از ساپینتو، استراماچونی نسازیم | آوای استقلال
3
مسیری که به خاطر  مربیان خارجی باز است

از ساپینتو، استراماچونی نسازیم

  • کد خبر : 29853
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
از ساپینتو، استراماچونی نسازیم
در این فصل بار دیگر ثابت شد مربیان خارجی با دانش چقدر می توانند به فوتبال ما کمک کنند .

به گزارش آوای استقلال، ژوزه مورایس سپاهان را به معنای واقعی کلمه متحول کرده است، پاکو خمز با تراکتورسازی نتایج خوبی می‌گیرد و ریکاردوساپینتو هم  شرایط مطلوبی برای استقلال به وجود آورده است.
در واقع از میان ۵ تیم نخست جدول، ۳ تیم با سرمربیان خارجی به چنین موفقیتی دست پیدا کرده‌اند و همین مسئله نشان می دهد که تزریق علم روز فوتبال جهان چه اهمیت فراوانی دارد از طرف دیگر فراموش نکنیم حضور این مربیان جدا از دانشی که وارد فوتبال ایران می‌کنند به لحاظ بعد رسانه‌ای هم اتفاق خوبی برای ورزش ایران محسوب می شود و نشریات، سایتها  و شبکه های تلویزیونی کشورهای مختلف به واسطه حضور این مربیان اتفاقات فوتبال ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند اما متاسفانه به نظر می رسد مزایای حضور مربیان خوب خارجی در رقابت های باشگاهی هنوز به طور کامل در فوتبال ما جا نیفتاده و اتفاقاً با تدابیر عجیب و غریبی زمینه برای دلسردی آنها فراهم می شود.

دلسردی خارجی ها

سرمربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شده اند این واقعیت را پذیرفتند که حداقل تا پایان این فصل چیزی به اسم کمک داور ویدیویی وجود ندارد و اشتباهات سهوی و عمدی داوران وجود خواهد داشت .
وقتی آنها با علم به این مسئله وارد فوتبال ایران شده‌اند از مدیران فدراسیون هم انتظار می رود کاری نکنند که موجب دلسردی آنها شود.
قطعاً برخوردهای تند و قهر آمیز حاصلی غیر از نارضایتی این مربیان نخواهد داشت و باید بپذیریم که هرچقدر تعداد سرمربیان خوب خارجی در لیگ برتر کمتر شود سرعت پیشرفت فوتبال ما در عرصه باشگاهی هم کاهش خواهد یافت.

در مسیر استراماچونی

استقلال بالغ بر ۳ سال قبل صاحب یک سرمربی ایتالیایی به نام آندره‌آ استراماچونی شد ،مردی که روزهای سخت و تلخ ابتدایی در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را سپری کرد و استقلال را به صدر جدول رساند اما بروز یکسری مشکلات موجب شد از ایران برود و به شدت علیه مدیران وقت باشگاه موضع بگیرد حالا البته ریکاردو که اتفاقا او هم توانسته استقلال را به اوج برساند مشکلی با مدیران باشگاه ندارد ولی چنین برخوردهای تندی با او قطعاً می تواند زمینه برای اینکه ریکاردو هم در مسیر استراماچونی قرار بگیرد را فراهم کند و این مسئله علاوه بر استقلال به ضرر کل فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=29853

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.