علیرضا اکبرپور: هواداران استقلال درست می‌گویند تبعیض در فوتبال ایران بیداد می کند | آوای استقلال
3
چرا فدراسیون فوتبال به تخلفات کنعانی زادگان رسیدگی نکرد؟

علیرضا اکبرپور: هواداران استقلال درست می‌گویند تبعیض در فوتبال ایران بیداد می کند

  • کد خبر : 20403
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
علیرضا اکبرپور: هواداران استقلال درست می‌گویند تبعیض در فوتبال ایران بیداد می کند
تیم ملی خیلی زود به جام جهانی قطر صعود کرد تا خیال فوتبالدوستان کاملاً راحت شود.

به گزارش آوای استقلال، این برای نخستین بار است که تیم ملی این‌قدر زود به جام جهانی صعود می‌کند (سه بازی مانده به پایان بازی‌های مقدماتی جام جهانی) اما با وجود اینکه علاقه‌مندان به فوتبال خرسند از این صعود زودهنگام جام جهانی هستند، هواداران آبی دلخور هستند و دلیل دلخوری آنها هم نبود حتی یک نماینده استقلال در بین ترکیب اصلی است.
آنها معتقدند حق سیاوش یزدانی است که در بین یازده بازیکن اصلی تیم ملی باشد، اما نظر اسکوچیچ چیزی متفاوت از خواسته هواداران استقلال است. در این خصوص اما علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

تیم ملی ایران برای نخستین بار صعود زودهنگامی را به جام جهانی داشت و این روزها علاقه‌مندان به فوتبال غرق در شادی از این اتفاق هستند.
این اتفاق کاملاً طبیعی بود، تیم ملی ایران کاملاً از حریف سر بود، هر چند حریف بازی را خوب شروع کرد اما در ادامه بازیکنان ایران توانستند بر بازی مسلط شوند و در نهایت به پیروزی رسیدند.
این روزها هواداران استقلال از اینکه این تیم نماینده‌ای در ترکیب اصلی تیم ملی ندارند بشدت ناراحت هستند، نظر شما در این خصوص چیست؟
استقلال صدرنشین جدول مسابقات لیگ برتر است و این انتظار می‌رود حداقل یک نماینده در تیم ملی داشته باشد. تیم ملی شاکله خوبی دارد و از وقتی که کی‌روش این تیم را درست کرده تغییرات چندانی در تیم صورت نگرفته و به نوعی اکثر تیم ملی لژیونر هستند اما تیم ملی تاکنون خوب کار کرده و صعود زودهنگامی هم داشتیم. در چنین شرایطی توقع می‌رود که حداقل سیاوش یزدانی در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشد. حتی مردامند هم این پتانسیل را دارد که در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.
اما در چنین شرایطی اصرار به حضور بازیکنی (کنعانی‌زادگان) شد که همه توقع داشتند محروم شود.
من هم از حضور کنعانی‌زادگان تعجب کردم. منظورم این نیست که بازیکن به دلیل یک اشتباه باید کلاً از فوتبال محو شود. نباید اتفاقی که برای مجاهد خذیراوی افتاد برای دیگران بیفتد اما توقع این است وقتی بازیکنی اشتباه اخلاقی دارد حداقل برای مدتی کوتاه هم شده محروم شود تا بازیکنان دیگر هم ببینند که در صورت اشتباه مسئولان او را تنبیه می‌کنند. اما ما این تنبیه را در مورد کنعانی‌زادگان ندیدیم. نکته اینجا است که زمانی به خاطر تخته بازی کردن بازیکنی را از تیم ملی بیرون می‌انداختند، چرا برای چنین اشتباهی آب از آب تکان نمی‌خورد. به همین دلیل است که هواداران استقلال فکر می‌کنند نگاه تبعیض‌آمیز وجود دارد.
تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و این نگرانی وجود دارد در چنین شرایطی بازیکنان تیم ملی بازی با امارات را جدی نگیرند، نظر شما چیست؟
من معتقدم در چنین شرایطی باید آقای اسکوچیچ از بازیکنانی استفاده کند که بازی کمتری به آنها رسیده.
یعنی ترکیب را عوض کند؟
به طور کلی نه اما اگر تا حدودی تغییر ایجاد کند، خوب است. چون ممکن است نفرات اصلی دچار غرور شده باشند و در این شرایط نیمکت‌نشین‌ها سرشار از انگیزه هستند. به این نحو به بازیکنان نیمکت‌نشین هم فرصت بازی
می‌رسد.
بعد از بازی تیم ملی، استقلال باید دو بازی معوقه خود را برگزار کند. نظرتان در مورد بازی‌های معوقه استقلال چیست؟
استقلال باید به فکر قهرمانی در دو جام باشد. این تیم نباید امتیاز از دست بدهد، اگر امتیاز از دست دهد رقبا جای این تیم را در جدول می‌گیرند و دیگر راه جبران وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20403

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.