آشنایی با اولین رقیب ایران در سال ۱۴۰۳؛ پیکار با تیم یک فوتسالیست که با برد قهر کرده است! | آوای استقلال
0

آشنایی با اولین رقیب ایران در سال ۱۴۰۳؛ پیکار با تیم یک فوتسالیست که با برد قهر کرده است!

  • کد خبر : 37762
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
آشنایی با اولین رقیب ایران در سال ۱۴۰۳؛ پیکار با تیم یک فوتسالیست که با برد قهر کرده است!
تیم ملی فوتبال ایران سومین و چهارمین بازی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را برابر ترکمنستان به انجام می‌رساند.

به گزارش آوای استقلال، تیم ملی فوتبال ایران باید فروردین سال ۱۴۰۳ را با انجام ۲ بازی عیدانه برابر ترکمنستان پشت سر بگذارد‌. تیمی از مرکز آسیا که فرصت حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ را از دست داد اما هیچ‌وقت تیمی دست‌وپابسته برابر ملی‌پوشان نبوده است.

آن‌چه بر ترکمنستان گذشت
ترکمنستان در ۲ بازی ابتدایی خود در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ یک امتیاز کسب کرده است. آن‌ها در هفته نخست بازی یک بر صفر برده برابر ازبکستان را با باخت ۳-۱ عوض کردند و در هفته دوم نیز نتوانستند از ۲ بار پیش افتادن مقابل هنگ‌کنگ به خوبی محافظت کنند و به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. سبزها حالا با سه گل زده و پنج گل خورده مهیای پیکار برابر ایران می‌شوند.

دانشگاه، فوتسال و حالا هدایت تیم ملی فوتبال
مِرگان اورازوف، سرمربی ۳۶ ساله ترکمنستان گذشته جالب توجهی داشته است. او کارش را از سنین پایین به عنوان فوتبالیست آغاز کرد اما برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی راهی آمریکا شد و پس از بازگشت به کشورش، در قامت بازیکن حرفه‌ای فوتسال تا تیم ملی ترکمنستان پیش‌روی کرد و چند جام به دست آورد‌. اورازوف در سالن ماند و کار سرمربی‌گری را استارت زد و در سال ۲۰۲۱ پس از مدت‌های مدید مجددا طعم حضور در فوتبال چمنی را چشید و هدایت تیم آخال را به عهده گرفت و توانست با نتایجی درخشان به قهرمانی‌های شیرینی دست پیدا کند و بهترین سرمربی ترکمنستان در سال ۲۰۲۲ شود. این عملکرد قابل توجه باعث شد تا این سرمربی جوان در سال ۲۰۲۳ هدایت تیم ملی فوتبال ترکمنستان را عهده‌دار شود.

ترکمنستان پیش از بازی با ایران ۲رقمی شد
تیم ملی ترکمنستان پس از غلبه بر بنگلادش در سال ۲۰۲۲ دیگر هیچ بردی در دیدارهای رسمی نداشته و طی ۱۰ بازی اخیر هفت شکست و سه تساوی عایدش شده است. آن‌ها در این مدت موفق به متوقف کردن تاجیکستان و بحرین شده‌اند که جزو نتایج جالب‌شان بوده است. تحمل ۲ شکست مقابل ازبکستان را نیز نباید فراموش کرد.

آرکاداگ، آخال و تقریبا دیگر هیچ
استخوان‌بندی تیم ملی ترکمنستان متشکل از ۲ تیم آرکاداگ و آخال است و آلتین آسیر به همراه یکی۲ تیم دیگر نیز نماینده‌های اندکی را به خود اختصاص داده‌اند. روسلان مینگازوف ۳۲ ساله که از سال ۲۰۰۹ برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند، هم‌اکنون عضو تیم کیتچی هنگ‌کنگ است. تیمور کاریو نیز برای عبدیش‌آتاکانت قرقیزستان توپ می‌زند. ارسلان‌میرات آمانوف، آلتیمیرات آنّادوردیف نیز ۲ مهاجم خطرناک سبزها هستند که در خط حمله بازی می‌کنند.

ترکمنستان ۲ بار ایران را شکست داده است!
ایران و ترکمنستان تا به حال هشت مرتبه به مصاف یک‌دیگر رفته‌اند که ماحصل آن سه پیروزی برای ایران، سه تساوی و ۲ برد برای ترکمنستان بوده است. ملی‌پوشان تا به حال برابر حریف کم‌نام‌ونشان خود کلین‌شیت نداشته‌اند و جالب است که این تیم در سال ۱۳۷۵ موفق شد ۲ مرتبه با نتیجه یک بر صفر در قالب ۲ دیدار تدارکاتی از سد ایران بگذرد‌. آخرین تقابل‌های این ۲ تیم به انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد که ابتدا در داش‌آغوز تساوی یک بر یک حاصل شد و در جدال برگشت این شاگردان کی‌روش بودند که با حساب سه بر یک به پیروزی نائل شدند. سردار آزمون و روسلان مینگازوف، ۲ نفری هستند که سابقه گلزنی مقابل تیم روبرو را دارند و حالا بازهم فرصت گل‌زنی دارند. با این وجود بهترین گل‌زن دیدارهای ۲تیم کسی نیست جز صمد مرفاوی که ۲ گله است.

حال باید دید سرنوشت ۲ پیکار پیش روی ایران و تیم ۱۴۱ رنکینگ فیفا چه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=37762

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.