استقلال ساپینتو و شانس بزرگ برای قهرمانی | آوای استقلال
2

استقلال ساپینتو و شانس بزرگ برای قهرمانی

  • کد خبر : 27787
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
استقلال ساپینتو و شانس بزرگ برای قهرمانی
استقلال برابر فولاد نمایش دلپذیری داشت، آنها برابر تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شایسته پیروزی بودند.

به گزارش آوای استقلال، رقابت حساس استقلال برابر فولاد در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، نبردی که در پایان تحت تاثیر اعتراضات تمام نشدنی باشگاه استقلال به داوری حاج ملک قرار گرفت و نتیجه تساوی و فرصت‌سوزی استقلال برای رسیدن به صدر جدول، نتوانست تیم خوب و منسجم استقلال و شاگردان ریکاردو ساپینتو را به تصویر بکشد. در بازی استقلال برابر فولاد هرچه قدر به دقایق پایانی نزدیک می شدیم ، انتطارات برای زدن گل دوم و پیروزی استقلال بیشتر می شد و زمین برای بازیکنان فولاد کوچک و کوچک‌تر می شد، مدافعان استقلال اصطلاحاً بالا بازی می کردند و نزدیکترین نفر فولادی ها به دروازه استقلال فاصله کمی با هجده قدم شهاب گردان داشت، این نشانه خوبی برای تیمی است که فصل قبل را با قهرمانی بدون باخت به پایان رساند و فصل جدید در اولین بازی، شکست را پذیرفت.
اینکه ساپینتو بعد از سپری شدن پنج هفته؛ به ترکیب اصلی تیم رسیده و تغییرات در هر بازی به کمترین میزان ممکن رسیده، نشانه های خوبی برای احاطه کامل سرمربی پرتغالی استقلال به این تیم است.
آن چه از فوتبال تیم فولاد به یاد داریم، بازی درگیرانه و ندادن فرصت به رقبا برای رسیدن به گل است، آنها همیشه سعی می کنند بازیکنان تاثیرگذار تیم حریف را از محوطه جریمه خود دور نگه دارند و فرصت های رقیب را به حداقل برسانند، حربه‌ای که روز گذشته تا دقیقه ۳۰ بازی با نمایش خوب شاگردان نکونام شاهد آن بودیم.
پرس از بالای این تیم باعث شده بود توپ کمی به مهدی قایدی برسد و محبی و بابایی با دوندگی زیاد به دنبال درست کردن فرصت برای خودشان بودند و توپ از نیمه زمین استقلال به دلیل پرس فشرده فولادی ها کمتر بیرون می‌رفت و پاس های کوتاه استقلالی ها قبل از رسیدن به نقطه هدف در میانه راه قطع می شد. این تاکتیک تیم فولاد با تغییر تاکتیک ساپینتو اثر خودش را از دست داد. آنها پاس بلند برای مهاجمان سریع خود را جایگزین پاس‌های کوتاه کردند. اتفاقی که سه فرصت خوب گلزنی را در پانزده دقیقه پایانی نصیب استقلال کرد، هر چند آنها در هیچ کدام از این فرصت ها موفق به گلزنی نشدند و هر سه موقعیت توسط پیمان بابایی و روی درخشش کریستوفر کنت و تیر عمودی دروازه از دست رفت. آبی‌ها که با پرس شدید یاران فولاد مواجه بودند، به جای پاس های کوتاه، عمق دفاع فولاد را از جناح چپ این تیم و با توپ های بلند نشانه گرفتند و با مثلث یامگا، محبی و بابایی صاحب سه موقعیت خوب گلزنی شدند و با امید بیشتر برای زدن گل تساوی به رختکن رفتند.
نیمه دوم، با عقب‌نشینی نکونام و شاگردانش به زمین خودی به جهت پوشش عمق دفاع و ترس از پاس های بلند آبی‌پوشان آغاز شد، حالا پاس های کوتاه استقلال تا رسیدن به محوطه جریمه فولادی ها دوباره به برنامه آبی پوشان برگشته بود و دو مدافع میانی آن‌ها، مرادمند و سیلوا، بسیاری از دقایق نیمه دوم را در زمین حریف بازی کردند. توپ از زمین فولاد کمتر به زمین استقلال می رفت و اگر هم این اتفاق می افتاد برتری اکثریتی بازیکنان استقلال، فولادی‌ها را در رسیدن به دروازه استقلال ناکام می‌کرد.
زدن گل تساوی، ایجاد موقعیت های متعدد جهت فرصت گلزنی که با دفاع متراکم شاگردان نکونام از دست می رفت، صحنه های مشکوک پنالتی و انگیزه تمام‌نشدنی مردان ساپینتو در دقایق پایانی نشان از استقلالی می داد که با تیم شروع فصل اختلاف فاحشی داشت. آنها بعد از دو تساوی برابر نفت مسجد سلیمان و پیکان از بازی با تیم نساجی در تهران به تیم دیگری تبدیل شده‌اند، شوق ایجاد موقعیت و رسیدن به برد در تیم ساپینتو برابر تیم های نساجی، گل‌گهر و فولاد تمام‌نشدنی بود و این نشان می دهد آنها عزم خود را برای رسیدن به مقام قهرمانی مجدد و دفاع از عنوان خود جزم کرده اند و برای رسیدن به آن همه کار خواهند کرد.
تیم ساپینتو، نمایش خوبی برابر رقبای خود دارد و فوتبالی که این تیم نمایش می دهد، هوادارانش را تا ثانیه های پایانی بازی امیدوار نگه می دارد، استفاده از پاس های کوتاه از زمین خودی تا زمین حریف، باز شدن بازیکنان خط حمله این تیم در ضد حملات با سرعت بالا، دفاع تیمی منسجم از زمان از دست دادن توپ، نیمکت پر و پیمان و همراه با بازیکنان اصلی، داشتن میل به برد در برابر هر رقیبی می‌تواند برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر این تیم را در دفاع از عنوان قهرمانی موفق نشان دهد و ساپینتو را محبوب هوادارن این تیم کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=27787

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.