دفاع محض و فقر استراتژی حمله، بلای جان استقلال شد | آوای استقلال
1

دفاع محض و فقر استراتژی حمله، بلای جان استقلال شد

  • کد خبر : 18961
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
شاید نقطه قوت تیم مجیدی در لیگ امسال عملکرد رضایتبخش خط دفاعی این تیم به حساب آید، اما دفاع محض هیچگاه نجات بخش یک تیم نبوده.

به گزارش آوای استقلال، توقف استقلال در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر بدترین اتفاق ممکن برای شاگردان فرهاد مجیدی بود، چون سایر مدعیان با پیروزی برابر حریفان خود فاصله امتیازی به وجود آمده با آبی‌پوشان را به حداقل رساندند تا موقعیت استقلال در صدرجدول رده‌بندی با خطر جدی رو به رو شود.

استقلال مانند بازی‌های قبل خود به دنبال کسب یک امتیاز اقتصادی دیگر در لیگ برتر بود، اما مجیدی و همکارانش با وجود دستیابی به گل اول بازی، استراتژی مناسبی برای استفاده از ضد حملات در این دیدار سخت مقابل تیم مدعی آلومینیوم اراک نداشتند.

اصرار مجیدی برای دفاع از تک گل خود در بازی برابر آلومینیوم تا پایان این دیدار نتیجه نداد به همین دلیل همان اتفاقی که در بازی فجر شهیدسپاسی برای آبی‌پوشان رقم خورده بود، این بار در اراک تکرار شد تا در وقت‌های تلف شده استقلال دو امتیاز ارزشمند دیگر را از دست بدهد و موقعیت صدرنشینی‌اش را با خطر بزرگی رو به رو سازد.

شاید نقطه قوت تیم مجیدی در لیگ امسال عملکرد رضایتبخش خط دفاعی این تیم به حساب آید، اما دفاع محض هیچگاه نجات بخش یک تیم نبوده، و در برابر حملات تیم مقابل دفاع یکپارچه شکنده خواهد بود. این استراتژی زمانی جواب می‌دهد که کادر فنی استقلال برنامه ایده‌آلی برای ضدحملات و غافلگیر کردن تیم مقابل داشته باشد، اما آبی‌پوشان در بازی مقابل آلومینیوم تنها دفاع کردند و از اندک موقعیت‌های خود هم به خوبی استفاده نکردند تا در دقایق پایانی بازی سه امتیاز را با یک تساوی تعویض کنند.

رسول خطیبی و شاگردانش راه غلیه بر تفکرات مجیدی را به دیگر مدعیان حاضر در کورس نشان دادند و حالا مجیدی با این تهدید مواجه است که دستش را سایر مربیان بخوانند و با همان فرمولی که خطیبی از او و تیمش امتیاز گرفت، بتوانند بازی‌های بعدی را به پایان برسانند.

استقلال می‌توانست با غلبه بر آلومینیوم روند امتیازگیری مطلوب خود را تداوم بخشد، اما توقف غافلگیر کننده آبی‌پوشان در اراک می‌تواند سرآغاز دور جدید تساوی‌های استقلال در ادامه مسابقات باشد تا فشار‌ها دوباره به تیم مجیدی شدت گیرد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=18961

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.