استقلال با یاد رضا احدی! | آوای استقلال
4
اختصاصی آوای استقلال

استقلال با یاد رضا احدی!

  • کد خبر : 29275
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
استقلال با یاد رضا احدی!
اواخر دهه پنجاه فوتبال ایران اعجوبه ای در پست هافبک به خود دید که شاید به جرآت بتوان گفت نظیرش را در فوتبال ایران دیگر ندیدم.

به گزارش آوای استقلال، بازیکنی محجوب و با اخلاق و به غایت تکنیکی و خوش فکر!
هافبکی که با هنرش تماشاگران را مسحور خود می کرد و هر علاقمند به فوتبالی را مجذوب تکنیک نابش!
رضا احدی آن سالها به رودی فولر ایران مشهور بود البته این شهرت نه به خاطر تکنیک فوتبال بلکه به خاطر تشابه ظاهری بویژه موهای مجعد او به رودی فولر آلمانی بود.
رضای محجوب مجموعا هشت سال در استقلال توپ زد و هنر نمایی کرد.
او بنا به دلایلی مجبور به ترک استقلال و پیوستن به ذوب آهن شد و از آنجا هم به پرسپولیس پیوست اتفاقی که دل هواداران استقلال را به درد آورد و بسیاری را دلخور کرد اما کمتر کسی می داند که حضور او در جمع سرخپوشان بیش از همه، خود او را متاثر کرده بود.
ناصر صرافان یار دیرین منصور پورحیدری که اتفاقا از رفقای نزدیک رضا احدی بود و بعد از فوت او دچار تالم شدید شد و عوارض این فقدان بر سلامت او نیز تاثیرگذاشت.
در خصوص  پیوستن رضا به پرسپولیس تعریف می کند: رضا خیلی پشیمان شد که به تیم رقیب رفت به قدری که وقتی در اولین دیدار که با پیراهن قرمز به میدان رفت( آنگونه که رضا خودش برایم تعریف کرد) وقتی وسط زمین سرش را بلند می کند و هواداران پرسپولیس را می بیند که او را تشویق می کنند و طرفداران استقلال کمی آن طرف تر پرچم های آبی شان را تکان می دهند دنیا دور سرش می چرخد و به خودش می گوید تو اینجا چه می کنی…همین می شود که دیگر برای پرسپولیس به میدان نمی رود و تنها همان چند دقیقه در دربی لباس قرمز پوشید و دیگر حاضر نشد با آن پیراهن بازی کند…او پس از آن مجددا به استقلال بازگشت.
احدی بعد از دوران بازیگری به مربیگری روی برد و در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.
احدی در پانز دهم دی ماه ۱۳۹۴ به دلیل آنچه خود، “مشکل اعصاب” عنوان می‌کرد در بیمارستان بستری شد، ولی بعد پزشکان عفونت داخلی و عارضه کبد را در بدن وی تشخیص دادند.
او بعد از چند روز و در تاریخ ۲۸ دی ماه در بیمارستان درگذشت.
امروز استقلال به یاد بازیکن فراموش نشدنی اش با تصاویری از این بازیکن وارد زمین می شود تا یاد و خاطره او را زنده نگاه دارد.
روحش شاد
یادش گرامی

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=29275

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.