امتیازی از استقلال کسر نمی‌شود! | آوای استقلال
1
اختصاصی آوای استقلال

امتیازی از استقلال کسر نمی‌شود!

  • کد خبر : 34546
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
امتیازی از استقلال کسر نمی‌شود!
رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره باشگاه استقلال به زودی و پس از دربی صادر خواهد شد و به احتمال زیاد بدون اینکه امتیازی از این باشگاه کسر شود پرونده بسته خواهد شد.

به گزارش آوای استقلال، جلسه رسیدگی به شکایت دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال با ادعای تخطی از قانون سقف بودجه، روز پنجشنبه برگزار شد.
جلسه‌ای که بیش از چهار ساعت به طول انجامید و علی خطیر(مدیرعامل)، فرشید سمیعی( عضو هیئت مدیره) و محمدرضا بختیاری (سرپرست معاونت حقوقی و بین‌الملل)  به عنوان نمایندگان باشگاه استقلال در این نشست حضور داشتند.

رضایتنامه خالدآبادی
خالدآبادی دروازه‌بان استقلال در ابتدای فصل قرارداد پنج ‌ساله‌ای را به امضا رساند و مبلغ رضایت‌نامه وی در مدت پنج سال تقسیط شده است تا  چالشی شکل نگیرد!
طبق قوانین جدید نقل و انتقالاتی، مبلغ رضایتنامه یک بازیکن در سال‌های قرارداد او با تیم جدید، تقسیم می‌شود که در این مورد، عدد فصل جاری خالد آبادی بابت مبلغ رضایتنامه درسقف بودجه استقلال لحاظ شده است.

  قرارداد مهری
باشگاه استقلال و این بازیکن بارها به صورت رسمی اعلام کرده‌اند قراردادی که میان طرفین به امضا رسیده است ۱۶۰ میلیون تومان است و در نیم فصل دوم و پس از باز شدن فضای سقف بودجه، قرارداد او نیز اصلاح خواهد شد.

قرارداد هاشمی‌نسب
مهدی هاشمی‌نسب تا زمانی که قرارداد وی به عنوان مربی در سازمان لیگ ثبت نشده بود نه تنها حق نشستن روی نیمکت استقلال را نداشت بلکه پرداخت پول به مهدی هاشمی نسب تا پیش از ثبت قرارداد او در سازمان لیگ مانند پرسنل باشگاه صورت گرفته است.

اجاره خانه بلانکو
باشگاه استقلال در بند قرارداد این بازیکن به صورت رسمی نوشته است مالیات وی باید توسط خودش پرداخت خواهد شد و باشگاه استقلال هیچ‌گونه تعهدی نسبت به پرداخت مالیات وی ندارد. باشگاه استقلال نیز مثل تمام بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران برای این بازیکن خانه‌ای تهیه و در قراردادش لحاظ شده است.

مالیات یامگا
در بند قرارداد یامگا نوشته شده است مبلغ قرارداد او به صورت خالص است اما باشگاه استقلال متممی در این قرارداد اضافه نکرده است که مالیات وی را تقبل کرده است.
طبق قانون، مالیات بر عهده بازیکنان است و آنها موظف هستند قرارداد خود را پرداخت کنند ، اینکه در بند قرارداد یامگا نوشته شده مبلغ وی خالص است بدان معنا نیست که باشگاه استقلال مالیات وی تقبل کرده است، بازیکنان داخلی نیز مبلغ خود را به صورت خالص دریافت می‌کنند.
ماجرایی که باعث شد باشگاه پرسپولیس در پرونده گولیسانی جریمه و با کسر یک امتیازی روبرو شود متفاوت است چرا که باشگاه پرسپولیس در قرارداد گولیسانی نوشته بود مالیات وی را پرداخت می‌کند!

پرداختی چک سال آینده به یکی از بازیکنان
ماجرای چک سال آینده به یکی از بازیکنان استقلال حقیقت ندارد. اصل ماجرا به این شکل است که باشگاه استقلال برای حق رشد محمدرضا خالد آبادی چکی را در اختیار باشگاه هوادار قرار داداد که بدون تاریخ است، این چک با توافق دو باشگاه صورت گرفته و هیچ منعی ندارد!

عبور از سقف بودجه
علی خطیر در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: عدد سقف بودجه در سایت سازمان لیگ ثبت می‌شود و در اختیار باشگاه استقلال نیست که با پیامک تغییر کند، در سامانه سقف باشگاه استقلال مشخص است و من خودم اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال ریالی از این سقف فراتر نرفته است.
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال  پس از پایان این نشست درباره اینکه چه رایی صادر می‌شود، گفت:  درمورد ۲ پرونده ناچار به اخذ استعلام از سازمان لیگ شدیم. برخی افراد هم باید باید به کمیته انضباطی تشریف بیاورند که قرار شد دعوت شوند. استعلام‌هایی داریم و باید برخی ابهامات رفع شود.
پیگیری‌های ما حکایت از این دارد استعلاماتی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ درباره باشگاه استقلال گرفته است همان مواردی است که مدیران آبی‌پوش در نشست هفته گذشته بیان کردند و خلافی صورت نگرفته است.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند بازیکن استقلال و افراد مرتبط به این پرونده را دعوت کرد و آنها قرار است با حضور در این کمیته پاسخگوی ایرادات مطرح شده باشند، در این باره نیز باید بنویسیم احضار این نفرات مشکل خاصی را برای باشگاه استقلال ایجاد نخواهد کرد.
به طور حتم رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به زودی و پس از دربی صادر خواهد شد و به احتمال زیاد بدون اینکه امتیازی از استقلال کسر شود پرونده بسته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=34546

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.