت‌ها و موانع همکاری نکونام با استقلال رفع شود.
نکته قابل توجه اینکه برخی از توصیه قلعه‌نویی برای عدم‌همکاری با نکونام با استقلال خبر داده‌اند هرچند امیری معاون باشگاه روز گذشته در گفت‌وگویی تاکید کرده بود: «قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی است و شأن و شخصیت‌شان فراتر از آن است که توصیه‌ای درمورد انتخاب سرمربی استقلال داشته باشند و این شایعات کم‌لطفی در حق باشگاه بزرگ استقلال و آقای قلعه‌نویی است.»

ایرانی بیاورید!
با همه این تفاسیر حال اینکه طی روزهای آینده لوپز به‌عنوان سرمربی بعدی استقلال انتخاب شود یا از بین گزینه‌های داخلی، اصلح‌ترین آنها یعنی نکونام به نیمکت استقلال برسد باید چند روز دیگر هم منتظر ماند و چه‌بسا این انتظار تا زمانی که حکم مدیرعاملی کریمی بیاید نیز به طول بینجامد.
جالب اینکه یکی از بازیکنان استقلال نیز در این زمینه صحبت‌های جالبی را عنوان کرده و در گفت‌وگو با «فرهیختگان» معتقد است: «در این مقطع زمانی ابدا سرمربی خارجی به درد این تیم نمی‌خورد.» او تاکید می‌کند: «وضعیت باشگاه از هر لحاظ اسفناک است. نه مدیر داریم، نه مربی و نه پول. به ما گفتند ۱۵ درصد از قراردادها را می‌دهیم اما ۷ درصد هم ندادند. با این وضعیت هیچ‌کس نمی‌ماند و جالب اینکه در این بی‌پولی می‌خواهند سرمربی خارجی هم بیاورند. به شما قول می‌دهم با این وضعیت درصورتی‌که سرمربی خارجی بیاورند، استقلال در فصل بعدی ششم هم نمی‌شود. درحال‌حاضر انتخاب سرمربی خارجی به درد نمی‌خورد و باید یک سرمربی ایرانی را برای استقلال انتخاب کرد.»
این چهره معتقد است جواد نکونام در برهه زمانی فعلی دوای درد آبی‌هاست و فقط او می‌تواند استقلال را از این ورطه نجات بدهد. این بازیکن استقلال به «فرهیختگان» گفت: «نکونام هم استقلالی است و هم شرایط فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناسد و هم اینکه ارتباط مناسبی با بازیکنان دارد. به‌نظرم دیگر نباید وقت را تلف کرد و باید هرچه سریع‌تر با نکونام برای هدایت استقلال در فصل بعدی به توافق رسید. اگر شانسی هم برای موفقیت باشد فقط با نکونام می‌توان این شانس را متصور بود.»

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=31393

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.