از دست دادن صدرنشینی یعنی وداع با قهرمانی | آوای استقلال
0
اوسمار زیر سایه نکونام

از دست دادن صدرنشینی یعنی وداع با قهرمانی

  • کد خبر : 38184
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
از دست دادن صدرنشینی یعنی وداع با قهرمانی
نتایج هفته بیست و دوم لیگ برتر به گونه ای رقم خورد که دلم می‌خواهد فارغ از مسائل فنی صرفا تحلیلی برای دلم بنویسم. احساسی و برگرفته از یک قلب خسته و رنجور.... در همین ابتدا با این جمله کلیشه ای که هوادار استقلال بودن از کار کردن در معدن هم سخت تر است توجه شما را به نکاتی جلب می‌کنم که این روزها سوهان روح من شده و در برهوت رؤیاهایم تنها رهایم کرده است. بیایید به هفته های آغازین فصل برگردیم.

به گزارش آوای استقلال، به همان روزهایی که دعوای علی خطیر و جواد نکونام هنوز هم وارد مرحله قهر و نفرت نشده بود و خطیر با خیال اینکه از سرمربی تیمش حمایت کند در مصاحبه هایی گفت که حتی اگر استقلال با نکونام چهاردهم جدول شود باز هم نکونام زیر چتر حمایتی مدیریت باشگاه خواهد بود.
اما رفاقت خطیر و نکونام آنقدر سست و شکننده بود که جملات تحریک کننده اطرافیان هر کدام از این دو نفر مثل بنزین روی آتش بود و خیلی زود اختلافات داخلی و دعواهای پنهانی علنی شد و هر دو در رسانه ها برای هم خط و نشان کشیدند و حالا نوبت نکونام بود که به هواداران بگوید اگر این استقلال قهرمان هم نشد اتفاق عجیبی رخ نداده و بایدی در کار نیست!
حقیقتا آن روزها هم از حرف خطیر و هم از صحبت نکونام دلم گرفت و هر چه در ذهن پریشانم سرچ کردم یادم نیامد که در هیچ برهه ای از تاریخ استقلال مدیری بوده باشد که نه در حد شعار بلکه در عمل از سرمربی تیمی که چهاردهم جدول بشود حمایت کند.
البته که سخن خطیر در حد یک تعارف بود اما هواداران عزیز استقلال بهتر از ما می‌دانند که در فضای هواداری استقلال خط قرمز عاشقان استقلال همین است که کسی بخواهد تیم محبوبشان را به یک تیم معمولی تبدیل کند و از چهاردهمی جدول و قهرمان نشدن سخنی به میان بیاورد!
آنهایی که سالهای سال در رکاب استقلال جنگیده اند و به پای استقلال خون دل خورده اند خوب می‌دانند که استقلال در سخت ترین شرایط هم برای قهرمانی می‌جنگد و این که کسی بخواهد پیشاپیش از قهرمان نشدن سخن بگوید چیزی جز بازی با احساسات هواداران نیست. به خصوص که تیم چندین هفته با اختلاف سه امتیاز صدر جدول بوده و بازی‌های باقیمانده استقلال هم طبق نظر کارشناسان و حتی هواداران به مراتب از بازی‌های رقبا راحت تر است. پس هیچ دلیل و توجیه منطقی وجود ندارد که تیم صدرنشین صرفا به بهانه تقویت نشدن طبق خواسته سرمربی و مشکلاتی از این قبیل هواداران را دلسرد کند و با طرح چنین حرفهایی باعث شود که مردم در حساس ترین بازی‌های فصل رغبت چندانی برای حضور در استادیوم نداشته باشند.
هر چند ما پیش از این نیز گفته ایم که انتظار معجزه از نکونام نداریم و نهایتا در پایان فصل هر نتیجه ای حاصل شود عملکرد سرمربی استقلال را با رعایت انصاف تحلیل و بررسی می‌کنیم اما خواهش و تمنای ما از کادر فنی استقلال این است که هرگز این جمله دلسرد کننده را به زبان نیاورند که برای قهرمانی بایدی وجود ندارد و قول قهرمانی نداده اند!
آقای نکونام عزیز و آقای هاشمی نسب دوست داشتنی شما تاج سر هواداران استقلال هستید اما خود شما هم میدانید که استقلال همیشه در هر رقابت و تورنمنتی مدعی قهرمانی بوده و هویت این تیم با قهرمانی جذاب است. پس خواهشا به تیم انرژی مثبت و روحیه جنگندگی تزریق کنید و اگر هم گلایه ای هست طرح آن را به پایان فصل موکول کنید.
اکنون با نتایجی که در هفته بیست و دوم رقم خورد پرسپولیس به یک امتیازی استقلال رسید و شرایط در صدر جدول به گونه ای است که فقط یک اشتباه و لغزش کوچک کافی است تا قهرمانی از دست برود و کل تلاش و خون دل خوردن مجموعه استقلال در طول یک فصل هدر برود.
پس تمنای ما را بپذیرید و به عشق استقلال و به خاطر مردمی که زندگی روزمره آنها تحت تأثیر نتایج استقلال بالا و پایین می‌شود برای قهرمانی بجنگید و در بازی‌های باقیمانده تمرکز خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.
حالا وقت تلاش و کوشش و جنگیدن و اعاده حیثیت است.
دعواها و اختلافاتی که با مدیریت وجود دارد بماند برای پایان فصل…
ما از شما فقط قهرمانی می‌خواهیم و شرایط جدول هنوز هم به نفع استقلال است و فعلا باید تلاش کنید که همین یک امتیاز اختلاف حفظ شود و اوضاع از این که هست سخت تر نشود!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=38184

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.