از کی‌روش تا بازیکن گابنی گل‌گهر؛ مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد! | آوای استقلال
1

از کی‌روش تا بازیکن گابنی گل‌گهر؛ مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد!

  • کد خبر : 17715
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
از کی‌روش تا بازیکن گابنی گل‌گهر؛ مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد!
در تخلفی که در جذب ۲ بازیکن خارجی به فوتبال ایران صورت گرفته است، وجه تشابه زیادی دیده می‌شود، موضوعی که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

به گزارش آوای استقلال، یکی از چالش‌هایی که همیشه فوتبال ایران با آن مواجه بوده، جذب بازیکن یا مربی خارجی است. برخی از موارد به دلیل مسائل مالی مشکل‌ساز می‌شود و برخی دیگر به دلیل مسائل حقوقی. در روز‌هایی که برخی از باشگاه‌های ایرانی با بازیکنان خارجی‌شان مشکل و خیلی‌های دیگر هنوز با بازیکنان خارجی قبلی‌، پرونده باز در فیفا و CAS دارند، موردی عجیب در فصل جدید لیگ برتر رخ داده است.

بعد از اینکه قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در فوتبال ایران از فصل جاری لیگ برتر، برداشته شد و باشگاه‌ها توانستند با ارائه ضمانت‌نامه بانکی برای جذب بازیکن خارجی اقدام کنند، باشگاه گل‌گهر سیرجان «اریک بوکوم بانیاما» را از گابن، کشوری واقع در غرب قاره آفریقا، از سواحل خلیج گینه جذب کرد. بازیکنی که بعد‌ها مشخص شد شرایط حداقلی لازم برای حضور در سطح اول فوتبال ایران را نداشته ولی برای او کارت بازی صادر شده و در ۳ دیدار هم به میدان رفته است. طبق دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی، بازیکنی با شرایط بانیاما، باید در دو سال گذشته در ۴ بازی ملی به میدان رفته باشد اما شواهد نشان می‌داد که این ویژگی شامل این بازیکن نشده و نامه‌ای که فدراسیون گابن به فدراسیون ایران مبنی بر بازی کردن این بازیکن در ۴ بازی ملی فرستاده، جعلی بوده است.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=17715

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.