احضار خوبان عالم به خانه ملت! | آوای استقلال
3

احضار خوبان عالم به خانه ملت!

  • کد خبر : 15080
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
احضار خوبان عالم به خانه ملت!
روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه تنها مشکلات این رشته پرهزینه و جنجالی را کاهش نداده، بلکه حواشی جدیدی را نیز به وجود آورده است.

به گزارش آوای استقلال،‌ روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه تنها مشکلات این رشته پرهزینه و جنجالی را کاهش نداده، بلکه حواشی جدیدی را نیز به وجود آورده است. صحبت‌های بحث‌برانگیز در خصوص «خوبان عالم» و شائبه همکاری با شرکت صهیونیستی ثمره تلاش‌های رئیس پرمدعایی است که باید به همراه وزیر ورزش در خانه ملت پاسخگوی سؤالات نمایندگان مجلس باشد.

حاشیه از سر و کله فوتبال ما بالا می‌رود، در حالی که همه انتظار دارند فدراسیون در جهت کاهش جنجال‌ها گام بردارد، اما نفر اول ساختمان خیابان سئول با اظهارنظرها و تصمیماتش یک‌تنه جور همه بازیکنان، مربیان و مدیران را می‌کشد و به اندازه همه آنها حاشیه می‌سازد. عزیزی‌خادم که با شعار درآمدزایی کلان در انتخابات فدراسیون شرکت کرد و آرا لازم را به دست آورد، حالا نه تنها برای تأمین هزینه‌های مختلف محتاج کمک‌های مالی است، بلکه مشکلات زیادی را هم برای فوتبال ایجاد کرده است. استفاده از جادوگرها و دل بستن به کمک رمال‌ها از جمله مباحثی است که فوتبال ایران را به چالش کشیده است. اگرچه در سال‌های گذشته بارها و بارها اخبار مختلفی در خصوص ورود جادوگرها به فوتبال باشگاهی و همکاری آنها با مربیان و بازیکنان منتشر شده، اما این‌بار رئیس فدراسیون یکی از متهمان این مسئله تلقی می‌شود. اولین بار بعد از پیروزی تیم ملی مقابل سوریه بود که عزیزی‌خادم برد شاگردان اسکوچیچ را حاصل دعای خوبان عالم نامید. کلیدواژه‌ای که این روزها حسابی سر زبان‌ها افتاده و هر روز ابعاد جدیدی از نقش آنها در موفقیت‌های فوتبال کشورمان منتشر می‌شود. نکته تأسف‌بارتر اینکه آقای رئیس در یک برنامه تلویزیونی با ادبیاتی مشابه از مواضعش دفاع کرد و گفت: «همه مخلوقات حضرت حق هستیم و هر کسی بخواهد با نفسش، قدمش و دعایش به ما کمک کند دستمان را به سویش دراز می‌کنیم.»
البته مسئله به اینجا ختم نمی‌شود؛ ورود نمادین VAR به فوتبال ایران از بازی با کره جنوبی کلید خورد. منتها در این دیدار حساس خبری از کمک‌داور ویدئویی نبود و در حقیقت بازی بدون این سیستم انجام شد. با این حال از مدت‌ها قبل عزیزی‌خادم و همکارانش این بحث را به راه انداخته بودند و تأکید داشتند که به دلیل تحریم مشکلات زیادی وجود دارد. در نهایت اعلام شد فدراسیون از طریق یک شرکت هنگ‌کنگی تجهیزات لازم را وارد می‌کند. ابهامات مطرح شده و اطلاعات به دست آمده در خصوص شرکت Simply Live، حاکی از وابستگی این شرکت به رژیم صهیونیستی است. موضوعی که شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده و بحث را به مجلس شورای اسلامی نیز کشانده است. روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت در بلژیک مستقر است، به دلیل همین مسائل طی نامه‌ای از ادامه همکاری با فدراسیون کشورمان سرباز ‌زده است!

احضار رئیس فدراسیون فوتبال به مجلس تأیید شده و به زودی این اتفاق رخ می‌دهد. محمدمهدی فروردین، رئیس کمیسیون ورزش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زیر سؤال رفتن اقتدار و امنیت نظام گفت: «قرار است از شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مشاور حقوقی او غلامرضا رفیعی دعوت کنیم تا در فراکسیون ورزش حاضر شوند و به برخی ابهامات پاسخ دهند. موضوع اصلی، بحث VAR و اظهاراتی است که عزیزی‌خادم و رفیعی در برنامه فوتبال برتر مطرح کردند. این صحبت‌ها هم به شأن داوران فوتبال کشور و هم به اقتدار و امنیت نظام خدشه وارد کرده است. موضوعی که او به زبان آورد و اعلام کرد کشور در ۲۰ سال نتوانسته یک جوراب وارد کند، به نوعی خوراک بیگانه‌هاست. این مسئله قابل پیگرد است و باید جواب بدهد که چرا چنین صحبتی کرده است. در ورزش هر کسی بیشتر روی مسائل فنی مانند تکنیک، تاکتیک و آمادگی جسمانی تمرکز کند موفق‌تر است. نباید به مسائلی که امروز بیشتر جنبه خرافات دارد، بپردازیم و از زحمات بازیکنانی که اغلب لژیونر هستند غافل شویم.» احمد راستینه یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز از اظهارات شائبه‌برانگیز عزیزی‌خادم انتقاد کرد: «از وزارت ورزش توقع داریم پاسخگوی رفتارهای رئیس فدراسیون فوتبال باشد. از بخش حقوقی وزارتخانه توضیح خواسته‌ایم تا مشخص کنند ماجرای مذاکره فدراسیون با یک شرکت مشکوک چیست. اینکه فدراسیون از حراست خودش اجازه گرفته باشد کافی نیست، باید قبل از هر مذاکره‌ای با طرف خارجی از ظرفیت‌های وزارت ورزش برای تحقیق استفاده می‌کردند. جدا از بحث خوبان عالم که برای فوتبال حاشیه ایجاد کرده، این حرف رئیس فدراسیون فوتبال که ادعا کرده یک جوراب هم نمی‌شود به کشور وارد کرد، خیلی زننده بود.»

بیژن ذوالفقارنسب، مربی اسبق تیم ملی و مشاور فعلی وزیر ورزش نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو ابراز امیدواری کرد نهادهای ذی‌صلاح به موضوع رمالی در فوتبال ورود کنند: «متأسفانه بحث جادوگری صحت دارد و سال‌هاست که حیله‌گری در فوتبال ما حاکم شده و خیلی‌ها گرفتار این مسئله شده‌اند. متأسفانه شنیدم که این افراد حیله‌گر به سطح بالای فوتبال نیز رسوخ کرده‌اند و ساده‌لوحان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. امیدوارم این مسئله از فوتبال ما ریشه‌کن شود. فوتبال ایران با توجه به شرایط فنی و ایمان بازیکنان می‌تواند حقش را بگیرد. امیدوارم نهادهای ذی‌صلاح در این مسئله ورود کنند و تذکرات لازم را بدهند. سال‌ها برترین تیم آسیا بوده‌ایم، آن هم بدون جادوگری.»

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=15080

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.